Obaly pro děti: atraktivní a bezpečné

Obaly pro děti: atraktivní a bezpečné

Na balení pro nebo s ohledem na děti se lze dívat hned z několika úhlů. U těch nejmenších hraje dominantní roli ochrana před nežádoucím získáním přístupu k obsahu daného produktu. Starší děti naopak ocení v kategorii hraček a her poutavý vzhled obalu a trend tzv. Frustration Free Packaging. V kategorii dětské kosmetiky by měl být obal atraktivní především pro maminky.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Děti jsou při otevírání obalů vynalézavější

Děti jsou při otevírání obalů vynalézavější

Společnost CIMTO se ve své akreditované zkušební laboratoři zabývá testováním obalů
a balení na tuzemském i zahraničním trhu. Svá specifika mají zkoušky obalů odolných vůči dětem, které se testují zároveň na vzorku dospělých. Ukazuje se, že děti jsou při otevírání obalů vynalézavější, a naopak střední a starší generace si s otevíráním obalů neví čím dál častěji rady.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Diverzita v designu je nutná i pro přežití packagingu

Diverzita v designu je nutná i pro přežití packagingu

Rozmanitost současných přístupů k obalovému designu můžeme vidět také na akademické půdě, například v Ateliéru Produktový design, který je součástí Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (FMK).

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Limitované edice: výzva pro designéry i obaláře

Limitované edice: výzva pro designéry i obaláře

Limitované edice stále fungují. Zákazník je připraven zkoušet nové příchutě, vůně nebo formáty zejména u silných, známých a podporovaných značek. Limitky ale dokáží přitáhnout ke značce i nové nakupující, kteří ji doposud NEVYZKOUŠELI. A pak už je jen krůček k tomu, aby na základě dobré zkušenosti zákazníci začali nakupovat i standardní výrobek.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2019.

Balení prémiových výrobků vládne čistota a udržitelnost

Balení prémiových výrobků vládne čistota a udržitelnost

Prémiovost hraje v dnešní době prim. Výjimkou není ani obalový průmysl. S meziročním růstem 4,4 % se luxusní balení stává jeho nejlukrativnější oblastí. Luxus je totiž dnes mnohem dostupnější a už dávno není doménou jen drahého alkoholu, kosmetiky či fashion byznysu. Prémiovost atakuje už i výrobky každodenní spotřeby. Apel zákazníků na kvalitu obsahu se promítá i do požadavků na kvalitu obalu.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2019.

Personalizace v reálném i virtuálním světě

Personalizace v reálném i virtuálním světě

Především v souvislosti s digitálním tiskem se hojně hovoří o personalizovaných obalech a tisku. Samotná personalizace ale může mít i další rozměr, kdy o její podobě rozhoduje sám spotřebitel či ji lze propojit i s virtuálním světem pomocí jedinečných kódů. Ty nemusí být realizovány jen pomocí RFID či dalších komponentů, ale ve spojení s příslušnou aplikací mohou být funkční i jako část samotného tisku.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

Atraktivní design pomáhá budovat loajalitu k vlastním značkám

Atraktivní design pomáhá budovat loajalitu k vlastním značkám

Privátní značky jsou již několik let nedílnou součástí nabídky obchodních řetězců, přičemž jejich počet neustále roste. S růstem jednotlivých řad a prodaných objemů vlastních značek souvisí i vývoj designu obalů směřující k vyšší atraktivitě.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Žhavé novinky ze světa konstrukčních softwarů

Žhavé novinky ze světa konstrukčních softwarů

CAD SW určené ke konstrukci lepenkových obalů nabízejí v současné době konjunktury stále více možností i pro výrobce displejů. Rozšířené knihovny celků či jednotlivých maker určené především pro sektor POS se vyskytují u řady upgradů různých výrobců.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

Zušlechťování ovlivňují digitální technologie

Zušlechťování ovlivňují digitální technologie

Polygrafie i tisk obalů dosáhly velmi vysoké kvality. Zákazník je však náročný a v záplavě nabídky ho zaujme nejen excelentní kvalita, kterou dnes považuje za víceméně standardní, ale očekává i další benefit. Ten lze realizovat grafickým nápadem, neotřelou konstrukcí nebo výběrem některého moderního způsobu digitálního zušlechťování.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

Elegantní lahve prodávají sekty i vodu

Elegantní lahve prodávají sekty i vodu

Prémiové obaly jsou pro výrobce a designéry oblastí, ve které mohou povolit uzdu své fantazii. Na druhé straně musí počítat s limity z hlediska výrobních technologií. Elegantní design si zaslouží nejen sekty, vína či speciální voda, ale také například exkluzivní paštika.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

Pro kosmetiku a farmacii platí jiná pravidla

Pro kosmetiku a farmacii platí jiná pravidla

Obaly pro kosmetiku a farmacii jsou dvě odlišné disciplíny. Kosmetika nabízí neomezené možnosti v kreativitě. Farmacie zůstává naopak konzervativnější. Především u léků na předpis, kde se nevybírá očima, a navíc jsou zde legislativní omezení. Samostatnou kapitolou jsou doplňky stravy.

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

Obaly dnes nabízejí neomezené možnosti

Obaly dnes nabízejí neomezené možnosti

Design obalů pro potraviny a nápoje směřuje k přirozenosti, a to jak z pohledu materiálů, tak grafického zpracování. V některých segmentech je kladen až iracionální důraz na tradici. Firmy preferují i kreativní a netuctová řešení.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Diet Coke vyráží do roku 2018 ve zcela nové podobě

Diet Coke vyráží do roku 2018 ve zcela nové podobě

Aktualizovaným vzhledem, štíhlejším novým obalem, debutem čtyř výrazných nových příchutí a novou kampaní osvěžuje a modernizuje společnost Coca-Cola svoji značku Diet Coke pro novou generaci zákazníků a nabízí milionům svých současných fanoušků nový vzhled a více příchutí.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Vánoční kazeta na čaje v moderním retro designu

Vánoční kazeta na čaje v moderním retro designu

Společnost AG FOODS Group, specialista na výrobu a prodej nápojových směsí, uvedla na trh dárkovou vánoční kazetu na čaje Biogena. Cílem bylo rozšíření portfolia o vánoční kazetu v moderním retro designu. Navození sváteční atmosféry podtrhuje aplikace vánočních ozdob na obalu a jeho design imitující dřevo. Uvnitř kazety nechybí tematický dárek.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

Design privátních značek nezaostává za A-brandy

Design privátních značek nezaostává za A-brandy

Obchodní řetězce v Česku nadále rozšiřují nabídku výrobků, které prodávají pod vlastním označením. Lídrem je Lidl, který pod vlastní značkou prodává 80 % zboží napříč celým sortimentem od potravin přes drogerii až po oblečení a nářadí. Pozadu nezůstává obchodní řetězec Marks & Spencer, kde vlastní značky také tvoří prakticky celý sortiment. Vyšší kvalita tzv. private label neboli privátních značek se odráží i v atraktivnějších obalech.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

Bezpečnost a uživatelská přívětivost mohou koexistovat

Bezpečnost a uživatelská přívětivost mohou koexistovat

Plastový obal na farmaceutické a zdravotnické výrobky musí splňovat mnoho základních požadavků. Kromě toho by měl být zkonstruován tak, aby chránil děti před náhodným požitím léčiva. Regulační orgány proto vydávají pokyny a opatření vedoucí
k výrobě ještě lépe zabezpečených obalů.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Designy obalů nepočítají s barvoslepými

Designy obalů nepočítají s barvoslepými

Společnost Sun Chemical představila inovativní řešení vyvinuté ve spolupráci s University of Tokio, které pomáhá značkám testovat designové koncepty z perspektivy lidí, kteří trpí různými formami barvosleposti. Tento simulační nástroj pomůže navrhovat loga a balení, která jsou jasně srozumitelná pro všechny spotřebitele, včetně pěti- až desetiprocentní skupinu barvoslepých.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Konstrukce lepenkového obalu není jen o tvaru

Konstrukce lepenkového obalu není jen o tvaru

Vývoj, výrobu či designovou tvorbu si bez konstrukčních programů již vůbec neumíme představit. Zatímco výrobci forem či dutých obalů využívají převážně 3D SW aplikace, konstruktéři lepenkových obalů si ještě nedávno vystačili pouze s 2D specializovanými CAD programy. V současnosti však moderní vývoj i v této oblasti využívá řadu 3D SW a pluginů.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Designové perly ze zahraničí

Designové perly ze zahraničí

V následujícím příspěvku vám představíme dvě designové inspirace ze zahraničí. První ukázka je popisována jako první pivní plechovka na světě s technologií sluncem aktivované barvy. Druhý příklad vyjadřuje rebelský přístup ZNAČKY LONEWOLF ke kategorii destilátů.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Mladí čeští designéři mění design Nescafé Azera

Mladí čeští designéři mění design Nescafé Azera

Společnosti Nestlé a Czechdesign vyhlásily soutěž pro nadané mladé české grafické designéry a ilustrátory. Úkolem bylo navrhnout nový grafický design plechovky kávy NESCAFÉ AZERA. Tři nejlepší návrhy obalu jsou v prodeji jako limitovaná edice v Česku a na Slovensku.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Limitované edice baví

Limitované edice baví

S různými limitovanými edicemi jako by se roztrhl pytel. Jejich rozkvětu přispívají nejen technologické možnosti, ale především touha spotřebitelů po poutavých obalech s originálním marketingovým sdělením, za které jsou ochotni zaplatit i vyšší cenu. Limitované edice často končí u sběratelů a vyjadřovat mohou i sezonní produkty.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Dokončování digitálně vytištěných obalů

Dokončování digitálně vytištěných obalů

O digitálním tisku se píše a mluví hodně, ale poněkud se zapomíná na dokončování digitálně vytištěných obalů. V tomto článku se zaměříme na to, jestli takto vytištěné obaly potřebují nějaké speciální postupy či technologie nebo jestli je lze dokončovat stejnými postupy jako klasicky tištěné výrobky.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Jak balit vitamínové doplňky?

Jak balit vitamínové doplňky?

Vitaminové doplňky jsou žhavým tématem současné doby. Mají své fanatické příznivce stejně jako odpůrce. Ale bez ohledu na druhou skupinu (ne)uživatelů se v současné době jedná o ekonomicky hodně atraktivní segment. Vedle vlastní výroby doplňků je důležitý i systém jejich balení a často i design či ergonomie obalu.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

U prémiových obalů dominuje originalita, minimalismus i retro

U prémiových obalů dominuje originalita, minimalismus i retro

U prémiových obalů dominuje originalita, minimalismus i retro
Současný design obalů prémiových výrobků ovlivňuje několik směrů. Od minimalismu, originality, řemeslné propracovanosti a důrazu na dekorativnost až k retro stylu. Retro se prosazuje ZEJMÉNA u nápojů, originalita u privátních značek.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

Nápoje v odvážných tvarech i barvách

Nápoje v odvážných tvarech i barvách

Výrobci lahví v nápojovém průmyslu se pouštějí do odvážných inovací z hlediska tvarů i barev. Na brazilském trhu se dokonce objevilo citrusové pivo v červené lahvi. V designu pokračuje trend retra. Naopak některé tradiční značky se modernizují.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2016.

3D virtuální realita ovlivňuje spotřebitele

3D virtuální realita ovlivňuje spotřebitele

I když na konci každého výrobního procesu je reálný produkt, tedy v našem případě obal, na začátku je naopak často i velmi náročný proces, jehož cílem je získání zakázky. Dnešní zákazník je náročným klientem a konkurence je značná, obchod tedy musí umět používat celou řadu marketingových nástrojů, protože již naštěstí přestává platit, že konkurovat se dá pouze cenou. K silným pobídkovým nástrojům patří 3D realita vytvořená příslušnými softwary.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Fixační pěnové prvky v konstrukci obalů

Fixační pěnové prvky v konstrukci obalů

V oblasti přepravního balení hraje významnou roli fixace. Zatímco vlastní obal je obvykle standardi-zovaný, fixace bývá jedinečná jak již svým materiálovým, tak i konstrukčním řešením. I když mo-nomateriálová řešení přinášejí mnohé výhody, řada fixačních systémů se používá i v materiálových kombinacích. K nejpoužívanějším patří především lehčené polymery, tedy pěny.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

WorldStar Packaging Awards: ceny byly rozdány v Budapešti

WorldStar Packaging Awards: ceny byly rozdány v Budapešti

Maďaršti organizátoři zvolili pro předávání letošních cen vítězům globální obalové
soutěže WorldStar Packaging Awards prostory RaM Colosseum v.Budapešti. Ceremoniál proběhl v druhé polovině května. Mezi oceněnými exponáty v kategorii nápojů nechyběly dárkové a prémiové obaly.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2016.

Jak dodat tisku další přidanou hodnotu

Jak dodat tisku další přidanou hodnotu

Současna polygrafie je na velmi vysoké technické úrovni, počet výrobců spotřebitelského zboží však stále stoupa či se proměňuje. Aby byl výrobní sektor schopen větší konkurenceschopnosti, požaduje od obalů často i další přidanou hodnotu, která vedle zvýraznění a zatraktivněni designu má často i užitné benefity. K nejběžnějším způsobům při zušlechťováni obalu patři lakování, laminace, metalizace či ražba. V současnosti se však zdaleka nejedna o jediné možnosti zušlechtěni.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2016.

Plechovky mají nejvýraznější design

Plechovky mají nejvýraznější design

Existuje nápojová plechovka s nudným designem? Jistěže ano. Ale pokud se rozhlédneme kolem sebe, právě u nápojového plechu je vidět výrazný posun v designu. Samozřejmě směrem k vyšší úrovni. Ještě před 20 lety u nás byly nápojové plechovky popelkou, v současnosti patří k populárním obalům nejen u mladší generace.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Jak úspěšně prodávat plechovkové pivo ženám

Jak úspěšně prodávat plechovkové pivo ženám

Výrobce nápojů Sulimar se sídlem v Polsku přišel s inovativním řešením obalu Strawster pro pivo Cornelius Grejpfrutowy. Nové balení s integrovaným brčkem představuje způsob, jak oslovit větší segment ženského spotřebitelského sektoru.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Vinařství Jarmila vsadilo na čistý design

Vinařství Jarmila vsadilo na čistý design

Vinař Ing. Miroslav Kovács se rozhodl s manželkou Jarmilou prodat zavedené Vinařství Kovacs a v roce 2013 založit menší rodinné vinařství. Jedním z důvodů byla orientace na výrobu vysoce kvalitních vín. Nové vinařství, které pojmenoval po své manželce Jarmile, vyžadovalo vytvořit novou etiketu. Cílem bylo vytvořit jemnou, decentní vinětu. Pro tvorbu grafiky oslovili malířku Michaelu Žemličkovou. Za tiskového partnera si vybrali S&K LABEL.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

Nároky na balení léků rostou

Nároky na balení léků rostou

Požadavky na obaly léků se neustále zvyšují. Léky potřebují spolehlivé balení, aby byla zajištěna ochrana produktu, jeho kvalita, pacientův komfort a potřebné zabezpečení proti falšování či zneužití. Záměna obalu by mohla mít až následky ohrožující život.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

PPIP 2015: Obalové trendy ve farmacii

PPIP 2015: Obalové trendy ve farmacii

Ambicí organizátora akcí PIP a PPIP, společnosti World Business Inteligence (WBI), bylo spojit světové odborníky a dodavatele z oblasti inovativních obalových řešení s uživateli těchto balení. Program PPIP se zaměřil na balení ve farmacii.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

 

Neomezené možnosti kosmetických obalů

Neomezené možnosti kosmetických obalů

Žádný sortiment nepředstavuje pro návrháře obalů takovou řadu možností jako balení kosmetiky. Široká nabídka produktů v různém skupenství je vhodná pro obaly prakticky jakéhokoli typu i materiálu. Kelímky, tuby, rozprašovače, flakony, sáčky, lepenkové i plastové skládačky – to je jen část sortimentu, s nímž se lze v balení kosmetiky setkat.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

ICC profily a jejich využití 2. ČÁST

ICC profily a jejich využití 2. ČÁST

V minulém vydání magazínu Packaging Herald jsme se věnovali úvodu a fungování ICC profilů. V pokračování vás seznámíme s pojmem barevný prostor a zacházením s barevnými profily. Umíme-li objektivně měřit barvy, dokážeme také zjistit odchylky a omezení, s jakými barvy snímají a zobrazují zařízení (či obecně technologie) užívaná v grafickém průmyslu. Každá technologie má své limity jak co do barevného rozsahu, tak co do přesnosti. 

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015.

I v luxusním segmentu září papírové obaly

I v luxusním segmentu září papírové obaly

Producenti luxusního zboží se často snaží hledat obalové materiály mezi netradičními hmotami jen proto, aby upoutali a předali zákazníkům prémiový pocit. Ale často se zapomíná na možnosti toho nejběžnějšího materiálu pro výrobu krabiček, tašek a dalších obalů – papíru. Spojení papíru a luxusních produktů se může zdát paradoxní, nicméně opak je pravdou. 

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015.

Strukturální design podporuje i marketing

Strukturální design podporuje i marketing

Strukturální (tvarový) design obalů je již mnoho let realizován v příslušných softwarových aplikacích na různých platformách (PC, MAC) počítače. Zatímco na přelomu tisíciletí jsme se mohli poměrně často setkat s tvorbou konstrukce obalu i ve standardních, obecných CAD SW, dnes se jedná spíše o výjimku. V současnosti využívají konstruktéři specializované softwary (SW) určené přímo k příslušné produkci. Rozdíl v používaných softwarech je dán i typem obalů. 

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015.

A pusu dostane…

A pusu dostane…

Jak jinak začít článek o potisku obalů digitálními technologiemi než sloganem jedné z největších obalových zakázek realizovaných digitální technologií. Letní reklama COCA–COLA opět vrací do hry etikety se jmény a místo polibku s lahví nabízí atraktivnější možnost pusy.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2015.

ICC profily a jejich užití

ICC profily a jejich užití

Před nutnost seznámit se alespoň se základy práce s ICC profily je dnes v praxi postavena většina z nás, kteří se v tvůrčí nebo produkční oblasti podílíme na vzniku a výrobě zejména barevných tištěných materiálů.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2015.