Jak se balí křišťálové lustry?

Jak se balí křišťálové lustry?

Luxusní, precizní a křehké. Originální křišťálové lustry tradiční české značky Preciosa zdobí domácnosti, paláce, jachty i kasina po celém světě. Jak zajistit, aby se při jejich transportu na místo určení nerozbil ani jediný skleněný kousek? Do tajů balení křehkých pokladů nás zavedla Barbora Pešek, manažerka marketingu a komunikace PRECIOSA LIGHTING.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2019.

Obaly, které se mají líbit jak dětem, tak rodičům

Obaly, které se mají líbit jak dětem, tak rodičům

Společnost GOLDIM má ve svém portfoliu také produkty pro děti. Kromě výroby pro privátní značky se nedávno rozhodla zaměřit se na budování vlastních značek, např. BABIO, KOZÍ KAŠE a NAŠE MLÉKO. Více nám o obalech prozradil obchodní ředitel Jaroslav Roučka.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

O zrodu nové značky MyKETO jsme si povídali s Pavlem Kozákem ze společnosti GOLDIM

O zrodu nové značky MyKETO jsme si povídali s Pavlem Kozákem ze společnosti GOLDIM

Žhavou novinkou specialisty na zdravou výživu, společnosti GOLDIM, je značka MyKETO. Autorem loga této ryze české proteinové hubnoucí diety je agentura MARK BBDO, která se podílela s agenturou ATYP i na designu obalů. O novince jsme si povídali s marketingovým ředitelem společnosti GOLDIM Pavlem Kozákem.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

PRIMÁTOR se rozhodl pro unikátní lahve

PRIMÁTOR se rozhodl pro unikátní lahve

Náchodský pivovar PRIMÁTOR je pokládán za největší řemeslný pivovar v České republice. Označení dokládá fakt, že se věnuje tradiční výrobě piva a ctí řemeslné postupy. Na druhé straně je zároveň považován za nositele nových výrobních technologií. Různé pivní speciality se v pivovaru vyrábějí již více než deset let. O nedávném redesignu lahví i etiket jsme si povídali se sládkem Petrem Kalužou.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Vinařství Kolby vsadilo na písmo DALA MOA

Vinařství Kolby vsadilo na písmo DALA MOA

Po nedávné radikální změně vizuální identity zaujme vinařství novými etiketami s jednoduchým grafickým konceptem vyjádřeným písmem Dala Moa. Nejen o zrodu nových etiket jsme si povídali s Vlastimilem Nešetřilem, členem představenstva Kolby a zároveň provozním ředitelem a prokuristou J&T Banky, která patří stejně jako vinařství Kolby do finanční skupiny J&T Finance GROUP.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

„I ‚velkoobchodní‘ obal prodává,“ říká Lenka Talavášek z MAKRO CASH & CARRY

„I ‚velkoobchodní‘ obal prodává,“ říká Lenka Talavášek z MAKRO CASH & CARRY

O obalech privátních značek velkoobchodu Makro Cash & Carry jsme si povídali hned se dvěma zástupkyněmi. Hlavní slovo měla Head of Own Brands Management pro Českou republiku Lenka Talavášek, kterou doplnila expertka na vlastní značky neboli Own Brand Marketing Specialist Kateřina Špačková. Dozvěděli jsme se například, že v roce 2020 by měl být každý čtvrtý výrobek na pultech Makra pod privátní značkou.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

Pivovar Svijany: Nejen o pivních speciálech jsme hovořili se sládkem Petrem Menšíkem

Pivovar Svijany: Nejen o pivních speciálech jsme hovořili se sládkem Petrem Menšíkem

Pivovar Svijany je největším výrobcem pivních speciálů na tuzemském trhu. I zde zaznamenali odklon od konzumace točeného piva ve prospěch lahvového. To dnes tvoří více než polovinu produkce. „Z hlediska designu stojí za zmínku obal Svijanského Mázu 11, který zdobí sezonní grafika. V obchodech se mohli spotřebitelé setkat například s velikonočními a vánočními etiketami,“ uvedl mimo jiné sládek pivovaru Petr Menšík.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

O novém rumu Božkov Republica Exclusive jsme hovořili s Gabrielou Adámkovou

O novém rumu Božkov Republica Exclusive jsme hovořili s Gabrielou Adámkovou

Společnost Stock Plzeň-Božkov nedávno uvedla na trh nový produkt – třtinový rum Božkov Republica Exclusive. Rozšiřuje tak své portfolio v kategorii rum a tuzemský o novinku, která zaujme kromě chutě také prvorepublikovým konceptem a designem. O novince jsme hovořili s Gabrielou Adámkovou.

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

Co odrážejí obaly čajů TEEKANNE?

Co odrážejí obaly čajů TEEKANNE?

U čajů TEEKANNE, které jsou na trhu již 130 let, je na prvním místě požitek z kvalitního produktu. Experti proto jezdí po celém světě a hledají optimální oblasti pro pěstování čaje. Také následné pěstební operace a sklizně jsou kontrolovány zaměstnanci společnosti TEEKANNE přímo na plantážích. To vše se pak snaží odrazit v obalech čajů. A o těch především jsme hovořili s marketingovou manažerkou společnosti Kateřinou Staníkovou.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Naší největší zbraní jsou skleněné lahve

Naší největší zbraní jsou skleněné lahve

Pivovar PERMON sídlí v kapucínském klášteře v Sokolově a cílí zejména na příznivce řemeslných piv a konzumenty, kteří se nebojí ochutnávat a zkoušet něco nového a jiného. I proto sází především na skleněné obaly na úkor petek, které plánuje ze svého sortimentu vypustit. Naopak, jak říká Michal Sás, jednatel pivovaru, uvažují o využívání plechovek.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Design lahve BLACK FOX zdobí silueta lišky

Design lahve BLACK FOX zdobí silueta lišky

BLACK FOX je nová značka bylinného elixíru, která vznikla ve společnosti STOCK PLZEŇ-BOŽKOV ve spolupráci s brandingovou agenturou LINE ART GROUP. Unikátnost elixíru, který provází tajemný příběh, podtrhuje lehce tajemný design lahve se siluetou lišky se zelenýma očima. Nejen o zrodu zajímavého obalu jsme si povídaly se Zuzanou Prokopovou, group brand managerkou HBL společnosti Stock Plzeň-Božkov.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

 

 

Zabezpečení obalů vůči dětem roste

Zabezpečení obalů vůči dětem roste

Společnost CIMTO provádí testování obalů a balení na tuzemském i zahraničním trhu. Zkoušky, které probíhají v její vlastní akreditované zkušební laboratoři, se kromě přepravního balení zaměřují také například na obaly odolné dětem. O tom, co musí takové obaly splňovat, jsme hovořili s Magdalenou Bambouskovou, vedoucí provozovny CIMTO a Centra technické normalizace.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

U kosmetiky je na prvním místě atraktivní design

U kosmetiky je na prvním místě atraktivní design

Při vstupu do drogerie či parfumerie každého napadne, že snad v žádném jiném oboru nehraje atraktivní a nepřehlédnutelný vzhled obalu tak důležitou roli jako u kosmetiky. Výrobci už dávno nesázejí pouze na zlatou barvu. Například značka Dermacol využívá již několik let hlavně růžovou. O obalech jsme si povídali s Lenkou Kšandovou, project development managerem společnosti Dermacol.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

U léků na předpis se nevybírá očima

U léků na předpis se nevybírá očima

O trendech v obalech pro farmacii jsme hovořili s Beátou Melichovou, PR Specialist společnosti Teva Pharmaceuticals CR. Zaznělo například, že obaly léků by měly především eliminovat případnou záměnu. U volně prodejných léčiv a doplňků stravy je pak větší prostor pro kreativitu.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

ZUBR modernizuje technologie i design obalů

ZUBR modernizuje technologie i design obalů

Nejen o novém designu obalů jsme si povídali s ředitelem Pivovaru Zubr Tomášem Pluháčkem. V rozhovoru potvrdil mimo jiné trend, že nejrychleji rostoucí kategorií z pohledu balení jsou plechovky, které v současné době tvoří asi 10 procent produkce pivovaru. Zmíněna byla také investice do nové balicí linky na plechovky.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Ideální pro kolové nápoje jsou plechovky

Ideální pro kolové nápoje jsou plechovky

Společnost PEPSICO CZ na českém trhu vyrábí a distribuuje nealkoholické nápoje, mezi něž patří například Pepsi, Mirinda, 7Up, Mountain Dew, Rockstar, Evervess, Schwip Schwap a od roku 2000 také výrobky značky TOMA. Obal vlajkové lodě Pepsi odráží trendy, jako je čistota designu, jednoduchost a přímočarost. Nejen o obalových inovacích jsme hovořili s Marií Baričičovou, marketingovou ředitelkou PepsiCo CZ.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Lahev na unikátní vodu s prvky manufaktury

Lahev na unikátní vodu s prvky manufaktury

Design lahve značky Krondorf odráží obnovenou tradici ručního stáčení této přírodní minerální vody. Výsledkem je originální luxusní lahev s objemem jednoho litru, jejíž vzhled odkazuje na 140 let starou tradici. Každá lahev je kromě embossingu opatřena logem partnerské restaurace a bezpečnostním kolkem. Voda nejčastěji putuje na stoly zážitkových restaurací. O unikátním nápoji v neméně jedinečném obalu jsme hovořili se spolumajitelem firmy Krondorf Jaroslavem Barvířem, který se na vývoji lahve aktivně podílel.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Design by měl vyjadřovat tradici

Design by měl vyjadřovat tradici

O obalových novinkách ve společnosti Pivovary Staropramen jsme hovořili s Petrou Chovancovou, která pro ni pracuje již čtvrtým rokem, poslední rok a půl jako senior brand manager značek Staropramen a Braník. Za průlomové období sama považuje rok 2012, kdy Staropramen přišel jako první s vlastní embosovanou pivní lahví.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Propojení monoproduktového „retro“ brandu s novou produktovou kategorií

Propojení monoproduktového „retro“ brandu s novou produktovou kategorií

Specialista na výrobu cukrovinek, společnost The Candy Plus Sweet Factory, buduje na tuzemském trhu vlastní značku Pedro a pro exportní trhy značku Juicee Gummee. O vnímání role obalů jsme hovořili s jednatelkou společnosti Milenou Rusnokovou. Zaznělo například, že na obalech komunikují jak tuzemský původ, tak i fakt, že produkty neobsahují palmový olej.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Lihovar Žufánek: sázíme na minimalismus a čistotu

Lihovar Žufánek: sázíme na minimalismus a čistotu

Rodinný ovocný lihovar Žufánek neboli ŽUSY (Žufánek a synové) se sídlem v obci Boršice založili v roce 2000 manželé Marcela a Josef Žufánkovi s cílem nabídnout zákazníkům slivovici v kvalitě, kterou znali pouze z domácího pálení. Za jeho chodem stojí osm členů rodiny, ve výrobě samotné jsou pouze dva lidé, synové Jan a Martin Žufánkovi. O přístupu k obalům jsme hovořili s Martinem Žufánkem.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Čokolády Orion: JAK SKLOUBIT TRADICI S MODERNÍMI PRVKY

Čokolády Orion: JAK SKLOUBIT TRADICI S MODERNÍMI PRVKY

Společnost Nestlé má v Česku 60 značek. Pod tradiční značkou Orion, která vznikla již v roce 1896, se skrývá pět produktových řad a 184 druhů výrobků. O tom, jak je cukrovinkové zboží čokoládového charakteru baleno, jsme si povídali s Lucií Presslovou, manažerkou značky ORION, a taktickým nákupčím obalů a surovin Janem Koldou.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Rozhoduje jednoduchost, funkčnost, udržitelnost a nižší náklady

Rozhoduje jednoduchost, funkčnost, udržitelnost a nižší náklady

O trendech v obalech se zaměřením na flexibilní obaly jsme hovořili s Pavlem Komůrkou, packaging innovation coordinatorem norské společnosti Orkla, pod kterou patří například společnosti Vitana a Hamé.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

Mimořádně důležitý je pro nás dopad obalů na životní prostředí

Mimořádně důležitý je pro nás dopad obalů na životní prostředí

Nejčastěji používaným obalovým materiálem v LEGO Group je certifikovaný papír FSC, což znamená, že je vyroben ze dřeva způsobem podporujícím zdravější planetu a zlepšujícím kvalitu života dřevorubců i jejich komunit. Mimořádně důležitý je tak pro tohoto dánského výrobce co nejšetrnější přístup k životnímu prostředí ve všech aspektech jeho činností. Nejen o obalech jsme hovořili s Andrejem Beňačkou, packaging engineerem R&D Packaging Material ve společnosti LEGO Group.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

K MIXIT.CZ patří neodmyslitelně hravý obal

K MIXIT.CZ patří neodmyslitelně hravý obal

Internetový obchod mixit.cz nabízí českému, slovenskému a polskému trhu možnost namíchat si v jednoduché on-line aplikaci vlastní müsli z různých druhů vloček, ovoce a ořechů. Za šest let činnosti si projekt našel přes 200 000 zákazníků. Za úspěšným projektem stojí dva někdejší spolužáci z vysoké školy ekonomické Martin Wallner (vlevo) a Tomáš Huber.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2016.

Originalita vinice se promítá i do designu

Originalita vinice se promítá i do designu

VINICE SALABKA v Troji je svojí rozlohou 4,5 hektaru největší vinicí Prahy. Vinná réva se zde nejen pěstuje, ale po ručním sběru hroznů i zpracovává. Originalita vinice se zde promítá i do designu lahví a etiket. Nejen o obalech jsme hovořili se spolumajitelem Janem Tomáškem.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Nejtěžší je vytvořit kompromis mezi visibilitou a vkusem

Nejtěžší je vytvořit kompromis mezi visibilitou a vkusem

Společnost BARTIDA působí na trhu alkoholických nápojů od roku 2006 a dnes už je ve svém oboru důležitým hráčem. Z celého světa dováží špičkové značky, které jsou vždy něčím výjimečné. Společnost se také rozhodla pro vývoj a výrobu vlastních produktů. Nejen o obalech jsme hovořili s Petrem Dzurcem, managing partnerem společnosti.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Současný zákazník je orientován na design

Současný zákazník je orientován na design

O trendech v obalech, ale také o vzdělávání mluvila Kateřina Kolářová s Michaelem Nieuwesteegem, výkonným ředitelem Holandského obalového centra – NVC. Asociace sdružuje přes 550 společností.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

Jak zabalit stotunové produkty

Jak zabalit stotunové produkty

ŠKODA JS je dlouholetým dodavatelem technologií pro jadernou energetiku. K hlavním oborům činnosti patří inženýring, výroba komponent a servis pro jaderné elektrárny. V předchozích šedesáti letech se ŠKODA JS podílela na stavbě jaderných elektráren a jaderných zařízení nejen v České re-publice a na Slovensku, ale také v řadě států střední, východní, severní a západní Evropy i v Asii. V procesu balení, které probíhá v prostorách závodu, si výrobce musí umět poradit s velmi rozměrnými a v mnoha případech s více než stotunovými výrobky. Packaging Herald hovořil s obalovým technikem Josefem Jiroutem, jehož doplnil projektový manažer Martin Randa.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

Cílem bylo vytvořit moderní obal na tradiční produkt

Cílem bylo vytvořit moderní obal na tradiční produkt

Pangamin se začal vyrábět v pražském Pivovaru Braník už v roce 1958. V oblasti balení se snaží o moderní design, který by zároveň vyjadřoval dlouhou tradici produktu. Výsledkem je nová řada obalů ve stojacích sáčcích s praktickým uzavíratelným zipem doplněná zajímavým grafickým designem. O zrodu obalu jsme hovořili se zakladatelem a generálním ředitelem firmy RAPETO Radkem Sajverou.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2016.

Inspiraci pro design lahve jsem hledal v přírodě

Inspiraci pro design lahve jsem hledal v přírodě

Slovenský freelance designér Marek Mikovec vystudoval Akademii umění v Bratislavě, od roku 2003 působí v Čechách. Z českých firem tvoří hlavně pro Karlovarské minerální vody (KMV), pro které vytvořil lahve Magnesia GO a Fruttimo Aquila, ale také například sérii 65 občerstvovacích automatů Very Goodies pro letiště Václava Havla v Praze. Za Fruttimo Aquila, na kterou jsme se v rozhovoru zaměřili, získal ocenění za nejlepší PET lahev ve světové soutěži World Beverage Innovation Awards 2015.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Obaly jsou pro nás velké téma

Obaly jsou pro nás velké téma

Vzhledem k zajímavému příběhu o vzniku jablářství F. H. PRAGER začneme rozhovor s Ondřejem Fruncem, jedním z jeho zakladatelů a majitelů, poněkud zeširoka. Vše začalo nakoupením 60 kg jablek, z nichž se vyrobilo 30 l cideru. Dnes se roční objem ciderů pohybuje kolem 100 000 litrů a přibyly k němu i limonády, přičemž objemy každoročně dramaticky rostou. Dramatickou změnou v současné době prochází také design lahví.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

V obalech jsme konzervativní

V obalech jsme konzervativní

Jablonecká firma KITL, výrobce prémiových značek sirupů, medicinálních vín a medovin, je na trhu od roku 2007. Roční produkce se pohybuje kolem 300 000 lahví. V obalech zastává konzervativní přístup. Například Kitl Šláftruňk, uvedený na trh v roce 2007, má stále stejnou etiketu. Časopis Packaging Herald hovořil s jednatelem firmy Kitl Janem Vokurkou.

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015

Jsme tady pro náročné klienty

Jsme tady pro náročné klienty

Společnost MARVINPAC CZ byla založena v roce 2010 jako dceřiná společnost švýcarské firmy Marvinpac SA. Specializuje se na manuální a automatizované balení do primárních i sekundárních obalů hlavně v oblasti spotřebního zboží, kosmetiky a potravin. Kromě toho zajišťuje svým klientům služby v oblasti nákupu materiálu a řízení celého dodavatelského řetězce. Filozofií firmy je postupné rozšiřování portfolia služeb a zaměření na klienty požadující náročná obalová řešení s velkým důrazem na kvalitu.
Časopis Packaging Herald hovořil s obchodním ředitelem firmy Janem Pavlíkem.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2015.