Digitální technologie konkurují konvenčnímu tisku a doplňují ho

Digitální technologie konkurují konvenčnímu tisku a doplňují ho

Se vstupem digitálního tisku se hodně mluvilo o rozdělení „sféry vlivu“ a následné koexistenci se světem konvenčních tiskových technologií. Některé vize se naplnily, některé naopak ne. Jako mýtus se ukázalo tvrzení, že digitální tisk je vhodný jen pro kratší série menších až středních firem. Nyní je součástí prakticky všech velkých producentů obalů. A neroste jen nabídka nových obchodních příležitostí, ale i další vývoj technologií.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

Slovenský nápojový lídr opět investoval do nových technologií

Slovenský nápojový lídr opět investoval do nových technologií

Výrobce nápojů Slovenské pramene a žriedla modernizuje svou výrobu vyfukovací a stáčecí jednotkou a dalším technologickým vybavením značky KHS. Nasazením stroje InnoPET BloFill se výrazně zvýšil výkon linky. V rámci této investice proběhl také přechod na jiné uzávěry.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

Třídicí linky v akci

Třídicí linky v akci

Dopravníkové systémy pro balíkové služby jsou navrhovány podle požadované třídicí a přepravní kapacity, podle typů a rozměrů přepravovaného zboží, počtu vstupních i výstupních bran, ale také podle plochy hal, kde jsou implementovány. Třídicí kapacita se v automatizovaných provozech pohybuje kolem 15–16 tisíc balíků za hodinu.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Robot osvobodil zaměstnance od zvedání těžkých břemen

Robot osvobodil zaměstnance od zvedání těžkých břemen

Výrobce motorových pil, společnost STIHL, rozšířil řadu robotů FANUC, kterých využívá stovky, o nového spolupracujícího robota CR-35iA. Robot snižuje zatížení zaměstnanců na lince určené k balení tzv. zkracovacích pil.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Na kvalitu mytí jsou v automotive sektoru zvlášť přísní

Na kvalitu mytí jsou v automotive sektoru zvlášť přísní

Jak jsme již načrtli v srpnovém vydání magazínu Packaging Herald, jedním z hráčů na poli mytí vratných obalů je společnost BB SYSTÉM. Ta se zaměřuje na výrobu mycích strojů na zakázku
a navazující dopravní techniky. Mezí její klienty patří například společnost VAS Solutions.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Trendy v digitální výrobě etiket – inhouse

Trendy v digitální výrobě etiket – inhouse

Výroba etiket díky vyššímu tlaku na kvalitu obalů a balení získává na větší důležitosti. Zároveň je trendem snižující se množství a větší variabilita etiket na produktu. Jen pár výjimek akceptuje etiketu vytištěnou na termotransferové tiskárně, kde není možné garantovat čitelnost menších znaků či čárového kódu. Jednoduché černobílé etikety jsou nahrazovány plnobarevnými grafickými.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Digitální plotry a velkoformátové tiskárny na scéně

Digitální plotry a velkoformátové tiskárny na scéně

Na přelomu měsíců května a června se konal v Praze již 25. ročník veletrhu Reklama & Polygraf společně s 2. ročníkem veletrhu Obaly. Prakticky ve stejném termínu se konal i jeden z nejvýznamnějších veletrhů na italském trhu, IPACK-IMA – více na str. 71 až 73. I ten byl propojen s dalšími akcemi, včetně Print4All. Pražské i italské výstavy byly hodně zaměřeny na digitální tisk a nechybělo ani velké množství vystavovatelů s digitálními tiskovými plotry či velkoformátovými tiskárnami.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

 

Řezací plotry a vyšší míra automatizace

Řezací plotry a vyšší míra automatizace

Řezací plotry patří již řadu let ke standardnímu vybavení téměř každé kartonážní výroby. Poslední dobou se dokonce jejich původní využití, které bylo směřováno především do oblasti vzorkování, často posouvá do oblasti regulérní produkce menších sérií. V důsledku tohoto posunu kladou výrobci i dodavatelé plotrů stále častěji akcent na větší míru produkční automatizace.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

Novinky ze světa výseku

Novinky ze světa výseku

Kvalita výseku ovlivňuje vzhled i celkovou kvalitu obalu. Zatímco menší série zhotovují současní výrobci často na produkčních řezacích plotrech, větší série jsou realizovány na výsekových automatech. Typy těchto technologií ovlivňují rovněž kvalitu i produkci výrobních sérií. Ovšem snad nejdůležitějším kvalitativním aspektem stále zůstává kvalitní výsekový nástroj, tedy planžetová deska.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

Obaly lze mýt ručně, strojově i automatizovaně

Obaly lze mýt ručně, strojově i automatizovaně

K opakovaně použitelným obalům a paletám neodmyslitelně patří jejich mytí. Tuto službu využívají především společnosti z oblastí potravinářství, strojírenství, elektrotechnického průmyslu a automotive. V následujících řádcích vám představíme dvě firmy, které jsou v této branži aktivní.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

V roce 2022 by mohl mít digitální tisk 20% podíl

V roce 2022 by mohl mít digitální tisk 20% podíl

Po roce se v Praze opět setkala komunita DSCOOP (Digital Solutions Cooperative), ve které jsou zastoupeny převážně společnosti využívající digitální stroje HP Indigo nebo zájemci o tuto technologii. Více než 70 účastníků se 24. dubna sešlo ve vinohradské Royal Theatre.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

Vitana vsadila na digitální tisk

Vitana vsadila na digitální tisk

V současné době se snaží řada tiskáren kromě nabídky konvenčního tisku, především flexotisku a sítotisku, proniknout i do oblasti digitálních tiskových technologií. Jednou z novinek realizovanou digitálním tiskem je projekt společnosti Vitana s tiskárnou Colognia press. Výsledkem spolupráce je 18 000 kusů nových etiket se čtyřmi motivy.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

Ze světa HW a SW barevných novinek

Ze světa HW a SW barevných novinek

Metoda spektrofotometrie je využívána v řadě velmi rozdílných odvětví. Bez spektrofotometrů si nelze představit ani oblast věrnosti barev v tiskových technikách. Přístroje na měření barvy prodělávají neustálý vývoj, novinky ve světě spektrofotometrů rozhodně nechybějí. A velice obdobně je tomu i u řady SW aplikací, které slouží k optimální správě barev.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

Protiskluzové proložky zvyšují stabilitu palet

Protiskluzové proložky zvyšují stabilitu palet

Pro fixaci zboží na paletách se kromě klasických prostředků používají proložky se speciálním protiskluzovým povrchem. Mezi jejich hlavní benefity patří kromě požadované stabilizace paletové jednotky například opětovné použití, možnost rozebrat a znovu složit zboží na paletě a 100% recyklovatelnost.

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

Tiskové barvy jsou věda

Tiskové barvy jsou věda

Vedle vývoje technologií dochází i k neustálému vývoji tiskových barev. Druhá dekáda 21. století ukazuje především na růst segmentu barev pro obalový tisk, segment UV tiskových barev a tiskových barev a tonerů pro digitální tisk. Zajímavé možnosti nabízí i vývoj vodivých barev a past, které lze využít v oblasti tištěné elektroniky včetně některých aplikací na inteligentní obaly. Z hlediska potravinářských obalů je u barev věnována velká pozornost eliminaci migrace případných nežádoucích látek.

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

Roboti v akci venku i uvnitř

Roboti v akci venku i uvnitř

Dennodenně slýcháme, jak se česká ekonomika potýká s nedostatkem pracovních sil, což nahrává vyšší míře uplatnění automatizace a robotizace. Stranou nezůstává vinařství, kde také bojují s nedostatkem pracovníků. Návod na řešení absence lidských zdrojů nabízí používání vyšší míry automatizace a robotů. Na druhou stranu ve vinařství vždy zůstane prostor pro ruční práci. Vyšší míra automatizace je v pivovarnictví.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

Dorty putují z automatizovaného skladu do 44 států

Dorty putují z automatizovaného skladu do 44 států

Frýdeckomístecký výrobce medových dortů Marlenka rozšířil stávající areál o výškový chlazený sklad hotových výrobků a obalů. Investice do plně automatizovaného skladu navýší objem výroby a přinese nové pracovní příležitosti pro desítky lidí.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

Packaging Days tentokrát ve znamení digitalizace a automatizace

Packaging Days tentokrát ve znamení digitalizace a automatizace

Společnost Heidelberger Druckmaschinen AG v první polovině listopadu pořádala další ze svých podnětných Packaging Days. Letošního programu se zúčastnilo 380 hostů z 28 zemí světa. Velkým benefitem byla prezentace novinek i řady technologií nikoli jen v betaverzi ve výrobních halách tohoto giganta, ale již jako plně funkční výrobní technologie u zákazníků, tedy výrobců obalů.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

Jak konvenční tisk a digitál (ne)soupeří

Jak konvenční tisk a digitál (ne)soupeří

Již řadu let se uživatelé i různí teoretičtí odborníci snaží proti sobě stavět konvenční a digitální tisk. Na jednu stranu tyto analýzy a rozbory pomáhají zvyšovat odbornou gramotnost a informovanost ohledně nových tiskových technologií, na straně druhé však přejímání mnohých axiomů způsobilo řadu klišé, která se udržují v povědomí, i když díky bouřlivému technologickému vývoji již patří spíše do světa mýtů.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

Reklamní předměty a potisk patří k sobě

Reklamní předměty a potisk patří k sobě

Reklamní předměty patří k oblíbené nonverbální marketingové komunikaci. Jejich úkolem je zpropagovat firmu či objekt podnikání a za tímto účelem se velmi často dekorují logem, textem, grafikou nebo jejich kombinací. Vhodně zvolený reklamní předmět může dokonce často minimalizovat celkové náklady na propagaci a naopak pomoci maximalizovat celkový reklamní dopad. I když lze reklamní předměty dekorovat různým způsobem, k nejčastěji využívaným patří tiskové technologie.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

Pro energetické nápoje je digitální tisk ideální

Pro energetické nápoje je digitální tisk ideální

Pro energetické nápoje je digitální tisk ideální
Společnost MaxDrinks vsadila v kategorii energetických nápojů při potisku sleeve etiket na digitální tisk, který nabízí inovativní možnost změny grafiky u každé jednotlivé etikety. Výsledkem je 20 000 originálních plechovek se střídajícími se MEME obrázky.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Doba digitálního tisku nepřichází… Je tady!

Doba digitálního tisku nepřichází… Je tady!

O digitálních technologiích v produkčním tisku se už dávno jen nehovoří – tvoří neodmyslitelnou součást mnohých polygrafických i obalových výrob. Digitální technologie pronikají čím dál tím více i do masivní produkce velkých hráčů na trhu. Rozšiřující se požadavky na typ materiálu, formáty i další kvalitu tisku vedou v současnosti k vývoji řady nových digitálních strojů.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Nová linka umí naplnit plechovky v osmi variantách

Nová linka umí naplnit plechovky v osmi variantách

Plzeňský Prazdroj uvedl v červenci do provozu zcela novou linku na stáčení piva Pilsner Urquell do plechovek za více než 300 milionů Kč. K tradičním třetinkám a půllitrům přibydou nyní plechovky o objemu od 200 mililitrů až po jeden litr. Nová technologie tak umožní naplnit plechovky v osmi různých variantách. Velká balení budou spíše určena pro ležáky, u těch menších se pivovar zaměří na nealkoholická piva, ochucené birelly a cidery.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Robustní automatizaci nahradili uživatelsky přívětiví roboti

Robustní automatizaci nahradili uživatelsky přívětiví roboti

Robustní automatizaci nahradili uživatelsky přívětiví roboti
Společnost Atria Scandinavia patří mezi přední severoevropské výrobce vegetariánských a gurmánských výrobků pro obchody se smíšeným zbožím a maloobchodní řetězce. S cílem zefektivnit procesy balení a paletizace se rozhodla nahradit tradiční technologii automatizace uživatelsky přívětivými roboty.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Stretch hood balí pevně, rychle a levně

Stretch hood balí pevně, rychle a levně

Požadavkem společnosti Mora Moravia bylo dodání kompletní technologie na balení a transport sporáků. Balicí stroj dokáže zabalit 240 sporáků za hodinu, což je v porovnání s původním řešením dvojnásobné navýšení. Kromě vyšší kapacity přinesla nová technologie úsporu energie a snížení nákladů.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

 

Copacking má stále širší záběr

Copacking má stále širší záběr

Copackingové aktivity se řadí do kategorie VAS – value added services neboli služby s přidanou hodnotou. V praxi může jít o ruční či strojové balení a kompletaci výrobků a zboží. Využíván je při oblíbených promočních aktivitách typu 2+1, 50 % gratis atp. Největší zastoupení zde mají drogerie a potraviny. Contract packaging má však mnohem širší záběr.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Výsekové nástroje ve znamení superkvality

Výsekové nástroje ve znamení superkvality

Výsledný vzhled obalu a jeho úspěšnost na trhu jsou ovlivněny nejenom designovým pojetím, výběrem materiálu či vhodnou prezentací, ale i bezchybnou realizací. Na tu má vliv především kvalita tisku, výseku a lepení. Pokud se lepenkový obal vyrábí produkčním způsobem, nejčastější možností výseku je planžeta.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Tiskové plotry mohou být válcové nebo stolní

Tiskové plotry mohou být válcové nebo stolní

Tiskové plotry jsou formou digitálního tisku. Konstrukčně, podobně jako plotry řezací, jsou na principu válcových (rolových) či stolních konstrukcí. Jejich využití je velmi široké – zatímco válcové plotry jsou určeny spíše pro potisk papíru, fólie či textilu o nižší plošné hmotnosti v roli, stolní plotry mohou být i na větší formáty a variabilnější typy materiálu různých tlouštěk.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Řezací plotry se posouvají směrem k produkci

Řezací plotry se posouvají směrem k produkci

Plotry patří mezi nejvíce využívaná zařízení v kartonážním a reklamním průmyslu. Jednotlivé typy zařízení se v závislosti na svém účelu liší konstrukcí, velikostí, zaměřením i cenou. V současnosti prodělávají velký vývoj řezací plotry, které se stále více ze vzorkovací pozice posouvají směrem k produkci. S tím zároveň často souvisí i problematika digitalizace výrobního workflow.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

 

Obaly tištěné digitálně jsou sociální

Obaly tištěné digitálně jsou sociální

Před pár lety si asi málokdo dokázal představit, že obaly by se mohly tisknout digitálně. Výrobky se vyráběly ve velkých objemech, míra jejich personalizace byla takřka nulová a na trhu nebyly ani vhodné technologie. Během posledních osmi až deseti let ale došlo k ohromnému vývoji tiskových technologií, a především se změnil trh obalů jako takový. Jak je to tedy s digitálním tiskem obalů dnes?

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

Stroje zvládají potisk různých materiálů

Stroje zvládají potisk různých materiálů

Oblast tiskového průmyslu prochází už řadu let vývojem vyvolávajícím celou řadu změn, které celé toto odvětví poměrně výrazným způsobem ovlivňují. Dalo by se říci, že tento vývoj odstartovala ekonomická a hospodářská krize na konci první dekády nového tisíciletí, která výrazně ovlivnila prakticky všechna průmyslová odvětví, tiskový průmysl nevyjímaje. 

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

Jak popsat barvu?

Jak popsat barvu?

Jedním ze základních ukazatelů kvality tisku je barevná stálost. Asi každý z nás se někdy setkal při domácí či hobby tvorbě s faktem, že barvy na monitoru neodpovídají později vytištěným odstínům z tiskárny. Řešením problému sjednocení reprodukce barev na všech typech zařízení se zabývá color management. V řešení je důležitý exaktní popis barev, k němuž polygrafie využívá řadu přístrojů i vzorníků.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

Stroj na výrobu etiket splňuje individuální nároky

Stroj na výrobu etiket splňuje individuální nároky

Společnost Gallus, výrobce rotačních tiskových strojů s úzkou dráhou potiskovaného substrátu pro výrobu etiket a flexibilních obalů, představila v září na Gallus Innovation Days 2016 ve švýcarském St. Gallenu zcela nový tiskový stroj Gallus Labelmaster. Stroj je určen především pro výrobu etiket a jeho vlastnosti splňují současné individuální požadavky zákazníků.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2016.

Tiskneme reklamní předměty

Tiskneme reklamní předměty

Reklamní předměty patří mezi běžné jevy obchodní komunikace jak na úrovni B2B, tak i B2C či C2C. Jedná se o poměrně široký záběr 3D předmětů od užitných přes dekorativní až po předměty přinášející třeba jen radost či zábavu. Výrobky mohou být ve spojení s potravinou, nápojem či jen opravdu ve formě dárku v podobě hrnečku, propisky či visačky na klíče. I když existují i reklamní předměty bez potisku, ve spojení s reklamou je častější varianta s potiskem.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2016.

Automatizace zkrátila čas manipulace na čtvrtinu

Automatizace zkrátila čas manipulace na čtvrtinu

V roce 2015 se společnost Agro Kmínek rozhodla vybudovat v obci Miřejovice nový závod na čištění a balení zemědělských produktů. Jedná se především o obiloviny a produkty jako mák, hořčice apod. K pořízení paletizačního manipulátoru a ovinovacího stroje ji vedla snaha o snížení podílu manuální práce a zvýšení kvality produkce.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Paletizační roboty rozpoznají desítky velikostí krabic

Paletizační roboty rozpoznají desítky velikostí krabic

Robotika a automatizace již nějakou dobu neodmyslitelně patří k procesům balení. Automatizovaná řešení se objevují například při paletizaci, balení, dávkování, vkládání a podobně. Paletizační roboty u automatizovaných výrobních linek dokážou produkt vzít, přemístit a položit na přesně určené mís-to. Na trhu jsou i roboty vyrobené speciálně pro paletizaci hluboce zmrazeného zboží. Robotizace pomáhá vyšší produktivitě například i v nizozemské sýrárně.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

Kooperativní robot osvobodil zaměstnance od namáhavých úkonů

Kooperativní robot osvobodil zaměstnance od namáhavých úkonů

Společnost Cascina Italia zpracovává vysoké objemy vajec denně. Nasazení robota UR5 v procesu přípravy krabic na výrobní lince balicího závodu zvýšilo nejen provozní efektivitu linky, ale osvobo-dilo zaměstnance od namáhavé práce.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

Copacking: ručně i poloautomaticky

Copacking: ručně i poloautomaticky

Copacking, pod nímž se skrývá služba přebalování výrobků, produkce skupinových baleni a další aktivity, patří již léta mezi oblíbené a nepostradatelné způsoby maloobchodníků, jak co nejlépe obstát na vysoce konkurenčním trhu. Hlavním důvodem je česky zákazník, který je stále značně orientován na cenu. Ke copackingu jsou potřeba nejen speciální stroje, ale také šikovné ruce.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2016.

Proč využívat moderní typy aktivního balení

Proč využívat moderní typy aktivního balení

Aktivní a inteligentní obaly jsou diskutovaným obalovým tématem již řadu let. V praxi se zatím tento typ obalů uplatňuje především v průmyslových aplikacích přepravního baleni a v potravinářském sektoru. Na jednu stranu jsou sice tyto obaly o něco dražší, v konečnem důsledku však přinášejí spotřebitelům řadu benefitů a často i významné ekonomické úspory.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2016.

Vonné laky – netradiční varianta zušlechtění

Vonné laky – netradiční varianta zušlechtění

Lakovaní patří obecně k oblíbeným a široce využívaným způsobům zušlechťováni tiskovin, ať již jde o krabičky či etikety. Povrchová úprava materiálů lakováním se na tiscích provádí hned z několika důvodů. Lak tiskovinu především chrání a zároveň ji také kvalitativně povyšuje. Nejvyrazněji se lakem zlepšuji optické a mechanické vlastnosti tiskoviny.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2016.

Na trhu se lze setkat s plotry různých značek i kvality

Na trhu se lze setkat s plotry různých značek i kvality

Zatímco první plotry byly ve formě zařízení, která sloužila zejména pro vykreslení CAD dat, současná situace na trhu již dávno není tak jednoznačná. Plotry využíváme nejen v tisku, ale i ve vzorkování či při výrobě obalů. Setkat se s nimi lze i v oblasti signmakingu. A k proměně došlo i v oblasti jejich původního účelu, neboť v současné době jsou schopny tisknout nejen vektorová, ale i bitmapová data.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Kvalitně lze tisknout i na vlnitou lepenku

Kvalitně lze tisknout i na vlnitou lepenku

Ve společnosti Solpap byl v červnu 2015 uveden do provozu první digitální tiskový stroj HP Scitex 15500 a velkoformátový řezací produkční plotr Zünd. Z pohledu firmy se jedná o milník v dostupnosti nové technologie plnobarevného tisku. Redukce přípravných časů přímo na digitálním tiskovém stroji má hlavní přínos pro produktivitu menších zakázek. Obaly vyrobené novou technologií začala využívat jako jedna z prvních společnost 2EL.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

 

Obaly by měly být stejné, ale mohou být různé

Obaly by měly být stejné, ale mohou být různé

Při tisku obalů je jedním ze základních požadavků zákazníků, aby obaly odpovídaly požadované barevnosti, a byly tedy totožné bez ohledu na to, kde a v jakém nákladu se budou tisknout. Dá se to v praxi zajistit? A je opravdu nutné, aby obaly byly vždycky stejné? Je logické, že barva obalu je pro zákazníka jedním ze základních orientačních bodů. Určité značky používají kromě svého loga na obalech i dlouhodobě stejné barvy, a pro zákazníka je tedy jednoduché najít jejich výrobky v regálech mezi ostatním zbožím. 

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015.

Pro maziva v potravinářství platí přísná

Pro maziva v potravinářství platí přísná

Pro ekonomický úspěch a dobrou pověst výrobce potravin je nezbytně nutné dodržovat bezpečnostní normy, a to i v případě používání maziv. Všechna maziva používaná při výrobě, zpracování a balení jídel či nápojů podléhají nejpřísnějším pravidlům. Potravinářská maziva musí splňovat velmi přísné podmínky řízení kvality tak, aby se předešlo kontaminaci potravin, a to v souladu s HACCP – analýzou rizik a kritických kontrolních bodů ve výrobním procesu. Maziva by měla být ověřena a schválena výrobci potravinářských strojů a zařízení, ať již jde o oleje do hydraulických systémů, převodovek či kompresorů nebo o maziva na ložiska, řetězy a další aplikace.

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015.

Roboty se tlačí i do primárních zón

Roboty se tlačí i do primárních zón

Roboty se s úspěchem uplatňují v každé části výrobní linky od sbírání přes balení po paletizaci. Dodavatelé zaznamenávají v posledních letech zvýšený zájem právě o aplikace v potravinářství. Důvodů je více. Jedním je snaha uvést nové produkty na trh co nejdříve. Jinou příčinou je poptávka po různorodém balení.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2015.