Výdaje na nápoje pro nejmenší vloni klesly

Výdaje na nápoje pro nejmenší vloni klesly

Výrobky speciálně určené pro děti do dvou let věku měly v období prosinec 2017 – listopad 2018 pouze 1,5% podíl na celkových výdajích českých domácností za rychloobrátkové zboží, celkově se jednalo o přibližně čtyři miliardy korun, které za ně domácnosti zaplatily.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

I při nákupu pet foodu rozhoduje obal

I při nákupu pet foodu rozhoduje obal

Mezi výrobci krmiv pro domácí mazlíčky vládne ve Velké Británii silná konkurence, jelikož značky usilují o získání většího podílu z britského trhu (v přepočtu 130 mld. Kč). Uvedené číslo podle předpovědí dále poroste, jelikož 45 % všech domácností ve Velké Británii nyní vlastní nějakého mazlíčka. Potřeba vyniknout mezi konkurencí proto nebyla nikdy naléhavější.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

V Česku třídí komunální odpad 73 % obyvatel

V Česku třídí komunální odpad 73 % obyvatel

Z výsledků provedených výzkumů zaměřených na problematiku postojů obyvatel k třídění odpadu je patrné, že v České republice třídí komunální odpad již 73 % obyvatel. V dlouhodobém srovnání je v této souvislosti zřejmé, že od roku 2003 se tento podíl navýšil o 10 procentních bodů z výchozích 63 %.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Pohled spotřebitele na obaly v e-commerce

Pohled spotřebitele na obaly v e-commerce

Jak navrhnout dobrý B2C zasilatelský obal v e-commerce? Podle aktuálního výzkumu agentury Ipsos je pro spotřebitele nejdůležitější, aby zasilatelský obal byl odolný, umožnil snadnou manipulaci a nenavyšoval cenu výrobku nebo dopravy.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

Domácnosti stále sázejí na nápoje v PET lahvích

Domácnosti stále sázejí na nápoje v PET lahvích

Zajímavé údaje přinesl výzkum společnosti GfK Czech zaměřený na vývoj podílu obalových materiálů pro studené nealkoholické nápoje. Z monitoringu porovnávající prosinec 2016 – listopad 2017 a prosinec 2013 – listopad 2014 bylo například zjištěno, že u zkoumaného segmentu preferují domácnosti produkty v PET lahvích.

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

TOP 10 obalových trendů pro příští desetiletí

TOP 10 obalových trendů pro příští desetiletí

Podle agentury Smithers Pira způsobí customizace a online konektivita do roku 2027 převrat v obalovém průmyslu. Očekávat můžeme dále zkvalitňování obalů a vývoj BALENÍ pro e-commerce.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Čteme informace na obalech potravin a drogerie?

Čteme informace na obalech potravin a drogerie?

Všechny uvedené údaje týkající se čtení informací na obalech potravin a drogerie vyplývají z výsledků průzkumu trhu metodou Spotřebitelského panelu GfK (Consumer Tracking) za rok 2016. Vyplývá z něho například, že informacím na obalech věnuje největší pozornost starší generace. Naopak rodiny s dětmi na studování údajů na obalech nemají čas.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Top téma okurkové sezony je dvojí kvalita potravin

Top téma okurkové sezony je dvojí kvalita potravin

Odborná komise z VŠCHT v Praze vybrala celkem jednadvacet výrobků prodávaných v různých zemích pod stejnou značkou. Testy odhalily, že z nich bylo třináct odlišných, pět mírně odlišných a tři byly stejné. Obdobné průzkumy přitom proběhly i v dalších středoevropských zemích se stejnými výsledky.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Design obalu je černým koněm ve světě marketingu

Design obalu je černým koněm ve světě marketingu

Podle studie společnosti Nielsen by marketéři měli věnovat ještě více pozornosti obalovému designu. Je všeobecně známo, že většina finálních rozhodnutí o nákupu konkrétního produktu probíhá až přímo před regálem, a přitom obalový design je stále jeden z nejméně oslavovaných aspektů marketingu.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

TOP 9 obalových trendů pro rok 2017

TOP 9 obalových trendů pro rok 2017

Nedávná zpráva společnosti Nielsen potvrdila, že design obalu patří mezi klíčové faktory ovlivňující úspěšnou pozici produktu či značky na trhu. Poutavý vzhled balení je dokonce mocnější než televizní reklama.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Dominantním obalem v kategorii nápojů je PET lahev

Dominantním obalem v kategorii nápojů je PET lahev

Nápoje nakupuje každá česká rodina. Je to jedna z větších kategorií v nákupním koši českých domácností, v rámci výdajů má 15% podíl. Obsahuje studené alkoholické a nealkoholické nápoje a teplé nápoje. Z hlediska nakoupeného objemu tato kategorie meziročně roste. Nejčastěji se nakupují nápoje v PET lahvích.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Češi rádi třídí, ale málokdo ví přesně jak

Češi rádi třídí, ale málokdo ví přesně jak

Je všeobecně známo, že Česká republika patří v oblasti třídění odpadu mezi špičku Evropské unie. Ve srovnání s ostatními státy si drží 6. příčku. Odpad u nás třídí 72 % populace. Přestože jsou Češi, Moravané a Slezané aktivní, mají značné mezery ve správnosti umístění jednotlivého odpadu.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Polovina baleného FMCG se prodává v plastech

Polovina baleného FMCG se prodává v plastech

Největší obalovou kategorií v rychloobrátkovém zboží jsou plastové obaly, ve kterých se nakupuje 50 % všech balených výrobků. Druhou příčku mezi obalovými materiály si dlouhodobě drží papír/lepenka. Třetí v pořadí obalů je tradiční sklo.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

Význam balení a POP roste

Význam balení a POP roste

Promoční akce, vizibilita produktu v regále nebo na displeji stejně jako jasný a atraktivní obal a promoční akce patří ke klíčovým impulzům, které ovlivňují spotřebitele, aby daný produkt vložil do nákupního košíku. Až 87 % nákupního rozhodnutí se děje přímo v místě prodeje, což mimo jiné dokazuje, že role POP a balení roste.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

Aliance bojuje za oživení výroby polymerů

Aliance bojuje za oživení výroby polymerů

Podle nejnovějších statistických údajů Plastics Europe z července 2015 došlo za prvních pět měsíců roku 2015  proti stejnému období roku 2014 k poklesu výroby plastů o 3,2 %. Na straně zpracování plastů došlo k růstu o 2,0 %.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2015.