AB InBev vyvinul ultra lehkou pivní lahev
Pivovarnický koncern AB InBev připravil ke komerční výrobě, dle vlastních slov, nejlehčí pivní lahev s dlouhým krkem na světě. Její hmotnost činí místo 180 g pouhých 150 g.
Pivní gigant tvrdí, že pokud by nová lahev (vyvinutá v jeho Středisku pro výzkum a vývoj inovací a techniky GITEC v Lovani v Belgii) nahradila roční objem skleněných obalů pro značky AB InBev v Evropě, snížil by se ekvivalent emisí CO2 tak, jako by na silnice celý rok nevyjelo 62 000 aut.
Majitel značek Budweiser, Stella Artois, Corona, Beck’s , Leffe atp. uvádí, že v situaci, kdy obaly přispívají k uhlíkové stopě jeho produktů průměrně z 50 %, jsou podobné inovace důležitou součástí jeho cílů udržitelnosti. Mezi něž patří 25% snížení emisí CO2 v celém hodnotovém řetězci do roku 2025.
Frederik De Graaf, globální ředitel pro vývoj obalových technologií v AB InBev řekl, že nízká hmotnost lahví je pro výrobce piva mnoho let prioritou.
Novinka je výsledkem intenzivní spolupráce s externími partnery ve sklářském průmyslu, kteří se podělili o znalosti a spolupracovali na nových povlacích skla, nových povlacích sklářských forem a moderním zpracování, které přispělo k větší odolnosti materiálu.
Projektu se však nevyhnuly problémy. „Při snižování hmotnosti lahve jsme čelili „potížím se silami“, protože pivo je sycený nápoj a v důsledku expanze plynu může za určitých teplotních podmínek narůstat v obalu přetlak. Také jsme museli myslet na to, že při rychlosti našich plnicích linek trpí lahve silnými nárazy. K završení inovace nám nakonec pomohla kombinace nejmodernějších zařízení, kvalifikované obsluhy a zdokonaleného zpracování,“ vysvětlil Frederik De Graaf.