zpět na novinky

Češi privátní značky kupují hlavně kvůli jejich příznivé ceně

Češi privátní značky kupují hlavně kvůli jejich příznivé ceně

Podle průzkumu, který nedávno zrealizovala společnost BILLA ve svých prodejnách, se ukázalo, že produkty vlastních, respektive privátních značek nakoupilo za posledních 6 měsíců celkem 87 % stálých zákazníků.

Téměř polovina se pro koupi rozhodla na základě příznivé ceny, více než čtvrtina produkty privátní značky koupila na základě poměru ceny a kvality. Pouze 10 % dotázaných kupuje výrobky privátních značek pro jejich kvalitu.

Ti, co privátní značky nekupují, jim nejčastěji nedůvěřují, považují jejich kvalitu za nízkou, případně kupují jen výrobky (brand), se kterými mají zkušenost. O dvojí kontrole výrobků privátních značek vědělo pouze 9 % respondentů.

V současné době nabízí BILLA celkem 1567 výrobků vlastních značek od 250 dodavatelů, z nichž 143 jsou české firmy. Za rok 2017 zakoupili zákazníci celkem 260 442 666 ks produktů privátních značek BILLA, což představuje téměř 17,5 % celkového obratu firmy.

Ti, kteří za posledního půl roku koupili produkty privátní značky, často nespatřují žádné nevýhody výrobků (45 %). Pokud nějakou nevýhodu vidí, je to nejčastěji nízká kvalita (61 %), lacině působící obal (11 %), nebo neznámý výrobce či země původu (7 %).