zpět na novinky

Lidl vloni ušetřil, i kvůli privátním značkám, 360 tun plastů

Lidl vloni ušetřil, i kvůli privátním značkám, 360 tun plastů

Společnost Lidl Česká republika zveřejnila Zprávu o udržitelném rozvoji za rok 2019. Vyplývá z ní například, že i díky úpravě obalů svých privátních značek, ušetřil obchodní řetězec v minulém roce celkem 360 tun plastů.

V roce 2018 Mezinárodní skupina Schwarz, do které Lidl patří, představila svou strategii REset Plastic. V rámci této strategie chce do roku 2025 například snížit množství plastů u obalů výrobků privátních značek o 20 %.

Na plnění cílů společnost úzce spolupracuje s dodavateli obalů. Výsledkem je snaha o redukci hmotnosti obalů, používání jednodruhových obalů, využívání vysoce kvalitního transparentního nebo světlého PET nebo používání recyklovaného rPET, vyřazení tzv. full-body sleeves a používání teplotně stabilních, bezpečných barev na potisk.

V loňském roce diskontní řetězec například ztenčil tloušťku obalů na hranolky, což přineslo úsporu 3,4 tun plastů. Zmenšení se dočkaly obaly sušených plodů značky Alesto při zachování původního obsahu. Ročně tak bylo ušetřeno až 6 tun plastu. Z jogurtových smoothie vlastní značky Pilos bylo odstraněno plastové víčko, výsledkem je úspora 1,8 tun plastu ročně. Obalovaný sýr Culinea nyní najdete v papírovém balení namísto plastové vaničky. Předpokládaná celková úspora tímto krokem je více než 8,9 tun plastu za rok.

Za zmínku stojí také ztenčení fólie pro skupinové balení 6 kusů nápojů značky Saguaro. Navíc byl zrušen i barevný potisk této fólie. Roční úspora činí 300 tun plastu. Menšího formátu se dočkaly rovněž prací prášky vlastní značky Formil, čím se ušetřilo dalších více než 3 tun plastu ročně.