zpět na novinky

Nápojové obaly: lehčí a šetrnější k životnímu prostředí

Nápojové obaly: lehčí a šetrnější k životnímu prostředí

Veletrh drinktec, který se uskuteční na mnichovském výstavišti od 11. do 15. září 2017, je prvotřídní platforma pro světové novinky z oboru nápojové techniky a zavádění nových výrobků. Představeny budou kompletní výrobní linky, ale také systémová řešení pro podniky jakýchkoliv velikostí. Letošního ročníku veletrhu se na výstavní ploše 140 000 m2 zúčastní rekordní počet vystavovatelů, téměř 2000 firem ze 76 zemí.

Za moderním balením stojí vždy pokročilé technologie – a to ve dvou ohledech. Jednak co se týče obalové techniky a jednak i s ohledem na samotné balení a materiály. Například sklo, klasika mezi nápojovými obaly, chrání výrobky odedávna dokonale, protože je inertní a difúzně nepropustné, přičemž jednou ze stálých výzev pro průmysl je výroba lehkých skleněných obalů. To se také podařilo.

Při prodeji skleněných obalů se podle BCME (Beverage Can Makers Europe) v Německu zvýšil odbyt s 1,86 miliardami prodaných obalů v roce 2014 oproti předchozímu roku o neuvěřitelných 30,4 %. Skleněné nápojové obaly se staly v posledních letech velmi populární i v celé Evropě. Jenom v roce 2014 se jich po celém kontinentu prodalo 63 miliard. Dokonce i mezi novými „craft beer“ pivovary v USA je skleněný obal velmi oblíbený produkt a marketingový nástroj.

A jak to vypadá s plasty? I zde je řada inovací: ať už se jedná o lightweighting, využití recyklovaných PET surovin nebo materiálů na rostlinné bázi. Mimoto vyvinuli konstruktéři speciální vnitřní vrstvu, která slibuje citlivým nápojům delší životnost. Všechny inovace a vývoj v oblasti plastů představí drinktec 2017 v části výstavy PETpoint na ploše 11 000 čtverečních metrů.

Zhruba dvě třetiny ze 70 000 návštěvníků veletrhu drinktec pochází ze zahraničí. Pro Johannu Mercier ze společnosti Ball Packaging je proto drinktec se svým mezinárodním zaměřením perfektní reklamní platformou: „Drinktec je vysoce mezinárodní veletrh. Zde můžeme ideálně představit naši pozici jako inovativního partnera a prezentovat naši společnost a služby jinak, než by to bylo možné v normálním rozhovoru se zákazníkem.“

drinktec_lettering_+date_D_rgb small