Opavia má na obalech logo Iniciativy Harmony
Oblíbená česká sušenková a oplatková značka Opavia společnosti Mondelēz se zapojila do takzvané Iniciativy Harmony. Logo projektu pro udržitelné pěstování pšenice v České republice se objeví na všech obalech produktů Opavia.
Cílem iniciativy společnosti Mondelēz je podpořit produkci udržitelnější pšenice a omezit její dopad na životní prostředí a biologickou rozmanitost, přičemž pěstitelské zásahy a ošetření se používají jako krajní opatření.
Jedná se o partnerskou spolupráci s místními farmáři, kteří se nacházejí v co největší blízkosti závodům na výrobu sušenek. Farmáři Harmony dostávají finanční podporu, aby mohli v praxi dodržovat náročné zásady vycházející z Iniciativy Harmony a dařilo se jim pěstovat pšenici udržitelným způsobem bez používání pesticidů a hnojiv.
V České republice ji podporuje a podle jejích standardů pěstuje pšenici už 42 pěstitelů. Tuto základní surovinu pro sušenkové a oplatkové produkty zpracovávají v současné době tři lokální mlýny, které ji dodávají všem třem českým továrnám společnosti Mondelez.