zpět na novinky

Prodej balené zmrzliny vloni vzrostl o více než 10 %

Prodej balené zmrzliny vloni vzrostl o více než 10 %

Tuzemský trh s balenou zmrzlinou v uplynulém roce vzrostl podle útrat i prodaného objemu. Lidé za ni od loňského června do konce letošního května vydali 3,19 miliardy korun, což je zvýšení o 10,6 procenta.

V obchodech s potravinami, smíšeným zbožím a na čerpacích stanicích jí nakoupili téměř 2,6 milionu litrů, tedy o 7,8 % víc. Vyplývá to z údajů analytické společnosti Nielsen. Nárůst zřejmě podpořilo teplé počasí loňského léta.

V posledních letech klesla důležitost rodinných balení zmrzlin. Zatímco v roce 2013 činil prodej vaniček a kyblíků se zmrzlinou 61 % prodejních objemů, v posledním roce již jen 54 %. Z hlediska tržeb tvoří dvě třetiny prodejů jednoporcové zmrzliny. Mezi nimi vévodí zmrzliny na dřívku, které tvoří 67 %.

Zdroj: ČTK