zpět na novinky

Prodej piva v maloobchodě vzrostl o 2 %

Prodej piva v maloobchodě vzrostl o 2 %

V České republice meziročně narostl objem piva nakoupeného v maloobchodě o necelé 2 % a tržby o 7 %. Nadprůměrně se dařilo zejména radlerům. Nejprodávanějším balením je stále sklo, ale posilují plechovky.

Podle údajů maloobchodního auditu společnosti Nielsen nakoupili za posledních 12 měsíců (červenec 2017 – červen 2018) čeští spotřebitelé v obchodech s potravinami a smíšeným zbožím 736 milionů litrů piva a utratili za tuto kategorii téměř 17 miliard korun.

Nejprodávanějším typem balení je vratné sklo, ve kterém se prodá až 6 z 10 litrů piva a radlerů. Avšak za poslední roky se jeho důležitost, stejně jako důležitost PET lahví (s podílem 20 %), zmenšuje na úkor plechovek, které si z roku na rok upevňují třetí pozici. V současné době se jejich podíl dostává na hranici 18 %.

Plechovky posilují v pivě i v radlerech, i když je viditelný rozdíl v jejich důležitosti. U piva si Češi stále nejraději dopřejí pivo ve skle, zatímco 97 % radlerů se spotřebuje v plechovkách.

Z pohledu typu piva jsou nejčastěji nakupované tzv. desítky (výčepní pivo) s podílem 50 % na objemu kategorie. Jejich spotřeba však dlouhodobě klesá na úkor ležáků, tzv. dvanáctek, které se naopak těší narůstajícímu zájmu spotřebitelů a jejich podíl z roku na rok roste. Před třemi lety tvořily 18 % pivního koláče, za poslední rok vzrostl jejich podíl na 22 %. Ležáky meziročně navýšily maloobchodní prodeje o více než 22 milionů litrů, ale na druhé straně objem výčepního piva klesl o 20 milionů. Třetí příčku zastávají jedenáctky, které si ukrajují pětinu, a jejich obliba také v průběhu let roste. Spolu s ležáky se jedenáctky podepisují pod růst celé kategorie.