zpět na novinky

Tuzemský výstav piv se zvýšil. Daří se i exportu a pivu v plechovkách

Tuzemský výstav piv se zvýšil. Daří se i exportu a pivu v plechovkách

Tuzemský výstav piv se za prvních osm měsíců meziročně zvýšil o 2 %, exportní výstav dokonce o 16 %. Oblibě se i nadále těší ležáky, ale rovněž pivo v plechovkách. Množství piva vypitého v tuzemských hospodách a restauracích však nadále klesá.

„Výsledky za leden až srpen ukazují, že obliba českého piva roste nejen mezi českými konzumenty, ale i mezi těmi zahraničními. To nás samozřejmě těší, protože to svědčí o tom, jak je české pivo unikátní,“ říká Martina Ferencová, výkonná ředitelka Českého svazu pivovarů a sladoven.

Z tuzemského výstavu je dále patrné, že roste popularita piva v plechovkách. Produkce piva v tomto typu balení meziročně vzrostla o 24 %. Zajímavostí je devítiprocentní nárůst produkce piva v minisoudkách, které byly letos díky dobrému počasí hojně vyhledávané například ke grilování či na různé oslavy. Výstav ve skleněných a PET lahvích se meziročně nezměnil. Pivovary uvařily také stejné množství výčepních piv, naopak k mírnému poklesu produkce došlo u speciálů (zhruba o 4 %), větší rozdíl registrujeme u porterů (pokles o 28 %).

I nadále pokračuje pokles výstavu čepovaného piva, který začal kolem roku 2010. Aktuální výstav piva ze sudů a cisteren meziročně poklesl o 2 %, respektive o 3 %. „Stále se nedaří zvrátit trend odlivu hostů z restaurací a hospod, kteří raději pijí lahvové pivo doma,“ říká Martina Ferencová.

Exportní výstav piv se meziročně zvýšil o rekordních 16 %. Nejvyšší meziroční nárůst výstavu je u piva v plechovkách (+ 47 %), následuje produkce piva v PET lahvích (+ 37 %), minisoudkách (+ 31 %) a skleněných lahvích (+ 11 %). Potěšující zprávou je také růst exportního výstavu piva z cisteren (+ 9 %) a sudů (+ 3 %).