zpět na novinky

Růžový IbalGin vyléčil propad tržeb

Růžový IbalGin vyléčil propad tržeb

Výrobce lihovin Fruko-Schulz se vyrovnal s meziročním poklesem tržeb v souvislosti s pandemií covid originálně – pomocí IbalGinu.

Jindřichohradecká společnost Fruko-Schulz zaznamenala v roce 2020 meziroční pokles tržeb o 23 %. Příčinou byl nižší odbyt lihovin v návaznosti na uzavření restaurací, které vláda nařídila jako jedno z mnoha protiepidemických opatření.

V letošním prvním čtvrtletí se jí ale podařilo přiblížit tržbám v období před covidem. Důvodem jsou nové produkty, které si téměř okamžitě získaly řadu fanoušků, například růžový gin s názvem IbalGin.

„Koncem loňského roku jsme začali prodávat IbalGin, který se nám podařilo dostat do významných obchodních řetězců. Díky poutavému obalu i výrazné růžové barvě si výrobku ihned všimli zákazníci,“ říká Josef Nejedlý, ředitel firmy Fruko-Schulz. Společnost vloni zároveň uvedla na trh nový gin Barrister Navy Strength s obsahem alkoholu 55 %.

Právě gin je společně s vodkou alkoholem, který si Češi kupují nejčastěji k domácí konzumaci. A ta vloni vzrostla o 12 % oproti roku 2019. Podle výzkumné společnosti NielsenIQ se vloni nejvíce zvýšil maloobchodní prodej ginu, oproti roku 2019 o 69 %. Z dalších druhů tvrdého alkoholu šla nahoru vodka o 22 % a rum o 17 %. Češi vloni utratili za tvrdý alkohol v obchodech zhruba o 1,5 miliardy korun více, naopak v restauracích o šest miliard korun méně.