I plast může působit luxusně

I plast může působit luxusně

Luxusní obaly z plastu pro jogurty a jiné pochutiny? Proč ne. Podobné obalové řešení navrhla a vyrobila ve dvou variantách například společnost ACTI PACK.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2024.

PURGINA etiketám rozumí

PURGINA etiketám rozumí

K potravinám, a nápojům obzvlášť patří i etikety. Na ně se tentokrát zaměříme očima rodinné firmy PURGINA, experta na tisk grafických, vinařských, termo a print etiket. Nedávno se jí podařil husarský kousek v podobě prémiových etiket pro butikové vinařství Víno Tajná.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2024.

Klíčem je recyklovatelnost

Klíčem je recyklovatelnost

Obaly pro potraviny a nápoje procházejí pravidelně grafickými i strukturálními inovacemi, produktová portfolia se rozšiřují. Jejich pojítkem je a už navěky asi zůstane důraz na udržitelný design.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2024.

V automotive se nic neodpustí

V automotive se nic neodpustí

Balení pro elektroniku a automobilový průmysl musí být sofistikované. Především zákazníci z řad automobilek chyby neodpouštějí. Kromě toho volají po udržitelných materiálech, což je parketa například pro vlnitou lepenku.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2024.

 

 

Žufánek si na limitkách dává záležet

Žufánek si na limitkách dává záležet

Limitované edice má již tradičně ve svém portfoliu například Rodinný Lihovar Žufánek. Jeho osvědčeným dodavatelem povedených etiket je S&K LABEL z Kuřimi. Speciální lahve mu dodávají Sklárny Moravia. Osvědčenou agenturou je také Little Greta.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2024.

Limitky jsou všude kolem nás

Limitky jsou všude kolem nás

O limitovaných edicích již bylo napsáno mnoho řádků a zdá se, že to zdaleka nekončí. Limitky si své fanoušky vždy najdou. Jednou z posledních příležitostí jejich uvedení na trh bylo po všech stránkách úspěšné mistrovství světa v hokeji. O jedné z nich jsme psali na straně 20. Kromě Plzeňského Prazdroje ale v limitky věří i další výrobci pivního moku.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2024.

Obaly, které kopírují produkt

Obaly, které kopírují produkt

Obaly pro kosmetiku i drogerii nabízejí neobyčejný prostor pro kreativitu, a to jak z hlediska designu grafického, tak strukturálního. Svá specifika má kategorie přírodní kosmetiky, na kterou se především zaměříme.

Více se dočtete v eMagazínu 03–04/2024.

Každý obal má své

Každý obal má své

Farmacie, potravinové doplňky nebo také veterinární přípravky jsou silnými disciplínami. Počty lékáren a pet shopů rostou, což zaručuje poptávku po obalech, ideálně nejvyšší kvality. Specialistou na podobné obalové prostředky je například společnost LS ZETIS VISION, výhradní distributor produktů společnosti Gerresheimer na českém a slovenském trhu. Její klientelu tvoří široká škála odvětví – od fakultních nemocnic, lékáren, výrobců potravinových doplňků, kontraktačních společností pro zahraniční klienty až po výrobce veterinárních produktů pro domácí zvířata, výživu koní, akvarijní průmysl nebo i rybářství.

Více se dočtete v eMagazínu 03–04/2024.

Povedený design nemusí být nutně trendy

Povedený design nemusí být nutně trendy

Již v prosincovém vydání magazínu Packaging Herald jsme se věnovali obalovým trendům. Zmíněny byly opět minimalismus, udržitelnost a například lokálnost. Není však nutné držet se moderních směrů za každou cenu, mnohdy se vyplatí jít vlastní cestou.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2024.

Prémiové a dárkové jedno je

Prémiové a dárkové jedno je

Balení prémiových a dárkových výrobků by mělo být šik, což znamená, že musí být elegantní, vkusné, jedinečné, a hlavně by mělo upoutat pozornost. Jejich hlavní rolí je podtrhnutí exkluzivity produktu. Jak se to daří v praxi, se brzy dozvíte.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2024.

Když dospělí musí a děti nesmějí

Když dospělí musí a děti nesmějí

Diskuse o problematice obalů odolných proti otevření dětmi rezonuje celosvětově už několik desítek let a dílčí analýzy a výzkumy dodávají tomuto tématu na závažnosti. Bezpečnost obecně, a ta dětská především, je téma jak hrom.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2024.

Ochránit může i podhoubí

Ochránit může i podhoubí

Balení pro elektroniku a automotive zahrnuje širokou škálu obalových řešení. Ve svém portfoliu je mají například společnosti SERVISBAL OBALY, RAJA a Van de Velde Packaging Unipap.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2023.

Držet se trendů se může i nemusí vyplatit

Držet se trendů se může i nemusí vyplatit

V loňském roce jsme se zaměřili na obalové trendy očima zahraničních agentur. Zmiňován byl například minimalismus, personalizace a samozřejmě udržitelnost. Jestli se něco změnilo, se tentokrát dozvíme od tuzemských, respektive slovenských zástupců.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2023.

Procter & Gamble investuje do eko inovací

Procter & Gamble investuje do eko inovací

V srpnovém vydání magazínu Packaging Herald jsme pro vás připravili rozsáhlou reportáž z výrobního závodu společnosti Procter & Gamble – Rakona v Rakovníku. Zmíněny byly i aviváže značky Lenor. A právě na inovaci jejich obalů se nyní zaměříme. Dozvíte se například, že perforovaná plovoucí etiketa s informacemi pro spotřebitele a digitální vodoznaky na lahvi vyrobené z recyklátu usnadňují třídění a recyklaci.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2023.

I obal může být umělecké dílo

I obal může být umělecké dílo

Koncem roku 2022 slavila světoznámá značka Pilsner Urquell 180 let. A na oslavu nadělovala svým spolupracovníkům a vybraným osobnostem z celého světa stylové dárkové balíčky. Návrhu dárkových setů se zhostilo designové studio fajný dizajn v čele s Ondřejem Balajkou.

Více se dočtete v eMagazínu 07–08/2023.

Dárek a luxus: dva v jednom

Dárek a luxus: dva v jednom

Balení dárků a prémiových produktů se v mnoha aspektech prolíná, a proto jsme se rozhodli obě kategorie spojit. O šikovnosti českých agentur svědčí fakt, že se s jejich tvorbou můžete setkat například při nákupu v prestižním obchodním domě Harrods! Potěšující je, že luxus rozjásá nejen naše smysly, ale může i pomáhat, například při záchraně ohrožených zvířat. Chybu nemají také dárková balení, která jen tak nevyhodíte.

Více se dočtete v eMagazínu 07–08/2023.

Nahlédněte s námi za masku Ubomi

Nahlédněte s námi za masku Ubomi

Partnerství e-shopu Rohlík a agentury Cocoon funguje. Důkazem je nový design obalů a logo pro privátní značku kávy Ubomi. Výsledkem je vizuálně silný a snadno rozpoznatelný obal.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2023.

Limitky ze světa i domova

Limitky ze světa i domova

Za limitovanými edicemi se vydáme do zahraničí i tuzemska. Nejpovedenější obalové limitky jsou velmi často ze segmentu alkoholických nápojů, což dokazují tři příklady: rum, vodka a pivo.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2023.

Uzávěry i sklo nabízejí překvapení

Uzávěry i sklo nabízejí překvapení

Design obalů pro potraviny a nápoje může být alchymie. Jak ukázal loňský FACHPACK, například uzávěry nabízejí neomezené možnosti. Tradiční sklo se zase prosazuje v nečekaných produktových kategoriích, kde bylo jeho použití nemyslitelné.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2023.

Pet food balení si v ničem nezadá s ostatními kategoriemi

Pet food balení si v ničem nezadá s ostatními kategoriemi

Když se v obchodě s krmivem pro psy a kočky rozhlédneme, zjistíme, že v segmentu pet food balení vévodí kromě plechovek především flexibilní obaly typu doypack. Stranou ale nezůstává ani „žraso“ ve skle. Najdete v něm například srnčí nebo vánočního kapra. Vánoční edice obalů se dočkal i e-shop SpokojenyPes.cz.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2022.

Tucet obalových trendů pro rok 2023

Tucet obalových trendů pro rok 2023

Po roční přestávce jsme pro vás opět připravili přehlídku některých očekávaných designových trendů v obalovém průmyslu. Tentokrát jsme čerpali ze zahraničních zdrojů. Přetrvávajícím trendem pro rok 2023 by měla být například sázka na abstraktní přechody nebo personalizaci, počítat můžete s využíváním minimalismu a s jistotou lze vsadit na udržitelné obaly.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2022.

Inovativní přístupy k obalům odolným dětem

Inovativní přístupy k obalům odolným dětem

Obaly odolné dětem jsou celosvětovým tématem v oblasti vývoje bezpečnosti již řadu let a regulační orgány v Evropě i v zámoří neustále pracují na zlepšení a zpřísnění norem a předpisů. V posledních letech se toto téma dostalo jednoznačně do popředí zájmu výrobců a designérů obalů. Lze očekávat, že trh s obaly, které přinášejí bezpečná řešení a poskytují prevenci před požitím balených nebezpečných látek a směsí dětmi, se do roku 2031 minimálně zdvojnásobí.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2022.

Dárky v rukou moderních technologií

Dárky v rukou moderních technologií

Grafický design dárkových obalů kopíruje obecné trendy, a to jak v oblasti užitého umění, tak v polygrafii. Již několikátou sezonu je podle výrobců opakovaně žádaný přírodní, minimalistický a zároveň luxusně vyhlížející styl. Punc dárkovým obalům dodávají laserový výsek a digitální tisk.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2022.

Prémiové obaly v netradičních tvarech

Prémiové obaly v netradičních tvarech

To, že přímá komunikace v místě prodeje představuje nejvýznamnější spouštěč impulzivního nákupního chování spotřebitele, je známým faktem. Ideálním prostředníkem k upoutání pozornosti a ovlivnění nákupního chování je prémiový obal.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2022.

Praktičnost a emoce v jednom

Praktičnost a emoce v jednom

Balení pro e-shopy by mělo splňovat hned několik požadavků. Kromě základní funkce spočívající v ochraně produktu a funkčnosti se do popředí dostává i jeho marketingový potenciál, stranou nezůstává poptávka po univerzálních obalech. Ani v tomto odvětví se nezapomíná na udržitelnost.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2022.

Výrobci i obaláři věří v udržitelnost

Výrobci i obaláři věří v udržitelnost

Také v oblasti balení kosmetiky, farmacie a vitaminových doplňků je často zmiňována udržitelnost. V recyklovatelné materiály věří například společnost Byonik. Oblíbená jsou i odlehčená „light“ víčka a různé vychytávky v dávkovacích systémech.

Více se dočtete v eMagazínu 05– 06/2022.

Personalizace rovná se digitál

Personalizace rovná se digitál

Zásadní změny uplynulých let souvisí s nástupem nových moderních technologií v čele s všudypřítomnou digitalizací. Neomezené možnosti nabízí i v obalovém průmyslu, například oblíbené prvky personalizace a individualizace na obalech.

Více se dočtete v eMagazínu 05– 06/2022.

Sklárny Moravia pojí s Kofolou letité zkušenosti

Sklárny Moravia pojí s Kofolou letité zkušenosti

Jak již bylo uvedeno, výrobou Cirkulky byly pověřeny Sklárny Moravia v Úsobrně. Právě ony mají letitou zkušenost s výrobky pro společnost Kofola. Historicky se totiž podílely na výrobě lahví pro firmy, které později přešly do jejího vlastnictví.

Více se dočtete v eMagazínu 05– 06/2022.

Designové trendy u nás i v zahraničí

Designové trendy u nás i v zahraničí

K trendům v obalovém designu se nám podařilo získat pohled několika českých a slovenských agentur. Reagovaly na TOP trendy pro rok 2022 zmapované globální kreativní platformou 99designs by Vista.

Více se dočtete v eMagazínu 03– 04/2022.

Privátky snoubí kvalitu s udržitelností

Privátky snoubí kvalitu s udržitelností

Drogerie ROSSMANN uvedla na český trh sortiment privátních značek již v roce 2001. Vznik privátních značek ROSSMANN se však datuje do roku 1996, kdy s touto myšlenkou přišel sám zakladatel společnosti Dirk Roßmann.

Více se dočtete v eMagazínu 01– 02/2022.

Pivní speciály ideálně dvakrát ročně

Pivní speciály ideálně dvakrát ročně

V oblasti limitovaných edic jsou odborníky na slovo vzatí i pivaři. Aktuálním příkladem je exkluzivní limitovaná olympijská edice zlatých plechovek Pilsner Urquell. Chybět nebude v místě konání v Pekingu a já pevně věřím, že nepůjde o jediné zlato. Sportovně laděný design využívají také Pivovary Staropramen. To Budvar vloni vsadil na motiv opice.

Více se dočtete v eMagazínu 01– 02/2022.

Limitované edice umíme i u nás

Limitované edice umíme i u nás

Limitované edice neodmyslitelně patří k destilátům. Bohaté zkušenosti s podobnými projekty má například společnost S&K LABEL. Její etiketa pro sběratelskou edici rumu HEFFRON oslavující sté výročí návratu československých legionářů z Ruska zpět do vlasti dokonce bodovala v mezinárodní soutěži FINAT LABEL COMPETITION 2021. My se ale tentokrát zaměříme na vínovici a brandy značkyVARTE VINI. Za druhou ukázkou, navazující na Sērum Puente Centenario, stojí Marek Mikovec.

Více se dočtete v eMagazínu 01– 02/2022.

TOP limitky ze tří kontinentů

TOP limitky ze tří kontinentů

Za atraktivními obaly limitovaných edic se tentokrát vydáme výhradně do zahraničí. Japonská kosmetická značka vsadila u své kultovní omezené edice na motivy od Andyho Warhola. Design whisky Glenfiddich byl svěřen do rukou čínského umělce Rlona Wanga. Za lahví pro vodku ABSOLUT stojí týmy z Ardagh Glass Packaging – Europe a designové agentury Brand Union. O grafický vzhled koňaku Hennessy se nemohl postarat nikdo jiný než francouzští mistři designéři. Poslední ukázka nás zavede s bramborovými lupínky na americký fotbal.

Více se dočtete v eMagazínu 01– 02/2022.

V automotive se inovuje

V automotive se inovuje

Na design obalů v automobilovém průmyslu se podíváme očima dvou automobilek. Dozvíme se třeba, že sázejí na recyklovatelné materiály. Do popředí se dere unifikace obalů, přednost mají vratné varianty. Chybět nebude ani stanovisko dodavatele.

Více se dočtete v eMagazínu 11– 12/2021.

Heights je součástí pulsujícího města

Heights je součástí pulsujícího města

Pokud znáte svět nových alkoholických nápojů Hard Seltzer, určitě si vybavíte typický vizuální styl této poměrně nové kategorie, o které jsme již několikrát psali. Do kategorie módních alkoholických sod vstoupily nedávno Pivovary Staropramen s prémiovou značku Wai Moment nebo Plzeňský Prazdroj s Hard Seltzerem Viper. Zkušenost s uvedenou nápojovou kategorií má například i designová a packagingová agentura UNITY GDG.

Více se dočtete v eMagazínu 11– 12/2021.

Dárková balení s prvky minimalismu a ekodesignu

Dárková balení s prvky minimalismu a ekodesignu

Vánoce se blíží a s nimi dárková sezona. A právě na dárková balení si v následujících řádcích posvítíme. Odhalíme, že i v této oblasti se začíná prosazovat udržitelnost, minimalismus a „čistý“ design. Poptávány jsou také sezonní motivy.

Více se dočtete v eMagazínu 09– 10/2021.

V e-shopech vyhrává přírodnost i sofistikovanost

V e-shopech vyhrává přírodnost i sofistikovanost

E-commerce je nejen v České republice dlouhodobě rostoucím segmentem a více než rok trvající pandemie příznivým obchodním výsledkům nahrála. Vzniká tak prostor pro inovativní i ekologická obalová řešení. Na jedné straně se využívají „přírodní“ krabice bez potisku, na druhé straně roste jejich marketingová role. Poptávány jsou také znovu uzavíratelné nebo opakovaně použitelné obaly, důraz je kladen i na optimalizaci jejich velikostí a minimalizaci odpadu.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2021.

Obaly v zajetí udržitelnosti

Obaly v zajetí udržitelnosti

Design obalů pro kosmetiku vyjadřuje nejen krásu, eleganci a prémiovost podtrhující estetickou stránku produktu. Do popředí se již delší dobu dere všudypřítomná udržitelnost. Naopak se zdá, že soumrak čeká „virgin plastics“. Obaly pro doplňky stravy nás zaujmou různými tvary a barvami.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2021.

Udržitelnost nevylučuje kvalitu a jedinečnost

Udržitelnost nevylučuje kvalitu a jedinečnost

Společnost ESTAL v posledních letech kompletně změnila strategii. Z distributora skleněných obalů se stal specialista na vlastní vývoj patentovaných designů a inovací. Jednou z nich je novinka WILD GLASS. Snoubí v sobě originální design a vzhledem k vysokému podílu recyklovaného skla i udržitelnost.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2021.

Stojí za to jíst lépe s vlastními značkami Albert

Stojí za to jíst lépe s vlastními značkami Albert

Jak se dříve opovrhované privátky změnily v hrdé vlastní značky, pro které zákazníci rádi chodí? Tajemství úspěchu nám nastínila Gabriela Adámková z Alberta a kreativní ředitel agentury Lineart Martin Dulava.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

Design rumu oslavuje československé legionáře

Design rumu oslavuje československé legionáře

Rum Heffron od Palírny U Zeleného stromu vznikl na počest československých legionářů, kteří prokázali neobyčejnou statečnost a odhodlání v boji za svobodu a spravedlnost. Palírna nedávno uvedla na trh sběratelskou edici oslavující sté výročí od jejich návratu z Ruska zpět do vlasti na palubě lodi Heffron. Designem etiket limitované edice byl pověřen Martin Zouhar, výrobou společnost S&K label.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

Inspirativní lahve na alko i nealko

Inspirativní lahve na alko i nealko

O tom, jak se tzv. prachovnice neboli laboratorní sklo může proměnit v atraktivní lahev na oblíbený gin, vypráví příběh, který se odehrál ve Sklárnách Moravia. Své fanoušky si novinka získala již například v Rakousku a španělsku. Druhý příběh vás zavede do Anglie, kde se nová lahev na nealko aperitiv začala cítit mezi ostatními řemeslnými produkty jako doma.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

Mezibarvy oživují škálu běžných barev

Mezibarvy oživují škálu běžných barev

Využívání mezibarev u skleněných obalů může být nejen ekonomicky výhodné, ale také může přinést efekt zviditelnění produktu v regálech obchodů. Při určité kombinaci barev je navíc produkt lépe chráněn před nežádoucím UV zářením. Nezanedbatelnou výhodou je také tolik žádaný ekologický aspekt. Na podobně zbarvené lahve vsadily například společnosti KITL a výrobce minerální vody Vincentka.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

V e-commerce hrají prim krabice z lepenky

V e-commerce hrají prim krabice z lepenky

V balení pro e-shopy stále dominují krabice vyrobené z vlnité lepenky, svou roli zde ale mají i plastové obaly. Důležitými kritérii při jejich volbě je z hlediska velikosti univerzálnost, ale také rozměr na míru, dále nosnost, odolnost a v neposlední řadě udržitelnost. Zohledněny by měly být rovněž požadavky spotřebitelů na snadnou manipulaci nebo možnost opětovného použití obalu v případě vrácení zboží nebo reklamace.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

3D prvky podporují prémiovost balení

3D prvky podporují prémiovost balení

3D „plastické“ prvky vzbuzují silné emoce. U prémiového balení podtrhují nejen exkluzivní design, ale probouzejí v zákazníkovi chuť se jich dotknout. Aplikovat se dají na papír, kov, sklo, dřevo, lepenku, karbon, ale také na různě zaoblené a strukturované povrchy. Setkat se s nimi můžeme například na obalech šampaňského značky Carbon.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

Dárkové obaly nabízejí neomezené možnosti

Dárkové obaly nabízejí neomezené možnosti

Design dárkových obalů skýtá neomezené možnosti jak z hlediska materiálů, tak jejich grafického ztvárnění a zušlechťování. Při jejich tvorbě je výhodné disponovat grafickým studiem a širokou škálou technologií.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

Dárková plechovka čerpá z analýzy barevných trendů

Dárková plechovka čerpá z analýzy barevných trendů

Barvy, dekorativní povrchová úprava a struktura kovových obalů hrají pro značky využívající kovové obaly při upoutání pozornosti zákazníků klíčovou roli. Proto je velice důležité, aby vlastníci brandů pochopili, co jejich cílovou skupinu ovlivňuje a motivuje ke koupi.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

Letní novinky od La Formaggeria Gran Moravia

Letní novinky od La Formaggeria Gran Moravia

Prodejní síť La Formaggeria Gran Moravia uvedla v létě na trh několik novinek v poutavých obalech. Na pultech prodejen najdete zbrusu nový jogurt bez laktózy, osvěžující syrovátkový grepový nápoj, třešňový jogurt, osvěžení ze Sicílie alias limonády Polara a šumivé růžové víno vhodné k masům a rybám. Nové obaly vybírají manažeři kvality v úzké spolupráci s manažery prodejen a marketingovým oddělením.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

Personalizace umožňuje reagovat i na pandemii

Personalizace umožňuje reagovat i na pandemii

Společnost Idilia Foods, vlastník ikonické španělské značky nejznámějšího kakaového nápoje v prášku ColaCao, zahájila novou kampaň Gracias (Děkujeme) a vsadila v ní na personalizovaný design obalů. Na kampani, jejímž cílem je poděkovat pracovníkům v první linii v boji proti covidu-19, se podílela kreativní agentura Battle Group a tým HP Brands & Agencies EMEA. Jedná se již o třetí aktivitu realizovanou na stroji HP Indigo u španělského dodavatele tiskových služeb CPM International.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

Lahev jako nositel brandu

Lahev jako nositel brandu

Skleněné obaly se neustále vyvíjejí a nabízejí zadavatelům širokou škálu možností, jak lahev ještě více odlišit, aby se stala jednoznačnou tváří daného brandu. Z hlediska odvětví najdeme různá specifika. Velký potenciál nabízí například segment spiritu a pivních speciálů. Vybrat si lze jak ze standardních, tak vlastních lahví.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

Privátní značky opět na scéně

Privátní značky opět na scéně

Podíl privátních značek na evropském trhu činí více než 30 %. Nejsilnější pozici mají s 50 % ve Španělsku, Švýcarsku a Velké Británii. Na vlastní značky sázejí také v Německu (44 %). Ve střední a východní Evropě si podle studie společnosti Nielsen nejlépe vede Maďarsko s 34 %. Polsko, Slovensko a Česká republika vykazují 30% podíl. Spojujícím prvkem obalů vlastních značek je udržitelnost.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2020.

Obaly pro generaci, která žije sociálními sítěmi

Obaly pro generaci, která žije sociálními sítěmi

Sociální sítě se rychle staly základem moderní komunikace. Přítomnost značek na Instagramu, Facebooku, Twitteru nebo LinkedInu je v dnešní době spíše nutnost než volba, což je příležitost i pro obaly, na kterých záleží snad ještě více než kdykoliv jindy.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

Nejen značka prodává

Nejen značka prodává

Zákazníci jsou stále náročnější. Nejen pokud jde o zboží samotné, rostoucí roli hrají značka, kvalita produktu a jeho konkrétní vzhled. Důraz je kladen i na obal a jeho schopnost upoutat zákazníkovu pozornost. Úspěšní prodejci musí následovat zmíněný trend, čehož lze bez využití moderních technologií jen těžko dosáhnout.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

Cesta k dokonalému kosmetickému obalu

Cesta k dokonalému kosmetickému obalu

V málokterém odvětví najdeme tak příhodné podmínky k budování vzájemného vztahu se zákazníkem jako ve světě dekorativní a pečující kosmetiky. Pěstící produkty používáme na denní bázi v určité míře všichni, ať už jsme vyznavači přirozeného vzhledu à la „takhle jsme se ráno probudili“ nebo spíše avantgardní typy, pro něž je líčení jistým druhem umění.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

PIVO „R“ OSLAVUJE KOUZLO ROZMANITOSTI

PIVO „R“ OSLAVUJE KOUZLO ROZMANITOSTI

Tradiční Francouzský pivovar R for Diversity nedávno vypustil do světa svou zbrusu novou vlajkovou loď – světlé pivo v atraktivní plechovce od Ardagh Group, jež svým vzhledem rozhodně zaujme na první pohled.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

Testování designu obalů

Testování designu obalů

O testování obalů mluvíme nejčastěji v souvislosti s obalovými zkušebnami, kde nám jde zejména o zkoušky bezpečnosti, funkčnosti a ochranné funkce obalu. Dnes se ale zaměříme na testování jejich designu, kterému se věnují především marketingové nebo výzkumné agentury. Kromě grafického designu jsou schopny otestovat i zvolený materiál či konstrukci, pokud ovlivňují prodejnost a lze je v reakcích respondentů vyhodnotit.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2020.

Limitované edice jsou stále trendy

Limitované edice jsou stále trendy

Limitované edice má ve svém produktovém portfoliu většina pivovarů. Známé jsou aukční pivní lahve Pilsner Urquell. Aktivní na poli speciálních edic je také Pivovar Svijany, pozadu určitě nezůstává Staropramen. A právě na tyto tři pivovary se zaměříme.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2020.

Strukturální a grafický design v rukou lepenkářů

Strukturální a grafický design v rukou lepenkářů

Obaly vyrobené z lepenky se již pevně zakotvily v oblasti retailu a logistiky. Mistry ve strukturálním i grafickém designu jsou také samotní výrobci těchto obalů. Zda to tak skutečně je, se můžete přesvědčit v následujících řádcích.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2020.

Ve skle se prosazují originální tvary

Ve skle se prosazují originální tvary

Skleněné obaly jsou v mnoha kategoriích potravin a nápojů stále nenahraditelné. Napomáhá tomu zdravější životní styl, ale také stoupající zájem o kvalitní potraviny. Dlouhotrvajícím trendem je poptávka po odlehčeném skle. U alkoholických výrobků se trh orientuje na tvarově náročnější obaly. V segmentu vína jsou oblíbené barvy cuvée a olivová, pro svěží mladá vína bílá.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2020.

Dárkové balení z lepenky

Dárkové balení z lepenky

Označení nějakého obalu jako „dárkového“ je sice zčásti subjektivní, ale obecně jím rozumíme balení reprezentativního vzhledu, ze kterého již výrobek není nutno přebalovat do jiného. V případě personalizovaných obalů jej dokonce není ani třeba doplňovat jménem či cedulkou se jménem obdarovaného. V tomto článku se zaměříme především na balení lepenková.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2019.

Hlavní trendy v balení pro rok 2020

Hlavní trendy v balení pro rok 2020

Každý rok se v obalovém průmyslu objeví několik jedinečných trendů. Nákupní zvyklosti spotřebitelů se postupem času mění a dá se očekávat, že i v roce 2020 se objeví nějaké novinky. Od trvalé udržitelnosti a eco-friendly balení až po například chytré obaly – to je budoucnost. V článku se podíváme na několik hlavních trendů v balení pro rok 2020 a zamyslíme se nad dynamikou každého z nich.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2019.

Když se uzávěry otevírají dvakrát snadněji

Když se uzávěry otevírají dvakrát snadněji

Společnost Cidacos je přední španělský producent nakládané zeleniny, který na trhu působí již přes 70 let. S cílem usnadnit zákazníkům používání svých produktů spojila síly s firmou Crown Food Europe. Výsledkem spolupráce je prodej chřestu, rajčat a hub na portugalský a španělský trh s inovativním uzávěrem Orbit, který ocení nejen senioři.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

E-shopaři přemýšlejí nad obaly čím dál tím více

E-shopaři přemýšlejí nad obaly čím dál tím více

Česká republika má nejvíce e-shopů v přepočtu na jednoho obyvatele nejen v Evropě, ale i celosvětově. Díky silné konkurenci, posilování pozice velkých hráčů na trhu a celkové situaci na české e-commerce scéně se i střední a menší prodejci zaměřují čím dál tím více na optimalizace svých nákladů a balení není výjimkou.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

Zelenou cestou jdou i e-shopy

Zelenou cestou jdou i e-shopy

Také e-shopy se začínají chovat ekologičtěji. Snahou je úspora materiálů, z kterých jsou obaly vyrobeny, ale I optimalizace logistického řetězce. Velikosti přepravních obalů proto více kopírují rozměry zboží. Na trhu se objevují i opakovaně použitelné varianty.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

Privátní značky pronikají i do e-commerce

Privátní značky pronikají i do e-commerce

Privátní značky se prosazují nejen v retailu, své místo mají i v největším tuzemském e-shopu Alza.cz nebo také v segmentu pet food. I v těchto odvětvích je proklamován princip udržitelnosti.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

Obaly na potraviny a nápoje v moci designu

Obaly na potraviny a nápoje v moci designu

Zaujmout na trhu s potravinami a nápoji není jednoduché. Získat pozornost zákazníka, který je dnes a denně atakován novými produkty, vyhrát jeho přízeň, to chce notnou dávku trpělivosti a hlavně umu. Pomocníkem v boji je nepochybně design obalu. Strukturální i grafický. Často ruku v ruce.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2019.

Obaly pro děti: atraktivní a bezpečné

Obaly pro děti: atraktivní a bezpečné

Na balení pro nebo s ohledem na děti se lze dívat hned z několika úhlů. U těch nejmenších hraje dominantní roli ochrana před nežádoucím získáním přístupu k obsahu daného produktu. Starší děti naopak ocení v kategorii hraček a her poutavý vzhled obalu a trend tzv. Frustration Free Packaging. V kategorii dětské kosmetiky by měl být obal atraktivní především pro maminky.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Děti jsou při otevírání obalů vynalézavější

Děti jsou při otevírání obalů vynalézavější

Společnost CIMTO se ve své akreditované zkušební laboratoři zabývá testováním obalů
a balení na tuzemském i zahraničním trhu. Svá specifika mají zkoušky obalů odolných vůči dětem, které se testují zároveň na vzorku dospělých. Ukazuje se, že děti jsou při otevírání obalů vynalézavější, a naopak střední a starší generace si s otevíráním obalů neví čím dál častěji rady.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Diverzita v designu je nutná i pro přežití packagingu

Diverzita v designu je nutná i pro přežití packagingu

Rozmanitost současných přístupů k obalovému designu můžeme vidět také na akademické půdě, například v Ateliéru Produktový design, který je součástí Fakulty multimediálních komunikací Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně (FMK).

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Limitované edice: výzva pro designéry i obaláře

Limitované edice: výzva pro designéry i obaláře

Limitované edice stále fungují. Zákazník je připraven zkoušet nové příchutě, vůně nebo formáty zejména u silných, známých a podporovaných značek. Limitky ale dokáží přitáhnout ke značce i nové nakupující, kteří ji doposud NEVYZKOUŠELI. A pak už je jen krůček k tomu, aby na základě dobré zkušenosti zákazníci začali nakupovat i standardní výrobek.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2019.

Balení prémiových výrobků vládne čistota a udržitelnost

Balení prémiových výrobků vládne čistota a udržitelnost

Prémiovost hraje v dnešní době prim. Výjimkou není ani obalový průmysl. S meziročním růstem 4,4 % se luxusní balení stává jeho nejlukrativnější oblastí. Luxus je totiž dnes mnohem dostupnější a už dávno není doménou jen drahého alkoholu, kosmetiky či fashion byznysu. Prémiovost atakuje už i výrobky každodenní spotřeby. Apel zákazníků na kvalitu obsahu se promítá i do požadavků na kvalitu obalu.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2019.

Personalizace v reálném i virtuálním světě

Personalizace v reálném i virtuálním světě

Především v souvislosti s digitálním tiskem se hojně hovoří o personalizovaných obalech a tisku. Samotná personalizace ale může mít i další rozměr, kdy o její podobě rozhoduje sám spotřebitel či ji lze propojit i s virtuálním světem pomocí jedinečných kódů. Ty nemusí být realizovány jen pomocí RFID či dalších komponentů, ale ve spojení s příslušnou aplikací mohou být funkční i jako část samotného tisku.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

Atraktivní design pomáhá budovat loajalitu k vlastním značkám

Atraktivní design pomáhá budovat loajalitu k vlastním značkám

Privátní značky jsou již několik let nedílnou součástí nabídky obchodních řetězců, přičemž jejich počet neustále roste. S růstem jednotlivých řad a prodaných objemů vlastních značek souvisí i vývoj designu obalů směřující k vyšší atraktivitě.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Žhavé novinky ze světa konstrukčních softwarů

Žhavé novinky ze světa konstrukčních softwarů

CAD SW určené ke konstrukci lepenkových obalů nabízejí v současné době konjunktury stále více možností i pro výrobce displejů. Rozšířené knihovny celků či jednotlivých maker určené především pro sektor POS se vyskytují u řady upgradů různých výrobců.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

Zušlechťování ovlivňují digitální technologie

Zušlechťování ovlivňují digitální technologie

Polygrafie i tisk obalů dosáhly velmi vysoké kvality. Zákazník je však náročný a v záplavě nabídky ho zaujme nejen excelentní kvalita, kterou dnes považuje za víceméně standardní, ale očekává i další benefit. Ten lze realizovat grafickým nápadem, neotřelou konstrukcí nebo výběrem některého moderního způsobu digitálního zušlechťování.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

Elegantní lahve prodávají sekty i vodu

Elegantní lahve prodávají sekty i vodu

Prémiové obaly jsou pro výrobce a designéry oblastí, ve které mohou povolit uzdu své fantazii. Na druhé straně musí počítat s limity z hlediska výrobních technologií. Elegantní design si zaslouží nejen sekty, vína či speciální voda, ale také například exkluzivní paštika.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

Pro kosmetiku a farmacii platí jiná pravidla

Pro kosmetiku a farmacii platí jiná pravidla

Obaly pro kosmetiku a farmacii jsou dvě odlišné disciplíny. Kosmetika nabízí neomezené možnosti v kreativitě. Farmacie zůstává naopak konzervativnější. Především u léků na předpis, kde se nevybírá očima, a navíc jsou zde legislativní omezení. Samostatnou kapitolou jsou doplňky stravy.

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

Obaly dnes nabízejí neomezené možnosti

Obaly dnes nabízejí neomezené možnosti

Design obalů pro potraviny a nápoje směřuje k přirozenosti, a to jak z pohledu materiálů, tak grafického zpracování. V některých segmentech je kladen až iracionální důraz na tradici. Firmy preferují i kreativní a netuctová řešení.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Diet Coke vyráží do roku 2018 ve zcela nové podobě

Diet Coke vyráží do roku 2018 ve zcela nové podobě

Aktualizovaným vzhledem, štíhlejším novým obalem, debutem čtyř výrazných nových příchutí a novou kampaní osvěžuje a modernizuje společnost Coca-Cola svoji značku Diet Coke pro novou generaci zákazníků a nabízí milionům svých současných fanoušků nový vzhled a více příchutí.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Vánoční kazeta na čaje v moderním retro designu

Vánoční kazeta na čaje v moderním retro designu

Společnost AG FOODS Group, specialista na výrobu a prodej nápojových směsí, uvedla na trh dárkovou vánoční kazetu na čaje Biogena. Cílem bylo rozšíření portfolia o vánoční kazetu v moderním retro designu. Navození sváteční atmosféry podtrhuje aplikace vánočních ozdob na obalu a jeho design imitující dřevo. Uvnitř kazety nechybí tematický dárek.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

Design privátních značek nezaostává za A-brandy

Design privátních značek nezaostává za A-brandy

Obchodní řetězce v Česku nadále rozšiřují nabídku výrobků, které prodávají pod vlastním označením. Lídrem je Lidl, který pod vlastní značkou prodává 80 % zboží napříč celým sortimentem od potravin přes drogerii až po oblečení a nářadí. Pozadu nezůstává obchodní řetězec Marks & Spencer, kde vlastní značky také tvoří prakticky celý sortiment. Vyšší kvalita tzv. private label neboli privátních značek se odráží i v atraktivnějších obalech.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

Bezpečnost a uživatelská přívětivost mohou koexistovat

Bezpečnost a uživatelská přívětivost mohou koexistovat

Plastový obal na farmaceutické a zdravotnické výrobky musí splňovat mnoho základních požadavků. Kromě toho by měl být zkonstruován tak, aby chránil děti před náhodným požitím léčiva. Regulační orgány proto vydávají pokyny a opatření vedoucí
k výrobě ještě lépe zabezpečených obalů.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Designy obalů nepočítají s barvoslepými

Designy obalů nepočítají s barvoslepými

Společnost Sun Chemical představila inovativní řešení vyvinuté ve spolupráci s University of Tokio, které pomáhá značkám testovat designové koncepty z perspektivy lidí, kteří trpí různými formami barvosleposti. Tento simulační nástroj pomůže navrhovat loga a balení, která jsou jasně srozumitelná pro všechny spotřebitele, včetně pěti- až desetiprocentní skupinu barvoslepých.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Konstrukce lepenkového obalu není jen o tvaru

Konstrukce lepenkového obalu není jen o tvaru

Vývoj, výrobu či designovou tvorbu si bez konstrukčních programů již vůbec neumíme představit. Zatímco výrobci forem či dutých obalů využívají převážně 3D SW aplikace, konstruktéři lepenkových obalů si ještě nedávno vystačili pouze s 2D specializovanými CAD programy. V současnosti však moderní vývoj i v této oblasti využívá řadu 3D SW a pluginů.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Designové perly ze zahraničí

Designové perly ze zahraničí

V následujícím příspěvku vám představíme dvě designové inspirace ze zahraničí. První ukázka je popisována jako první pivní plechovka na světě s technologií sluncem aktivované barvy. Druhý příklad vyjadřuje rebelský přístup ZNAČKY LONEWOLF ke kategorii destilátů.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Mladí čeští designéři mění design Nescafé Azera

Mladí čeští designéři mění design Nescafé Azera

Společnosti Nestlé a Czechdesign vyhlásily soutěž pro nadané mladé české grafické designéry a ilustrátory. Úkolem bylo navrhnout nový grafický design plechovky kávy NESCAFÉ AZERA. Tři nejlepší návrhy obalu jsou v prodeji jako limitovaná edice v Česku a na Slovensku.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Limitované edice baví

Limitované edice baví

S různými limitovanými edicemi jako by se roztrhl pytel. Jejich rozkvětu přispívají nejen technologické možnosti, ale především touha spotřebitelů po poutavých obalech s originálním marketingovým sdělením, za které jsou ochotni zaplatit i vyšší cenu. Limitované edice často končí u sběratelů a vyjadřovat mohou i sezonní produkty.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Dokončování digitálně vytištěných obalů

Dokončování digitálně vytištěných obalů

O digitálním tisku se píše a mluví hodně, ale poněkud se zapomíná na dokončování digitálně vytištěných obalů. V tomto článku se zaměříme na to, jestli takto vytištěné obaly potřebují nějaké speciální postupy či technologie nebo jestli je lze dokončovat stejnými postupy jako klasicky tištěné výrobky.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Jak balit vitamínové doplňky?

Jak balit vitamínové doplňky?

Vitaminové doplňky jsou žhavým tématem současné doby. Mají své fanatické příznivce stejně jako odpůrce. Ale bez ohledu na druhou skupinu (ne)uživatelů se v současné době jedná o ekonomicky hodně atraktivní segment. Vedle vlastní výroby doplňků je důležitý i systém jejich balení a často i design či ergonomie obalu.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

U prémiových obalů dominuje originalita, minimalismus i retro

U prémiových obalů dominuje originalita, minimalismus i retro

U prémiových obalů dominuje originalita, minimalismus i retro
Současný design obalů prémiových výrobků ovlivňuje několik směrů. Od minimalismu, originality, řemeslné propracovanosti a důrazu na dekorativnost až k retro stylu. Retro se prosazuje ZEJMÉNA u nápojů, originalita u privátních značek.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

Nápoje v odvážných tvarech i barvách

Nápoje v odvážných tvarech i barvách

Výrobci lahví v nápojovém průmyslu se pouštějí do odvážných inovací z hlediska tvarů i barev. Na brazilském trhu se dokonce objevilo citrusové pivo v červené lahvi. V designu pokračuje trend retra. Naopak některé tradiční značky se modernizují.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2016.

3D virtuální realita ovlivňuje spotřebitele

3D virtuální realita ovlivňuje spotřebitele

I když na konci každého výrobního procesu je reálný produkt, tedy v našem případě obal, na začátku je naopak často i velmi náročný proces, jehož cílem je získání zakázky. Dnešní zákazník je náročným klientem a konkurence je značná, obchod tedy musí umět používat celou řadu marketingových nástrojů, protože již naštěstí přestává platit, že konkurovat se dá pouze cenou. K silným pobídkovým nástrojům patří 3D realita vytvořená příslušnými softwary.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Fixační pěnové prvky v konstrukci obalů

Fixační pěnové prvky v konstrukci obalů

V oblasti přepravního balení hraje významnou roli fixace. Zatímco vlastní obal je obvykle standardi-zovaný, fixace bývá jedinečná jak již svým materiálovým, tak i konstrukčním řešením. I když mo-nomateriálová řešení přinášejí mnohé výhody, řada fixačních systémů se používá i v materiálových kombinacích. K nejpoužívanějším patří především lehčené polymery, tedy pěny.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

WorldStar Packaging Awards: ceny byly rozdány v Budapešti

WorldStar Packaging Awards: ceny byly rozdány v Budapešti

Maďaršti organizátoři zvolili pro předávání letošních cen vítězům globální obalové
soutěže WorldStar Packaging Awards prostory RaM Colosseum v.Budapešti. Ceremoniál proběhl v druhé polovině května. Mezi oceněnými exponáty v kategorii nápojů nechyběly dárkové a prémiové obaly.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2016.

Jak dodat tisku další přidanou hodnotu

Jak dodat tisku další přidanou hodnotu

Současna polygrafie je na velmi vysoké technické úrovni, počet výrobců spotřebitelského zboží však stále stoupa či se proměňuje. Aby byl výrobní sektor schopen větší konkurenceschopnosti, požaduje od obalů často i další přidanou hodnotu, která vedle zvýraznění a zatraktivněni designu má často i užitné benefity. K nejběžnějším způsobům při zušlechťováni obalu patři lakování, laminace, metalizace či ražba. V současnosti se však zdaleka nejedna o jediné možnosti zušlechtěni.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2016.

Plechovky mají nejvýraznější design

Plechovky mají nejvýraznější design

Existuje nápojová plechovka s nudným designem? Jistěže ano. Ale pokud se rozhlédneme kolem sebe, právě u nápojového plechu je vidět výrazný posun v designu. Samozřejmě směrem k vyšší úrovni. Ještě před 20 lety u nás byly nápojové plechovky popelkou, v současnosti patří k populárním obalům nejen u mladší generace.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Jak úspěšně prodávat plechovkové pivo ženám

Jak úspěšně prodávat plechovkové pivo ženám

Výrobce nápojů Sulimar se sídlem v Polsku přišel s inovativním řešením obalu Strawster pro pivo Cornelius Grejpfrutowy. Nové balení s integrovaným brčkem představuje způsob, jak oslovit větší segment ženského spotřebitelského sektoru.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Vinařství Jarmila vsadilo na čistý design

Vinařství Jarmila vsadilo na čistý design

Vinař Ing. Miroslav Kovács se rozhodl s manželkou Jarmilou prodat zavedené Vinařství Kovacs a v roce 2013 založit menší rodinné vinařství. Jedním z důvodů byla orientace na výrobu vysoce kvalitních vín. Nové vinařství, které pojmenoval po své manželce Jarmile, vyžadovalo vytvořit novou etiketu. Cílem bylo vytvořit jemnou, decentní vinětu. Pro tvorbu grafiky oslovili malířku Michaelu Žemličkovou. Za tiskového partnera si vybrali S&K LABEL.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

Nároky na balení léků rostou

Nároky na balení léků rostou

Požadavky na obaly léků se neustále zvyšují. Léky potřebují spolehlivé balení, aby byla zajištěna ochrana produktu, jeho kvalita, pacientův komfort a potřebné zabezpečení proti falšování či zneužití. Záměna obalu by mohla mít až následky ohrožující život.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

PPIP 2015: Obalové trendy ve farmacii

PPIP 2015: Obalové trendy ve farmacii

Ambicí organizátora akcí PIP a PPIP, společnosti World Business Inteligence (WBI), bylo spojit světové odborníky a dodavatele z oblasti inovativních obalových řešení s uživateli těchto balení. Program PPIP se zaměřil na balení ve farmacii.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

 

Neomezené možnosti kosmetických obalů

Neomezené možnosti kosmetických obalů

Žádný sortiment nepředstavuje pro návrháře obalů takovou řadu možností jako balení kosmetiky. Široká nabídka produktů v různém skupenství je vhodná pro obaly prakticky jakéhokoli typu i materiálu. Kelímky, tuby, rozprašovače, flakony, sáčky, lepenkové i plastové skládačky – to je jen část sortimentu, s nímž se lze v balení kosmetiky setkat.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

ICC profily a jejich využití 2. ČÁST

ICC profily a jejich využití 2. ČÁST

V minulém vydání magazínu Packaging Herald jsme se věnovali úvodu a fungování ICC profilů. V pokračování vás seznámíme s pojmem barevný prostor a zacházením s barevnými profily. Umíme-li objektivně měřit barvy, dokážeme také zjistit odchylky a omezení, s jakými barvy snímají a zobrazují zařízení (či obecně technologie) užívaná v grafickém průmyslu. Každá technologie má své limity jak co do barevného rozsahu, tak co do přesnosti. 

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015.

I v luxusním segmentu září papírové obaly

I v luxusním segmentu září papírové obaly

Producenti luxusního zboží se často snaží hledat obalové materiály mezi netradičními hmotami jen proto, aby upoutali a předali zákazníkům prémiový pocit. Ale často se zapomíná na možnosti toho nejběžnějšího materiálu pro výrobu krabiček, tašek a dalších obalů – papíru. Spojení papíru a luxusních produktů se může zdát paradoxní, nicméně opak je pravdou. 

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015.

Strukturální design podporuje i marketing

Strukturální design podporuje i marketing

Strukturální (tvarový) design obalů je již mnoho let realizován v příslušných softwarových aplikacích na různých platformách (PC, MAC) počítače. Zatímco na přelomu tisíciletí jsme se mohli poměrně často setkat s tvorbou konstrukce obalu i ve standardních, obecných CAD SW, dnes se jedná spíše o výjimku. V současnosti využívají konstruktéři specializované softwary (SW) určené přímo k příslušné produkci. Rozdíl v používaných softwarech je dán i typem obalů. 

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015.

A pusu dostane…

A pusu dostane…

Jak jinak začít článek o potisku obalů digitálními technologiemi než sloganem jedné z největších obalových zakázek realizovaných digitální technologií. Letní reklama COCA–COLA opět vrací do hry etikety se jmény a místo polibku s lahví nabízí atraktivnější možnost pusy.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2015.

ICC profily a jejich užití

ICC profily a jejich užití

Před nutnost seznámit se alespoň se základy práce s ICC profily je dnes v praxi postavena většina z nás, kteří se v tvůrčí nebo produkční oblasti podílíme na vzniku a výrobě zejména barevných tištěných materiálů.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2015.