zpět na archiv rubrik

Hlavní téma

Kosmetika: čistota, přírodnost a minimalismus

Kosmetika: čistota, přírodnost a minimalismus

V kategorii balení kosmetiky panují dva hlavní trendy: přírodní nebo luxusní vzhled. I zde je v grafickém designu kladen důraz na čistotu, jednoduchost a minimalismus. Z hlediska materiálu mají zelenou ty udržitelné.

Více se dočtete v eMagazínu 09– 10/2021.

Inovativní papírové obaly pro kosmetický průmysl

Inovativní papírové obaly pro kosmetický průmysl

S tím, jak se výrobky šetrné k životnímu prostředí stávají přitažlivějšími, výrobci kosmetiky a přípravků pro osobní hygienu přehodnocují konvenční koncepce balení. Jedním z významných trendů jsou papírové obaly. Kvůli interakci mezi obalovým materiálem, výrobkem a strojem však balení viskózních a kapalných výrobků udržitelným způsobem do papíru přináší řadu problémů.

Více se dočtete v eMagazínu 09– 10/2021.

V jednoduchosti je síla

V jednoduchosti je síla

Není etiketa jako etiketa. Svá specifika mají labely v různých produktových oborech. Jejich pojítky jsou grafický minimalismus až naivismus nebo přírodní vzhled, společnými jmenovateli funkčnost, odolnost a kvalita. Zapomenout nesmíme ani na povinné údaje, které na nich musejí být uvedené, nebo jejich snadnou recyklovatelnost.

Více se dočtete v eMagazínu 09– 10/2021.

I do přepravních obalů proniká udržitelnost

I do přepravních obalů proniká udržitelnost

V posledních deseti letech došlo v obalovém průmyslu k rozsáhlým změnám. Jedná se o globální trendy, jako je například vzestup e-commerce, rostoucí význam udržitelných řešení a obecně přísnější požadavky na obaly. To vše se odráží také v přepravním balení.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2021.

Obalový tisk a postpress v době covidu

Obalový tisk a postpress v době covidu

Obor obalového tisku výrazně zasáhla pandemie nemoci covid-19, která se v některých oblastech projevila ve snížení poptávky, ale zároveň výrazně zvýšila tlak na automatizaci příjmu tiskových zakázek prostřednictvím internetu (web to print).

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2021.

Etiketa Radegast ROG IPA propojuje tři světy

Etiketa Radegast ROG IPA propojuje tři světy

Pivovar Radegast uvedl na trh první svrchně kvašené pivo ve své historii. Výčepní speciál Radegast ROG IPA je osvěžující světlé pivo uvařené ve stylu Session IPA s bohatou chutí a výraznou hořkostí. Za jeho etiketou stojí designér Ondřej Balajka, dodavatelem je společnost OTK GROUP.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2021.

Obaly mohou bourat zažité konvence

Obaly mohou bourat zažité konvence

Balení potravin a nápojů pojmeme zpočátku poněkud netradičně, a to z hlediska konceptů. První koncept Aqua nás zavede do dílny známého designéra Marka Mikovce. Druhou ukázkou bude obalové řešení pro saké od Daniela Čeligy. Rovinu konceptů doplní „reálné obaly“ výrobce těstovin Europasta SE a společnosti THIMM pack’n’display.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2021.

V Alze řádí robotický pes

V Alze řádí robotický pes

Jednička tuzemské e-commerce, společnost Alza, testuje ve svých obchodech robotického psa Spot. Metr dlouhého a více než třicet kilogramů těžkého robota s nosností kolem 14 kg, kterého pojmenovala interně Dášenka, zkouší především pro donášení objednávek k zákazníkovi nejen na pobočce, ale i do zaparkovaného vozu.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

Roboty roztřídí až 3 000 vzorků krve denně

Roboty roztřídí až 3 000 vzorků krve denně

Společnosti LT Automation a Intelligent Systems vyvinuly pro dánskou nemocnici Aalborg university hospital robotický systém s přepravními boxy pro automatickou kontrolu a třídění krevních vzorků. Nový proces snižuje pracovní zátěž zaměstnanců a optimalizuje pracovní postupy.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

V oblasti recyklačního průmyslu se daří robotům!

V oblasti recyklačního průmyslu se daří robotům!

V USA sázejí na jednoproudovou recyklaci, která umožňuje lidem vyhodit plasty, sklo, kov i papír do jedné sběrné nádoby. Při třídění odpadu využívají automatizované pomocníky. Čím jsou recyklační roboty prospěšnější než lidé, a jaké nedostatky musí naopak překonat, se dozvíte v následujících řádcích.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

Průmyslová a kolaborativní robotika na českém trhu

Průmyslová a kolaborativní robotika na českém trhu

Přestože Česká republika dosáhla v posledních letech v automatizaci značného pokroku, v míře nasazení instalovaných robotů (aktuálně 147 robotů na 10 000 pracovníků; podle mezinárodní robotické federace IFR) stále zaostává za zeměmi jako Jižní Korea (855) nebo Německo (346). Podívejme se proto, jak se tato situace postupně mění a měnit bude.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

České whisky GOLD COCK dominuje hrdý kohout

České whisky GOLD COCK dominuje hrdý kohout

Designér Ondřej Balajka spolupracuje se známou vizovickou destilérkou RUDOLF JELÍNEK již řadu let. Proto když destilérka začala přemýšlet nad redesignem celé značky GOLD COCK, oslovila osvědčeného designéra. Ten pro ni připravil kompletní studii od redesignu loga a packagingu až po klíčový vizuál.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2020.

Rum Sērum: sázka na radikální řez

Rum Sērum: sázka na radikální řez

Česká společnost KRATOCHVÍLOVCI se více než dvacet let zaměřuje na dovoz speciálních destilátů z celého světa a také produkci vlastních destilátů. Redesignem od A do Z pro kolekci čtyř rumů Sērum pověřila designéra Marka Mikovce ze studia MIKOVEC DESIGN. Šlo o jeho vůbec první realizaci skleněných obalů. Celý projekt trval téměř rok a z původního produktu zbyl pouze výborný rum a jeho název. Novinky byly uvedeny na trh v druhé polovině roku 2020.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2020.

Na nápojovém trhu to žije!

Na nápojovém trhu to žije!

V kategorii inovativních nápojových obalů je v letošním roce z čeho vybírat. Především výrobci tvrdého alkoholu vsadili na rozšiřování a zdokonalování svého produktového portfolia. Například značka Božkov uvedla na trh hned dvě novinky. Také v oblasti redesignů je na výběr. Příkladem je Hanácká vodka nebo slovenská Starospišská Domáca. Lihovarnická skupina Bacardi dokonce plánuje do tří let nahradit všechny své plastové obaly polymerovou lahví a experimentuje také s papírovými.´

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2020.

Jaké designové trendy nás čekají?

Jaké designové trendy nás čekají?

Pustit se do tématu k očekávaným trendům v obalovém průmyslu pro rok 2021 může být ošemetné. Málokdo si troufne pohybovat se na tak tenkém ledě. I proto jsme v loňském prosincovém vydání čerpali ze zahraničních zdrojů. Letos jsme naopak oslovili přední české designéry. Asi vás nepřekvapí všudypřítomný trend trvalé udržitelnosti spočívající ve využívání ekologických obalových materiálů. Ostatní trendy vás možná naopak překvapí.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2020.

 

Grafika podtrhuje originální tvar obalu

Grafika podtrhuje originální tvar obalu

Společnost AKUNA CZ  má ve svém portfoliu prémiové produkty v oblasti zdravé výživy a wellness. Design obalů proto odráží přírodu a čistotu. Důkazem je originální krabička na probiotika AkuPRO. Zajímavostí je nabídka prémiového zboží exkluzivně formou osobního doporučení.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

Když se funkčnost skloubí s estetikou

Když se funkčnost skloubí s estetikou

Kosmetické obaly hrají významnou roli nejen po stránce funkční, ale přirozeně i estetické. Praktické dvoudílné obalové řešení Igo/Istay, vhodné i do kabelky, představil globální výrobce Aptar. V kurzu jsou opakovaně použitelné a airless obaly. Ve farmacii se zase objevují uzávěry s textem nebo vyobrazením způsobu otvírání.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

Přepravní baleni: lepenka, dřevo i plast

Přepravní baleni: lepenka, dřevo i plast

Co mají společného dřevo, lepenka a plast? Například uplatnění v přepravním a exportním balení. Všechny tři materiály si zde najdou své nezastupitelné místo. Bez dřevěných obalů se neobejdeme v zámořské přepravě, vlnitá lepenka se vyznačuje mimo jiné univerzálností, a jak je na tom plast, se přesvědčte sami v následujících řádcích.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

V hlavní roli obal na sekt, čokoládu a dětské mléko

V hlavní roli obal na sekt, čokoládu a dětské mléko

V rámci hlavního tématu balení potravin a nápojů vám představíme tři žhavé novinky. První bude z oblasti sektů, druhá nás zavede do světa čokolád a nakonec se s vámi podělíme o nový vzhled obalu tradiční značky Sunar.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2020.

DB Schenker využívá roboty

DB Schenker využívá roboty

Logistická společnost DB Schenker po úspěšném dokončení pilotního projektu uvedla do běžného provozu autonomní vysokozdvižný vozík rakouského výrobce AGILOX. Vozík bez jakéhokoliv zásahu skladníka přepravuje prázdné boxy na vzdálenost přibližně 150 metrů ve skladovém areálu v Echingu u Mnichova. V minulosti byly prázdné boxy přepravovány běžnou manipulační technikou.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

Paletizace bavorských klobás v režii robotů

Paletizace bavorských klobás v režii robotů

Výrobce potravin Fleischwerke E. Zimmermann vsadil při paletizaci bavorských klobás v plechovkách na robotizaci. Nový systém urychluje proces balení, a navíc zbavuje operátory namáhavé manuální práce.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

Roboty zlepšují logistiku i produktivitu

Roboty zlepšují logistiku i produktivitu

Společnost Whirlpool ve svém závodě v polské Lodži, ve kterém vyrábí sušičky a samostatně stojící sporáky, nasadila tři autonomní roboty. Jejich úkolem je přeprava komponent pro výrobní zařízení.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

V USA uvažuje o robotech 78 % podniků

V USA uvažuje o robotech 78 % podniků

Dodavatel autonomních mobilních robotů (AMR), společnost Mobile Industrial Robots (MiR), na základě svého průzkumu mezi americkými průmyslovými podniky zjistil, že v příštích dvou letech o automatizaci své interní logistiky s pomocí AMR robotů uvažuje celkem 78 % firem.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

Kobot zvládne nejen proces obrábění

Kobot zvládne nejen proces obrábění

Společnost Aquael patří mezi největší výrobce akvárií na světě. Ve své továrně v Suvalkách v Polsku úspěšně nasadila kolaborativního robota UR5, který automatizuje proces výroby topítek pro akvária. Pořízení kobota pro aplikace pick & place, balení a paletizaci přineslo zkrácení času výroby a umožnilo zaměstnancům přesunout se na jiné pozice v rámci výroby.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

Balení a paletizace v rukou automatizace

Balení a paletizace v rukou automatizace

Balení a paletizace patří k nejmonotónnějším pracovním činnostem, a proto se také objevuje mezi třemi nejvyužívanějšími automatizovanými aplikacemi. Automatizace balicích procesů s pomocí kolaborativních robotů je velmi populární zejména mezi SMB (small and medium business) společnostmi, které potřebují optimalizovat produktivitu a zároveň zvýšit bezpečnost pracovního prostředí.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

V nouzi poznáš firmu

V nouzi poznáš firmu

Vážené čtenářky a čtenáři, původně bylo v plánu zaměřit hlavní téma automatizace a robotizace především na trendy a ukázky novinek z tuzemska. V začátku pandemie však stáli přispěvovatelé a oslovené firmy před důležitějšími výzvami spočívajícími v zajištění chodu firem. V dubnovém vydání se proto zaměříme na zahraniční ukázky z německého, polského nebo skandinávského trhu. O plánované příspěvky však nepřijdete. Těšit se na ně můžete v následujících vydáních magazínu Packaging Herald.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

Quo vadis, tisku?

Quo vadis, tisku?

Tisk prochází změnami. Jakým směrem se posune ve firmách v roce 2020? Na to se pokusíme odpovědět v následujících řádcích. Očekává se například rozmach cloudových služeb, nástup multifunkčních tiskáren a v neposlední řadě pokračování všudypřítomného módního trendu udržitelnosti.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2020.

Digitální stroj zvýšil a zrychlil výrobu etiket

Digitální stroj zvýšil a zrychlil výrobu etiket

Vizí Tiskárny Letovice je nabídka komplexního zpracování etiket. Jedním z kroků byla nedávná investice do nového digitálního stroje AccurioLabel 230 od společnosti Konica Minolta. Výsledkem je kromě zvýšení výrobních kapacit flexibilní, rychlý a v neposlední řadě levnější potisk papírových i plastových samolepicích etiket.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2020.

Efektivní tisk etiket — druhý díl

Efektivní tisk etiket — druhý díl

V minulém dílu jsme v základu popsali technologie vhodné pro klienty, kteří tisknou nižší množství etiket, tj. do 2000 ks denně. Pokud je požadavkem vyšší výkon, principiálně jsou dvě cesty. Za prvé je možné škálovat řešení menších desktopových tiskáren nebo investovat do zařízení vyšší třídy.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2020.

Také BrauBeviale 2019 potvrdilo zelenou linii

Také BrauBeviale 2019 potvrdilo zelenou linii

Současné trendy v balení nápojů a tekutin představil listopadový veletrh BrauBeviale. Stejně jako na zářijovém FachPacku byl i zde cítit na každém kroku trend udržitelnosti. Z hlediska inovací se zdá, že si někteří vystavovatelé šetří novinky na Interpack 2020.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2019.

Etiketám již nevládne pouze jedinečnost

Etiketám již nevládne pouze jedinečnost

Digitální tisk, personalizace, ohled na životní prostředí a s tím spojená sázka na nové materiály. To jsou trendy, které vládnou segmentu etiket. Zapomenout nesmíme ani na malonákladový tisk, který v honbě za originalitou neustále roste na popularitě.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

Top trendy v designu etiket

Top trendy v designu etiket

Jsem si jistý, že jste letos ochutnali například nový gin, víno, whisky nebo pivo. Zajímalo by mě, co vás přimělo uhnout ze zajetých kolejí (kromě doporučení) – byl to design etikety? Pokud ano, je to v pořádku, i nám se z nich zatočila hlava. I když je snadné uvažovat o poutavých etiketách nápojů jednoduše jako o černé magii designérů, v pozadí se skrývá určitá myšlenka, vzor nebo dokonce „trend“. V následujících řádcích vám představím deset trendů, o nichž věřím, že byste je při navrhování designu etiket měli mít právě teď v hledáčku.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

Jít v souladu s přírodou je trendy

Jít v souladu s přírodou je trendy

I v segmentech kosmetiky, farmacie a potravinových doplňků je patrný trend směřující k udržitelnosti. V kurzu jsou nejen materiály recyklovatelné, ale také obsahující podíl recyklátu. Ve farmacii a u výživových doplňků se začínají pomalu prosazovat netradiční tvary. Nezbytností se stávají speciální uzávěry s pojistkou. Kosmetika může být ve dřevě, papíru nebo kůži.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

Při balení nadrozměrných nákladů boduje fólie

Při balení nadrozměrných nákladů boduje fólie

K ochraně nadrozměrných celků při přepravě, ale také při venkovním skladování, neodmyslitelně patří fólie. V následujících řádcích vám představíme přípravu na putování 50t energetických celků po Evropě a světě, ale také transport šestitunového kolosu do Číny.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2019.

Vlnitá lepenka: levná, univerzální a ekologická

Vlnitá lepenka: levná, univerzální a ekologická

Vlnitá lepenka se již dávno prosadila také v exportním a přepravním balení. Důvodů je hned několik. V porovnání s plastem, dřevem či kovem a při zachování podobných vlastností vychází cenově výhodněji. Její univerzálnost spočívá i v antistatické ochraně. V současné době jí navíc nahrává environmentální atmosféra ve společnosti.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2019.

Digi technologie: RYCHLÁ A KVALITNÍ

Digi technologie: RYCHLÁ A KVALITNÍ

Součástí strategie společnosti Koenig & Bauer je již nějakou dobu zaměření na trhy s potenciálem růstu, jako je například digitální potisk obalů. Ukázkou úspěšné realizace této technologie je instalace prvního stroje CorruJET ve skupině KOLB z Memmingenu. Na jeho vývoji se podílel i budoucí uživatel, společnost HANS KOLB Wellpappe.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2019.

Automatizace, digitalizace i nové obchodní modely

Automatizace, digitalizace i nové obchodní modely

Jaké trendy jsme v posledních letech zaznamenali v tisku pro obalový průmysl? Nízké marže tiskáren se odrážejí v cenových tlacích, snižují se počty výtisků v jedné zakázce a roste tlak na jejich rychlou změnu. Zvyšují se také náklady na pracovní sílu, a to nejen na západě. Zájem o automatizaci strojů proto již stoupá po celém světě, zatímco dříve byl spíše doménou vyspělých zemí.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2019.

Přímý potisk nabízí exkluzivitu i trvanlivost

Přímý potisk nabízí exkluzivitu i trvanlivost

Technologie přímého potisku lahví se u nás už dávno zabydlela. Své příznivce má především v oblasti designu lahví na víno. Nejčastěji se využívá technologie sítotisku. Do popředí se však dere také technologie digitálního potisku.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Balení potravin a nápojů: v hlavní roli transparentnost

Balení potravin a nápojů: v hlavní roli transparentnost

Jíme a pijeme i očima. Vhodný výběr obalu tak hraje u potravin a nápojů klíčovou roli. Zaujme jen ten, který viditelně reflektuje měnící se životní styl lidstva. Přinášíme vám přehled trendů, které v letošním roce tímto obalovým segmentem doslova hýbou.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Nedostatek lidí řeší nástup robotů

Nedostatek lidí řeší nástup robotů

Již několik let trvající nedostupnost pracovní síly podporuje zvýšenou poptávku po robotech, automatizaci a autonomní přepravě. Ty pronikají i do oblastí balení a souvisejících činností, o čemž nás přesvědčí hned několik praktických ukázek.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2019.

Trendy v robotizaci a digitalizaci

Trendy v robotizaci a digitalizaci

Nasazení robotů i využívání dat a jejich analýz pro efektivnější řízení a fungování firem je v současné době logicky na vzestupu. Základních motivací je celá řada. Jednou z největších během posledních tří čtyř let je nedostatek lidí.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2019.

Sklo v centru pozornosti

Sklo v centru pozornosti

V balení nápojů v České republice jsou z hlediska materiálů nejrychleji rostoucí skupinou plechovky. Své nezastupitelné místo na trhu však mají stále nápoje ve skle, ale také v PET lahvích. V následujících řádcích se zaměříme především na sklo.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

BrauBeviale přivítal přes 40 000 návštěvníků

BrauBeviale přivítal přes 40 000 návštěvníků

Téměř 1100 vystavovatelů (53 % zahraničních ze 46 zemí) představilo na veletrhu BrauBeviale své produkty a řešení týkající se celého procesního řetězce výroby nápojů od surovin přes technologie a komponenty až po balení či příslušenství a prodejní nápady. Nejvíce zde byly zastoupeny firmy z Itálie, České republiky, Číny, Velké Británie a například z Nizozemska.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

Skleněné obaly mohou být umělecká díla

Skleněné obaly mohou být umělecká díla

Společnost Owens-Illinois uvedla nedávno na trh řešení O-I: EXPRESSIONS. Digitální technologie je vyvinuta pro designová studia, profesionální výrobce obalů a všechny obchodníky, kteří prodávají potraviny a nápoje. Výsledným produktem jsou velmi osobité skleněné obaly.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Etikety s příběhem

Etikety s příběhem

O tom, že o zajímavé designy nápojových etiket není v poslední době nouze, se můžete přesvědčit hned ve dvou rozhovorech – na stranách 18 až 24. První nás zasvětí do světa vín a druhý hned kousek vedle, do pivovarnictví. Zajímavé je, že obě odvětví spojuje podobný přístup k tvorbě designu etiket, ale více už nebudeme prozrazovat. Nejdříve se seznamte s etiketami, na kterých jsou znázorněnI například koně nebo dokonce slepice.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Přehlídka ekoobalů v kosmetice a drogerii

Přehlídka ekoobalů v kosmetice a drogerii

Již několik let je patrný trend ekoobalů. Témata udržitelnost a cirkulární ekonomika rezonovala i na letošním FachPacku (více na stranách 64 až 65). Stranou nezůstávají ani obalová řešení v kosmetickém a drogistické průmyslu. A právě na ta se zaměříme v následujících ukázkách.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

K exportu patří pomocné obalové prostředky

K exportu patří pomocné obalové prostředky

Přepravní a exportní balení vyžaduje použití fixací a dalších pomocných obalových prostředků. Velkým strašákem je pro exportéry koroze. Neméně nebezpečný je nežádoucí pohyb zboží na paletách. A konečně také do kategorie prostředků, jako jsou role, sáčky, přířezy, desky a lamináty, proniká trend šetrnějšího přístupu k životnímu prostředí.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

Na Obalu roku dominovaly přepravní obaly

Na Obalu roku dominovaly přepravní obaly

Přepravní a průmyslové obaly měly silné zastoupení i v letošním ročníku soutěže Obal roku. Ocenění si odneslo hned osm přihlášených exponátů. A právě na vítěze soutěžního klání se v následujících řádcích podrobně zaměříme. Přehlídku držitelů ocenění doplníme i o další ukázku zajímavého řešení.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

Roboty pronikají do různých segmentů

Roboty pronikají do různých segmentů

V procesu balení, pro který jsou typické jednoduché, opakující se a v některých případech namáhavé činnosti, se stále více prosazují kolaborativní roboty. Právě Koboty osvobodí pracovníky od namáhavé a monotónní práce. Navíc automatizace zefektivňuje náklady na balení výrobků, zkracuje výrobní cykly a v neposlední řadě řeší aktuální problém s nedostatkem pracovních sil.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

Ze světa nápojových uzávěrů

Ze světa nápojových uzávěrů

I když uzávěry nejsou obalem, ale plní na něm „jen“ pomocnou úlohu, bez tohoto prostředku by většina nápojových obalů nebyla schopna plnit ani své základní obalové funkce. Dnešní svět jich nabízí široké spektrum jak z hlediska tvarů a funkcí, tak i materiálů.

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

Zaměřeno na lepenku a etikety

Zaměřeno na lepenku a etikety

Balení potravin a nápojů je velice široké téma. I proto se v následujícím článku budeme věnovat vybraným kategoriím, a sice obalům z vlnité lepenky a etiketám na víno. Ty mohou vyjadřovat těžkou práci na vinicích, ale také nespoutaný let jestřába.

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

Ofset si drží svou silnou pozici, ale co ukáže budoucnost?

Ofset si drží svou silnou pozici, ale co ukáže budoucnost?

Je všeobecně známo, že na tuzemském trhu vládnou v tiskařině dva významní hráči a zbytek trhu je rozdělen mezi pár menších subjektů. Gros jejich businessu tvoří ofset, přičemž Koenig & Bauer (KBA) i Heidelberg se chtějí v budoucnu více zaměřit na flexotisk a digitální tisk.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Návod na neplánovaný nákup

Návod na neplánovaný nákup

Dnes snad již nikdo nepochybuje o významu komunikačních médií v místě prodeje. Jejich existence kromě zviditelnění daného produktu zatraktivňuje vzhled prodejny a usnadňuje orientaci nakupujících. Výzkumy se shodují, že média typu POS/POS a SRP ovlivňují zvýšení prodeje vystaveného zboží v supermarketech a hypermarketech o desítky procent. Jejich velkým přínosem je také nákup neplánovaných položek.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

Drinktec potvrdil poptávku po menších formátech

Drinktec potvrdil poptávku po menších formátech

Během letošního veletrhu Drinktec bylo možné vypozorovat několik trendů, které potvrdili i vystavovatelé, výrobci nápojových obalů bez ohledu na použitý materiál. Obecně lze říci, že spotřebitelé preferují menší formáty balení. Výjimkou jsou obaly určené pro ruský trh, zejména pro pivo.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Obliba plechovek stále roste

Obliba plechovek stále roste

Jednoznačným trendem v balení nápojů v České republice je rostoucí obliba plechovek, čímž kopírujeme západní svět. Stáčejí se do nich limonády, energetické drinky, čokoláda, káva, ale především pivo. Na tuzemském trhu se dokonce v plechu, po vzoru USA, Austrálie a Francie, začíná prodávat i víno.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Testování obalů vyžaduje individuální přístup

Testování obalů vyžaduje individuální přístup

Společnost CIMTO se věnuje testování obalů a balení na tuzemském i zahraničním trhu. Zkoušky probíhají v její vlastní akreditované zkušební laboratoři (AZL), kde lze většinu obalů odzkoušet do pěti dnů. O testování jsme si povídali se zkušebními techniky Miroslavem Berounem a Janem Durchánkem.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Vratné obaly mohou být z různých materiálů

Vratné obaly mohou být z různých materiálů

O možnostech využití vratných (vícecestných) nebo jednocestných obalů toho bylo napsáno již mnoho. Je všeobecně známé, že nasazení vratných obalů se vyplatí ve vnitropodnikovém a mezipodnikovém toku materiálu a polotovarů. Dále v systémech JIT (just in time), který je hojně využíván v automobilovém průmyslu, ale i mimo něj. Naopak bez jednocestných obalů se většinou neobejdeme například při zámořské přepravě.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

„Trendy“ obaly pro automotive

„Trendy“ obaly pro automotive

Při hodnocení obalů přihlášených do soutěže Obal roku v kategorii Automotive / Přepravní a průmyslové obaly vyšlo z diskuse najevo několik trendů. Například odklon od bublinkových fólií, které nahrazují výsekové fixace. Dalšími trendy jsou standardizace, snadno skladovatelné obaly, pohodlná manipulace a využívání kvalitní vícevrstvé kraftové lepenky. Z hlediska konstrukce jsou v oblibě obaly vyrobené z jednoho nebo dvou výseků. Moderní jsou obaly ve tvaru banánu.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Metalické efekty dodávají obalu vyšší hodnotu

Metalické efekty dodávají obalu vyšší hodnotu

Kovový vzhled spotřebitel zvláště u nekovových obalů vnímá většinou jako kvalitativně vyšší úroveň balení. Zvláště zlatá či stříbrná barva či fólie dodávají obalu v očích spotřebitele pocit luxusu. Nemluvě o designu obalů od nás směrem na východ, kde časté použití těchto barev je součástí pozitivního pohledu na kvalitu národního designu.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Tiskové barvy 21. století

Tiskové barvy 21. století

Problematika tiskových barev je nesmírně složitá a vzhledem k odlišnosti tiskových technik i velmi variabilní záležitost. Barvy se liší chemickým složením, reologickými vlastnostmi a dalšími mechanicko-fyzikálními aspekty. I když je nesmírně složité v této různorodé problematice cokoli zevšeobecňovat, z hlediska některých soudobých vývojových trendů částečně generalizovat lze.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Co nového (nejenom) v ofsetu

Co nového (nejenom) v ofsetu

Společnost tisku ve spolupráci se Svazem polygrafických podnikatelů pořádala v druhé polovině května v Průhonicích mezinárodní konferenci Co nového (nejen) v ofsetu. Touto akcí obnovily oba subjekty tradici původního PrintFóra s novým obsahem. K obsahově nejzajímavějším přednáškám patřily ty o tiskových strojích a dokončovacím zařízení.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Barevné trendy flexotisku

Barevné trendy flexotisku

Koncem dubna se konala v Mikulově mezinárodní konference CFTA spojená s výroční členskou schůzí. Tématem byly Barvy ve flexotisku. Na konferenci přední čeští i evropští odborníci nastínili novinky a trendy v této důležité oblasti tisku.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Digitálně lze tisknout na tuby i míče

Digitálně lze tisknout na tuby i míče

Opakovaně zmiňovaným trendem v tiskových technologiích je digitální tisk. Proto hlavní témata zahájíme ukázkami digitálních strojů a jejich uplatnění v praxi.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Obliba popíjení v pohodlí domova roste

Obliba popíjení v pohodlí domova roste

Prostřednictvím digitalizace a rafinované spotřební elektroniky se moderní domácnosti proměnily z jednoduchých příbytků ve vyspělé zóny volnočasových aktivit. Slouží jako významná centra společenského dění, jež dnešním spotřebitelům nabízejí trendy prostředí k odpočinku i oslavám jako atraktivní alternativu k biografům či restauracím. Tento fenomén, označovaný jako „všude dobře, doma nejlépe“, je provázen nárůstem spotřeby nápojových plechovek.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Privátní značky posouvají obaly dopředu

Privátní značky posouvají obaly dopředu

Privátní značky v obchodních řetězcích spotřebitele lákají. V roce 2016 za ně podle výzkumu společnosti GfK Czech utratily české domácnosti  v kategorii balených potravin a drogerie 21 % svých výdajů. V diskontním řetězci Lidl výrobky privátních značek dokonce tvoří více než 80 % veškerého sortimentu! Jakým vývojem produkty prodávané pod vlastní značkou prošly z hlediska obalů, se dozvíte v následujících řádcích.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Hamé: Roboty zde fungují už devět let

Hamé: Roboty zde fungují už devět let

Roboty již patří ve většině průmyslových firem k neocenitelným pomocníkům především pro svou rychlost, spolehlivost a přesnost. Těžko si dnes bez nich představit efektivní výrobu kdekoli, a to nejen v potravinářství. Například společnost Hamé využívá roboty v procesech balení již devět let.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

Stojany, poutače i 3D realita

Stojany, poutače i 3D realita

Displeje a některé sekundární typy obalů dotvářejí nejenom celkový vizuální styl produktu, ale podporují velkou měrou i vlastní prodej. Vedle klasických statických stojanů nechybějí v POS produkci ani ucelené koncepty korespondujících prodejních ploch či stánků. Nejmodernější způsob komunikace představuje POS/POP produkce s přidanou, často digitální hodnotou.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2016.

Vliv obchodních řetězců na design a tvar POS roste

Vliv obchodních řetězců na design a tvar POS roste

Dříve byly POS/POP prostředky v rukou značek. Nyní čím dál tím více ovlivňují velikost, design a tvar displejů obchodní řetězce. Důvodem je snaha snižovat náklady, a to jak na logistiku, tak na pracovní síly. Stěžejní je také expresní složitelnost prodejních stojanů.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2016.

Uzávěry z korku, kovu i skla

Uzávěry z korku, kovu i skla

Svět nápojů je velice obsáhlý nejenom co do sortimentu alkoholických i nealkoholických nápojů, ale i ohledně designu obalů. I když se lze setkat s kovovými, plastovými či kompozitními obaly, stálicí, zvláště v plnění vína, je sklo. Ušlechtilý nápoj v ušlechtilém materiálu – tak je toto spojení vnímáno spotřebitelem. Vlastní design obalu je však dotvářen i pomocnými prvky. Vedle etikety je tímto prvkem i uzávěr.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Balení potravin očima uživatelů

Balení potravin očima uživatelů

Obaly na potraviny by měly splňovat požadavky, které jsou pro daný produkt důležité. Kromě nezávadnosti pro produkt, jeho ochrany před vnějšími vlivy, zachování vlastností výrobku, ekologické nezávadnosti, recyklovatelnosti a poutavého designu se nesmí zapomínat ani na uchování a logistiku. Obaly se navíc musí přizpůsobit hektické době a být praktické.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Transport dmýchadel musí vydržet přetížení až 4 G!

Transport dmýchadel musí vydržet přetížení až 4 G!

Společnost Atlas Copco pověřila specialistu na průmyslové balení, firmu Branopac, zajištěním ex-portního balení pro 28 dmýchadel určených pro novou atomovou elektrárnu na Tchaj-wanu v Číně. Trasa do cílové destinace vede přes Rusko po silnici a železnici, přičemž železnice je z hlediska otře-sů považována za nejméně šetrný způsob přepravy. Veškeré dřevěné a antikorozní obaly byly připra-veny ve výrobních prostorách společnosti Branopac.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

Jak na zajištění nákladu

Jak na zajištění nákladu

Při přepravě baleného zboží působí na náklad celá řada sil a rizik, které je potřeba eliminovat. K výběru vhodného fixačního prostředku či celého zajišťovacího systému je nutné veškerá rizika správně vyhodnotit a podle nich určit případné technické parametry daného řešení. Možností, jak náklad zajistit, existuje v současnosti celá řada.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

OBAL ROKU 2016: vítězové v přepravních obalech

OBAL ROKU 2016: vítězové v přepravních obalech

OBAL ROKU je jediná soutěž na českém a slovenském trhu, která je vstupní branou i do světové soutěže WorldStar. V kategorii Automotive / přepravní a průmyslové obaly letos kromě Obalu pro karoserie vozů ŠKODA AUTO, kterému se věnujeme na stranách 48 a 50, bodovalo dalších sedm exponátů. Organizátorem je OBALOVÝ INSTITUT SYBA.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

 

 

I exportní obal vyjadřuje image firmy

I exportní obal vyjadřuje image firmy

V přepravním a exportním balení se z hlediska materiálů stále uplatňují plast, vlnitá lepenka, dřevo a kov. Z pohledu míry využitelnosti zde své místo mají přirozeně jednocestné i vratné obaly. Ty vratné by měly být skládací. Důraz je kladen na nízkou hmotnost obalů, ovšem ne na úkor pevnosti, kvality, či dokonce bezpečnosti. Lehké obaly přinášejí, podobně jako skládací, nemalé úspory v dopravě a logistice.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

 

Ve farmacii vládne čistota a konzervativní obaly

Ve farmacii vládne čistota a konzervativní obaly

Obaly ve farmacii se drží spíše tradičního grafického i strukturálního designu. Z hlediska tvaru u plastu a skla stále převládají dózy s kulatým dnem. Především v oblasti doplňků stravy se naopak začínají prosazovat zajímavé trojhranné dózy.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2016.

HP Indigo a Scodix představí na Drupě stroje formátu B1

HP Indigo a Scodix představí na Drupě stroje formátu B1

S blížícím se začátkem veletrhu Drupa postupně dodavatelé odhalují své novinky, které na tomto veletrhu představí. Novinky izraelských firem HP Indigo a Scodix posunují digitální tisk do další úrovně – do formátu B1.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Konference Dscoop 2016

Konference Dscoop 2016

Organizace Dscoop je unikátní a v posledních letech se do ní aktivně zapojují i české firmy. Desítka těchto firem se zúčastnila konference, která se konala ve dnech 5. až 8. dubna v Tel Avivu.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Extended Colour Gamut (ECG) otevírá nový tržní potenciál

Extended Colour Gamut (ECG) otevírá nový tržní potenciál

Podle zprávy Smithers Pira (Budoucnost celosvětového flexibilního balení do roku 2020) se předpokládá, že celosvětový trh flexibilního balení vzroste do roku 2020 o 18 %. Jde tak s největší pravděpodobností o nejrychleji rostoucí segment v obalovém průmyslu.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Nároky na barevnost a zušlechťování rostou

Nároky na barevnost a zušlechťování rostou

Důležitým milníkem v historii společnosti Pokart byl rok 2011, kdy investovala nejen do nových výrobních, skladovacích a administrativních prostor, ale také do moderního kašírovacího stroje a výsekového automatu. Hlavními benefity nového stroje jsou úspora času při potisku obalů, přímý tisk na vlnité lepenky a vyšší kvalita nabízených obalových řešení.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Tisknout lze konvenčně i digitálně

Tisknout lze konvenčně i digitálně

Odpovědi na otázku, kdy v obalových a etiketových zakázkách tisknout digitálně a kdy flexotiskem, se shodují v konstatování, že obě technologie se mohou vzájemně doplňovat. Na druhé straně roste počet firem, které své portfolio konvenčních tiskových strojů doplňují digitálními.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Přijde éra robotických spolupracovníků?

Přijde éra robotických spolupracovníků?

Jedním z trendů budoucnosti ve světě robotů budou kolaborativní a mobilní roboty programovatelné a snáze integrovatelné do všech průmyslových oblastí včetně balení. Do jaké míry se v procesech balení uplatní, ukáže čas. Spolupracujícího robota lze použít všude tam, kde je potřeba nahradit monotónní či namáhavou práci, ale stále je potřeba lidských schopností.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

FachPack 2015: Boom v obalovém sektoru!

FachPack 2015: Boom v obalovém sektoru!

Veletrh FACHPACK hlásí rekordy ve všech třech oblastech: návštěvnosti, počtu vystavovatelů i výstavní ploše. Včetně dodatečného prostoru v nové hale 3A se evropského veletrhu pro obalový průmysl účastnilo 44 022 návštěvníků (2013: 34 598) a 1565 vystavovatelů (v roce 2013: 1439). Vystavovatelé zde předvedli inovace a služby z obalového průmyslu, technologické novinky, ale také například procesy z oblasti logistiky.

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015.

Na BrauBeviale dominovaly sklo, plast a hliník

Na BrauBeviale dominovaly sklo, plast a hliník

Letošní mezinárodní veletrh nápojové techniky BrauBeviale si nenechalo ujít přes 37 000 návštěvníků. Na podzim se do Norimberku vydalo 41 % zájemců o novinky ze zahraničí, což je více než vloni. K vidění bylo 1083 stánků. Už na první pohled byla na veletrhu BrauBeviale patrná dominance obalů ze skla, plastu a hliníku. V kategorii skla zde měla bohaté zastoupení například společnost Vetropack. K vidění byla 0,33l lahev ze skla vyrobená pro dolnorakouský pivovar Wieselburg. 

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015.

 

Trendem je standardizace, ale také obaly na míru

Trendem je standardizace, ale také obaly na míru

Hlavním úkolem přepravního balení je dostat nepoškozené zboží na místo určeni. Ve strojírenství a automotive platí toto pravidlo dvojnásob. Oba obory se vyznačují různorodostí, a tomu musí odpovídat i široká nabídka obalových řešení. V současné době se podle možností přechazí na obaly z plastu. Své významné místo mají v obou oborech obalová řešeni z vlnité lepenky a ze dřeva.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2015.