Paletizační centra zlepšila nejen bezpečnost

Paletizační centra zlepšila nejen bezpečnost

Společnost Mondelēz International vyhodnocuje a plánuje automatizaci výroby na základě interního globálního programu průběžně. Cílem je kromě zlepšení podmínek pro zaměstnance také zlepšení pracovního prostředí, zjednodušení výrobních procesů anebo optimalizace výrobních nákladů či manipulace s výrobky. Podobným projektem je nedávná investice do automatizované paletizace v Lovosicích. A právě o ní jsme si povídali s corporate & government affairs managerem CZ/SK/HU firmy Jiřím Šebkem.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2021.

Areál je ideální pro přírodní sirupy

Areál je ideální pro přírodní sirupy

Hlavním důvodem k přestěhování výrobního závodu z Jablonce nad Nisou do areálu bývalé stáčírny Vratislavické kyselky ve Vratislavicích nad Nisou byl nedostatek místa, zvládnutí rostoucích objemů a s tím související potřeba zvýšit efektivitu výroby. Jedním z kritérií výběru nové lokality byla touha zachránit unikátní prostory, kterým hrozil zánik. Kromě toho je zde podle Jana Vokurky pramen, jenžlze ideálně propojit s přírodními sirupy.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2021.

Kaufland má logistiku plně pod kontrolou

Kaufland má logistiku plně pod kontrolou

O tom, jak hladce zvládnout skladování, distribuci a zásobování prodejen, jsme si povídali s Jurajem Bendíkem, vedoucím logistiky Kaufland ČR. Prozradil nám například informace o aktuálně budovaném skladu s automatizovaným zaskladňováním palet. V obalech sází na standardizaci.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2021.

GDSN: vše o produktu na jednom místě

GDSN: vše o produktu na jednom místě

V dubnovém vydání jsme vám slíbili ukázky sdílení kmenových dat produktů výhradně elektronickou cestou – prostřednictvím globální datové synchronizace GDSN. Po Albertu Česká republika, kterému jsme se věnovali v dubnovém vydání, jsme vyzpovídali Andreu Schlossarek, director corporate master data management společnosti Makro/METRO. Druhým zástupcem je Jiří Tříško, business unit manager společnosti Markant Česko.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2021.

 

Etiketa Targa Florio v duchu romantiky a motorismu

Etiketa Targa Florio v duchu romantiky a motorismu

Kofola nedávno představila novou prémiovou limonádu s cizokrajným názvem Targa Florio. Pojmenování po legendárním automobilovém závodě odkazuje na její italský, konkrétně sicilský původ. Vyrobena je z kvalitních sicilských citrusů ve třech variantách – s příchutí pomeranče, citronu a krvavého pomeranče. O jejím designu jsme hovořili s brand managerkou značky Janou Klimkovou.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2021.

Nová etiketa ve stylu noblesy a kvality

Nová etiketa ve stylu noblesy a kvality

Vinařství LAHOFER patří k největším pěstitelům vinné révy v České republice. Obhospodařuje přes 430 hektarů vinic, a to výhradně ve Znojemské vinařské podoblasti. Poslední novinkou jsou vinné etikety na zcela novou řadu vín WAVE. I o ní jsme si povídali s Danielem Smolou.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2021.

„GDSN je příležitost, kterou chceme uchopit a rozvíjet,“ věří Lucian Vilau z Alberta

„GDSN je příležitost, kterou chceme uchopit a rozvíjet,“ věří Lucian Vilau z Alberta

Albert Česká republika bude od roku 2022 přijímat kmenová data výhradně přes GDSN. Více o průlomovém rozhodnutí prozrazuje Lucian Vilau, chief financial officer společnosti Albert Česká republika.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2021.

„Kvalitní jídlo si zaslouží kvalitní doypacky,“ jsou si vědomi v rodinné firmě EXPRES MENU

„Kvalitní jídlo si zaslouží kvalitní doypacky,“ jsou si vědomi v rodinné firmě EXPRES MENU

Rodinná firma EXPRES MENU, založená v roce 1999 v podkrkonošském městě Trutnov, se specializuje na hotová jídla. V období let 1999 až 2009 vyráběla šokově mražená jídla v miskách. Od roku 2008 začala s výrobou jídel vlastním patentovaným způsobem nazvaným CTP – kontinuální tepelný proces do bariérových sáčků.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2021.

 

„Japonsko i Korea mě stále překvapují,“ prozrazuje cestovatel Igor Brezovar

„Japonsko i Korea mě stále překvapují,“ prozrazuje cestovatel Igor Brezovar

V únorovém vydání jsme vám slíbili pokračování rozhovoru se světoběžníkem a prodejcem asijských strojů pro zpracování lepenky a papíru v jednom, Igorem Brezovarem ze společnosti PAMA. Nyní se kromě cestování zaměříme například také na obaly v Japonsku a Jižní Koreji, na které je radost se dívat.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2021.

O minipivovaru PROUD s Michalem Škodou podruhé

O minipivovaru PROUD s Michalem Škodou podruhé

O zrodu experimentálního minipivovaru PROUD, který funguje v bývalé elektrárně z roku 1905, jeho logu nebo etiketách jsme již psali v prosincovém vydání. Nyní se společně s jeho ředitelem Michalem Škodou zaměříme na další používané obaly a technologie.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

Zlatá Mandlovka a Meruňkovka se blýskly v novém hávu

Zlatá Mandlovka a Meruňkovka se blýskly v novém hávu

O posledních novinkách Hustopečské mandlárny jsme si povídali s jednatelkou Kateřinou Kopovou Slávu hustopečských mandlí, především v podobě unikátní pálenky a likérů, vzkřísila rodinná firma HUSTOPEČSKÁ MANDLÁRNA. Podařilo se jí vybudovat podnik s širokou škálou mandlových produktů a kromě toho se aktivně podílí na rozšiřování sadů novými výsadbami. Posledními novinkami mandlárny jsou limitované edice Zlaté Mandlovky a Meruňkovky, na jejichž designu se podílela i firma RATHGEBER.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

„Cesty mě vždy inspirují i profesně,“ říká známý světoběžník Igor Brezovar

„Cesty mě vždy inspirují i profesně,“ říká známý světoběžník Igor Brezovar

IGOR BREZOVAR je novodobý světoběžník. Prostor jsme mu nedali pouze proto, že procestoval na motorce celý svět, ale chtěli jsme na něm demonstrovat, jak zajímaví lidé v obalové branži pracují. Na svých cestách navštívil a zdokumentoval například největší smetiště světa v Ghaně. Jeho největší láskou je Afrika.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

„Podnětem pro vybudování řemeslného minipivovaru PROUD byla touha experimentovat s různými chutěmi piva.“

„Podnětem pro vybudování řemeslného minipivovaru PROUD byla touha experimentovat s různými chutěmi piva.“

V areálu Plzeňského Prazdroje vzniká prostor pro experimentování s vařením různých pivních stylů v malých várkách, ale také pro spolupráci s dalšími sládky a pivovary. Experimentální minipivovar PROUD je sice součástí největšího tuzemského pivovaru, ale funguje do velké míry samostatně a jeho sládková má volné ruce v experimentování s pivními speciály. O zrodu pivovaru v bývalé elektrárně z roku 1905, který funguje v testovacím provozu od letošního podzimu, jsme si povídali s jeho ředitelem Michalem Škodou, kterého doplnil Jakub Wdowka ze studia Artbureau.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2020.

Michal Froněk vytvořil jedenáctku unikátních lahví Pilsner Urquell

Michal Froněk vytvořil jedenáctku unikátních lahví Pilsner Urquell

Pro vytvoření letošních jedenácti aukčních lahví oslovil Plzeňský Prazdroj Michala Froňka, spoluzakladatele designérského studia Olgoj Chorchoj. Ten se při návrhu jejich designu inspiroval hodnotami, které stály u zrodu plzeňského ležáku a jsou velmi aktuální i v této době. Mistrovské dílo dovedli k dokonalosti mistři ze sklárny Moser. K rozhovoru s autorem unikátních lahví se přidala brand manažerka Pilsner Urquell Kateřina Hašková.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2020.

Z kávy se změnou obalu stal doslova hit

Z kávy se změnou obalu stal doslova hit

Privátní značky už dávno nejsou doménou pouze klasického retailu. Své nezastupitelné místo mají také v online supermarketech. Například Košík.cz, patřící do skupiny MALL Group, nedávno uvedl na trh svoji vlastní značku Authentic by, o které jsme si povídali s jejím duchovním otcem, marketingovým ředitelem Janem Škrabánkem.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

Z kávy se změnou obalu stal doslova hit

Z kávy se změnou obalu stal doslova hit

Historie levandulové farmy Lavandia situované nedaleko vinařského kraje Pálavy se datuje od roku 2014. „Úcta ke krajině a tradicím a sounáležitost s přírodou a regionem jsou klíčové hodnoty, které se promítají do všech oblastí včetně obalů pro potravinové, dekorativní, relaxační a kosmetické výrobky,“ uvádí farmářka Lucie Bízová.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

V dm drogerii je na prvním místě udržitelnost

V dm drogerii je na prvním místě udržitelnost

Také v balení kosmetiky je patrný trend udržitelnosti. Tam, kde je to možné, často nahrazuje plast lepenka. Běžným se stává i používání recyklátů. To vše dokazuje rovněž přístup řetězce dm drogerie markt, v jehož portfoliu najdeme kromě drogerie a kosmetiky také například biopotraviny. A právě vlastní značka ovesných vloček dmBio prošla úspěšným redesignem. Nejen o něm jsme hovořili s manažerem komunikace Jiřím Peroutkou.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

Výjimečná receptura Sunaru se odráží i na obalech

Výjimečná receptura Sunaru se odráží i na obalech

Společnost Hero je mezinárodní rodinná firma s více než 125letou zkušeností se zpracováním ovoce, vývojem a výrobou dětské a kojenecké výživy. Všechny produkty jsou vyráběny v souladu s přírodou, s ohledem na čerstvost a v tom nejčistším prostředí. U obalů je na prvním místě bezpečnost. O hlavní značce Sunar jsme si povídaly s Petrou Bolfíkovou, senior category manažerkou Baby Toddler Milks CR & SR, a Ivou Fruniovou, senior category manažerkou Baby Toddler Food CR & SR.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

Praženou výběrovou kávu značky MOTMOT ve výrazném žlutém balení nám představil Pavel Klein

Praženou výběrovou kávu značky MOTMOT ve výrazném žlutém balení nám představil Pavel Klein

Praženou výběrovou kávu značky MOTMOT ve výrazném žlutém obalu a naopak s decentním až nenápadným motivem ptáčka a názvem značky určitě nepřehlédnete. Nedávno redesignované logo má vyjadřovat prestiž, kvalitu a smyslnost. „Nové balení mělo být hlavně lákavé a dobře zapamatovatelné,“ doplňuje jeden ze zakladatelů MOTMOT Coffee & Roastery Pavel Klein.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

Nejen o unikátní technologii NVR jsme hovořili s Petrem Ptáčkem z NOVEHO VINAŘSTVI

Nejen o unikátní technologii NVR jsme hovořili s Petrem Ptáčkem z NOVEHO VINAŘSTVI

Vinařství bylo založeno v roce 2003 původně jako Vinařství Pálava. O dva roky později ho přejmenoval tehdejší ředitel na NOVÉ VINAŘSTVÍ. Prvotní záměr vyrábět pouze cuvée, a to jen z bílých odrůd, se v průběhu let přetransformoval do aktuální podoby, kdy vyrábí především jednoodrůdová vína a jako tradici stále produkuje pár nejoblíbenějších cuvée. O používaných obalech, designu etiket nebo technologii NVR, kterou využívají jako jediné vinařství, jsme hovořili s jeho hlavním technologem a ředitelem Petrem Ptáčkem.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

„Mam rád obaly příjemné na dotek,“ prozradil nám Jan Teplý z Madety

„Mam rád obaly příjemné na dotek,“ prozradil nám Jan Teplý z Madety

Výrobky v současné době největšího zpracovatele mléka, společnosti MADETA, nás provázejí již více než 120 let. Ve svém portfoliu má několik produktových řad, které tvoří 250 druhů výrobků. Aktivní je také na poli privátních a poloprivátních značek. Nejen o obalech jsme si povídali s ředitelem obchodu, marketingu a nákupu Janem Teplým.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

Etikety Nachmelené Opice tvoří mnoho detailů

Etikety Nachmelené Opice tvoří mnoho detailů

Řemeslný/craft minipivovar Nachmelená opice je na trhu od roku 2015. Založen byl rodinami Valentů a Kuřeců v bývalém areálu textilky Karnola v centru Krnova. Uvařená spodně a svrchně kvašená piva (typu ALE, STOUT atd.) míří především do hospod, obchodů a velkoobchodů. Svrchně kvašená piva zde dnes tvoří 70 % produkce. „Naším cílem je dělat lidem radost prostřednictvím piva a značky,“ říká sládek a spolumajitel pivovaru Michal Kuřec, se kterým jsme hovořili nejen o balení, ale i o používaných technologiích.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2020.

Radegast si k 50. výročí nadělil extra hořký speciál

Radegast si k 50. výročí nadělil extra hořký speciál

V nošovickém Pivovaru Radegast se vaří pivo již od roku 1970. Poslední novinkou je extra hořký výčepní speciál Radegast Ratar. Jeho hořkost se odráží i v designu lahví a plechovek zejména zvýrazněním chmelových šišek jako symbolu hořkosti. Nejen o něm jsme si povídali s manažerem značky Radegast Markem Grabovským.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2020.

Proč MŽP nepodporuje zavedení záloh na PET obaly

Proč MŽP nepodporuje zavedení záloh na PET obaly

Médii již nějakou dobu probíhá diskuse na téma zálohovat či nezálohovat jednocestné PET lahve. Jednoznačné negativní stanovisko k možnosti plošného zálohování vyjádřilo Ministerstvo životního prostředí ČR (MŽP). Na otázky týkající se nejen plošného zavedení vratných záloh nám odpovídal ministr ŽP Richard Brabec.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2020.

HENKEL a ROSSMANN zkoušejí drogerii bez obalu

HENKEL a ROSSMANN zkoušejí drogerii bez obalu

Mezinárodní výrobce drogistického zboží, společnost Henkel, společně s drogerií ROSSMANN odstartoval pilotní projekt Drogerie bez obalu. Zákazníci si mohou od 6. listopadu ve vybraných drogeriích opakovaně doplňovat své oblíbené výrobky společnosti Henkel: prací prostředek Persil Gel, aviváž Silan Sensitive, prostředek k mytí nádobí Pur Balsam, tekuté mýdlo na ruce Fa a šampony a sprchové gely Nature Box.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2019.

Autentičnost řemeslné výroby ginu se odráží i v designu lahvi

Autentičnost řemeslné výroby ginu se odráží i v designu lahvi

Zakladatel destilérky Little Urban Distillery Robert Urbánek se rozhodl kolem padesátky k radikální změně. Povolání pořadatele sportovních eventů vyměnil za pálení ginu. Aktuálně nabízí čtyři hlavní druhy – London Dry, Matured, Sloe a Winter. Autentičnost řemeslné výroby ginu se odráží i v designu lahví.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2019.

RYOR sází na čistou a wellness linii

RYOR sází na čistou a wellness linii

Známá česká rodinná kosmetická firma RYOR byla založena již v roce 1991 Evou Štěpánkovou. Tradici kosmetiky s přírodními extrakty podtrhuje fakt, že veškerá výroba probíhá v areálu v Kyšicích u Kladna. S rostoucím počtem mužských zákazníků se výrobce zaměřuje na unisex obaly. Nejen o obalech jsme si povídali s dcerou zakladatelky Janou Štěpánkovou.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

„Do obalů se snažíme vtisknout českou tradici a historii“

„Do obalů se snažíme vtisknout českou tradici a historii“

V kosmetice nevládnou pouze nadnárodní koncerny, naopak, prosazují se zde také české rodinné firmy. Důkazem je například společnost Český národní podnik vyrábějící kosmetiku Manufaktura. Ta se podle obchodní ředitelky Báry Čechové snaží do svých výrobků a obalů vtisknout právě českou tradici a historii.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

Nestlé vsadilo na automatizaci

Nestlé vsadilo na automatizaci

S rostoucí poptávkou po bezmasých produktech otevřela společnost Nestlé na konci roku 2018 ve svém závodě Tivall CZ v Krupce novou výrobní halu. Vegetariánské a veganské výrobky odtud míří především na západní trhy a od jara 2019 také na tuzemský trh. O nových technologiích a specifikách obalů pro bezmasou stravu jsme hovořili s Milanem Soukupem, projektovým manažerem společnosti Nestlé.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2019.

Obaly Asombroso vyjadřují eleganci a výjimečnost

Obaly Asombroso vyjadřují eleganci a výjimečnost

Známý módní návrhář Osmany Laffita je již nějakou dobu aktivní také na poli kosmetických produktů. Značka Asombroso se podle jeho vlastních slov zrodila z čisté radosti z krásných věcí a dlouholetých zkušeností nadšených lidí. Kromě účinných produktů by měla přinést ještě něco navíc. Zda může jít například o nevšední zážitek z designu obalů, se sami přesvědčte v následujících řádcích.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2019.

Každá etiketa piva Konrad má svůj příběh

Každá etiketa piva Konrad má svůj příběh

Pivovar Vratislavice se nachází v historickém areálu a má bohatou a pohnutou historii. Vše se v dobré obrátilo s příchodem nového majitele. V současné době se zde vyrábí 11 základních druhů piva Konrad. O historii pivovaru a obalech, na kterých dominují například motivy nedalekého města Liberce a jeho okolí, jsme hovořili s Pavlem Regnerem z oddělení marketingu Hols, pivovar Vratislavice.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2019.

Obal na mouku nemusí být nuda

Obal na mouku nemusí být nuda

Historie Mlýna Perner sahá až do roku 1420. Výrobní technologie patří naopak mezi nejmodernější. Moderní a barevně pestrý vzhled vyzařuje rovněž z nového obalu celozrnné mouky Pernerka, za jejímž designem stojí Matouš Kubáček a agentura Revolta.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2019.

„Každý brand má svůj vlastní vizuál,“ říká Philippe Thuvien z L´Oréalu

„Každý brand má svůj vlastní vizuál,“ říká Philippe Thuvien z L´Oréalu

Skupina L’Oréal zastřešuje více než 45 značek rozdělených do čtyř divizí, přičemž každá má svá specifická a přísná pravidla. Na otázky magazínu Packaging Herald odpovídal Philippe Thuvien, L’Oréal Packaging & Development Director.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Jakub Krejčík nám představil značku Mana

Jakub Krejčík nám představil značku Mana

Zapomeňte na řízek, knedlo vepřo zelo i guláš se šesti. Jídlo budoucnosti se jmenuje Mana. Ano, přesně jako ta biblická. Tvůrce české náhražky jídla a spoluzakladatel potravinářského start-upu Heaven Labs Jakub Krejčík nám představil výhradně českou variantu alternativního stravování, které dobývá svět. Zavede nás pod jeho obal a prozradí i výhody jeho balení.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Jak se balí křišťálové lustry?

Jak se balí křišťálové lustry?

Luxusní, precizní a křehké. Originální křišťálové lustry tradiční české značky Preciosa zdobí domácnosti, paláce, jachty i kasina po celém světě. Jak zajistit, aby se při jejich transportu na místo určení nerozbil ani jediný skleněný kousek? Do tajů balení křehkých pokladů nás zavedla Barbora Pešek, manažerka marketingu a komunikace PRECIOSA LIGHTING.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2019.

Obaly, které se mají líbit jak dětem, tak rodičům

Obaly, které se mají líbit jak dětem, tak rodičům

Společnost GOLDIM má ve svém portfoliu také produkty pro děti. Kromě výroby pro privátní značky se nedávno rozhodla zaměřit se na budování vlastních značek, např. BABIO, KOZÍ KAŠE a NAŠE MLÉKO. Více nám o obalech prozradil obchodní ředitel Jaroslav Roučka.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

O zrodu nové značky MyKETO jsme si povídali s Pavlem Kozákem ze společnosti GOLDIM

O zrodu nové značky MyKETO jsme si povídali s Pavlem Kozákem ze společnosti GOLDIM

Žhavou novinkou specialisty na zdravou výživu, společnosti GOLDIM, je značka MyKETO. Autorem loga této ryze české proteinové hubnoucí diety je agentura MARK BBDO, která se podílela s agenturou ATYP i na designu obalů. O novince jsme si povídali s marketingovým ředitelem společnosti GOLDIM Pavlem Kozákem.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

PRIMÁTOR se rozhodl pro unikátní lahve

PRIMÁTOR se rozhodl pro unikátní lahve

Náchodský pivovar PRIMÁTOR je pokládán za největší řemeslný pivovar v České republice. Označení dokládá fakt, že se věnuje tradiční výrobě piva a ctí řemeslné postupy. Na druhé straně je zároveň považován za nositele nových výrobních technologií. Různé pivní speciality se v pivovaru vyrábějí již více než deset let. O nedávném redesignu lahví i etiket jsme si povídali se sládkem Petrem Kalužou.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Vinařství Kolby vsadilo na písmo DALA MOA

Vinařství Kolby vsadilo na písmo DALA MOA

Po nedávné radikální změně vizuální identity zaujme vinařství novými etiketami s jednoduchým grafickým konceptem vyjádřeným písmem Dala Moa. Nejen o zrodu nových etiket jsme si povídali s Vlastimilem Nešetřilem, členem představenstva Kolby a zároveň provozním ředitelem a prokuristou J&T Banky, která patří stejně jako vinařství Kolby do finanční skupiny J&T Finance GROUP.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

„I ‚velkoobchodní‘ obal prodává,“ říká Lenka Talavášek z MAKRO CASH & CARRY

„I ‚velkoobchodní‘ obal prodává,“ říká Lenka Talavášek z MAKRO CASH & CARRY

O obalech privátních značek velkoobchodu Makro Cash & Carry jsme si povídali hned se dvěma zástupkyněmi. Hlavní slovo měla Head of Own Brands Management pro Českou republiku Lenka Talavášek, kterou doplnila expertka na vlastní značky neboli Own Brand Marketing Specialist Kateřina Špačková. Dozvěděli jsme se například, že v roce 2020 by měl být každý čtvrtý výrobek na pultech Makra pod privátní značkou.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

Pivovar Svijany: Nejen o pivních speciálech jsme hovořili se sládkem Petrem Menšíkem

Pivovar Svijany: Nejen o pivních speciálech jsme hovořili se sládkem Petrem Menšíkem

Pivovar Svijany je největším výrobcem pivních speciálů na tuzemském trhu. I zde zaznamenali odklon od konzumace točeného piva ve prospěch lahvového. To dnes tvoří více než polovinu produkce. „Z hlediska designu stojí za zmínku obal Svijanského Mázu 11, který zdobí sezonní grafika. V obchodech se mohli spotřebitelé setkat například s velikonočními a vánočními etiketami,“ uvedl mimo jiné sládek pivovaru Petr Menšík.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

O novém rumu Božkov Republica Exclusive jsme hovořili s Gabrielou Adámkovou

O novém rumu Božkov Republica Exclusive jsme hovořili s Gabrielou Adámkovou

Společnost Stock Plzeň-Božkov nedávno uvedla na trh nový produkt – třtinový rum Božkov Republica Exclusive. Rozšiřuje tak své portfolio v kategorii rum a tuzemský o novinku, která zaujme kromě chutě také prvorepublikovým konceptem a designem. O novince jsme hovořili s Gabrielou Adámkovou.

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

Co odrážejí obaly čajů TEEKANNE?

Co odrážejí obaly čajů TEEKANNE?

U čajů TEEKANNE, které jsou na trhu již 130 let, je na prvním místě požitek z kvalitního produktu. Experti proto jezdí po celém světě a hledají optimální oblasti pro pěstování čaje. Také následné pěstební operace a sklizně jsou kontrolovány zaměstnanci společnosti TEEKANNE přímo na plantážích. To vše se pak snaží odrazit v obalech čajů. A o těch především jsme hovořili s marketingovou manažerkou společnosti Kateřinou Staníkovou.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Naší největší zbraní jsou skleněné lahve

Naší největší zbraní jsou skleněné lahve

Pivovar PERMON sídlí v kapucínském klášteře v Sokolově a cílí zejména na příznivce řemeslných piv a konzumenty, kteří se nebojí ochutnávat a zkoušet něco nového a jiného. I proto sází především na skleněné obaly na úkor petek, které plánuje ze svého sortimentu vypustit. Naopak, jak říká Michal Sás, jednatel pivovaru, uvažují o využívání plechovek.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Design lahve BLACK FOX zdobí silueta lišky

Design lahve BLACK FOX zdobí silueta lišky

BLACK FOX je nová značka bylinného elixíru, která vznikla ve společnosti STOCK PLZEŇ-BOŽKOV ve spolupráci s brandingovou agenturou LINE ART GROUP. Unikátnost elixíru, který provází tajemný příběh, podtrhuje lehce tajemný design lahve se siluetou lišky se zelenýma očima. Nejen o zrodu zajímavého obalu jsme si povídaly se Zuzanou Prokopovou, group brand managerkou HBL společnosti Stock Plzeň-Božkov.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

 

 

Zabezpečení obalů vůči dětem roste

Zabezpečení obalů vůči dětem roste

Společnost CIMTO provádí testování obalů a balení na tuzemském i zahraničním trhu. Zkoušky, které probíhají v její vlastní akreditované zkušební laboratoři, se kromě přepravního balení zaměřují také například na obaly odolné dětem. O tom, co musí takové obaly splňovat, jsme hovořili s Magdalenou Bambouskovou, vedoucí provozovny CIMTO a Centra technické normalizace.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

U kosmetiky je na prvním místě atraktivní design

U kosmetiky je na prvním místě atraktivní design

Při vstupu do drogerie či parfumerie každého napadne, že snad v žádném jiném oboru nehraje atraktivní a nepřehlédnutelný vzhled obalu tak důležitou roli jako u kosmetiky. Výrobci už dávno nesázejí pouze na zlatou barvu. Například značka Dermacol využívá již několik let hlavně růžovou. O obalech jsme si povídali s Lenkou Kšandovou, project development managerem společnosti Dermacol.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

U léků na předpis se nevybírá očima

U léků na předpis se nevybírá očima

O trendech v obalech pro farmacii jsme hovořili s Beátou Melichovou, PR Specialist společnosti Teva Pharmaceuticals CR. Zaznělo například, že obaly léků by měly především eliminovat případnou záměnu. U volně prodejných léčiv a doplňků stravy je pak větší prostor pro kreativitu.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

ZUBR modernizuje technologie i design obalů

ZUBR modernizuje technologie i design obalů

Nejen o novém designu obalů jsme si povídali s ředitelem Pivovaru Zubr Tomášem Pluháčkem. V rozhovoru potvrdil mimo jiné trend, že nejrychleji rostoucí kategorií z pohledu balení jsou plechovky, které v současné době tvoří asi 10 procent produkce pivovaru. Zmíněna byla také investice do nové balicí linky na plechovky.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Ideální pro kolové nápoje jsou plechovky

Ideální pro kolové nápoje jsou plechovky

Společnost PEPSICO CZ na českém trhu vyrábí a distribuuje nealkoholické nápoje, mezi něž patří například Pepsi, Mirinda, 7Up, Mountain Dew, Rockstar, Evervess, Schwip Schwap a od roku 2000 také výrobky značky TOMA. Obal vlajkové lodě Pepsi odráží trendy, jako je čistota designu, jednoduchost a přímočarost. Nejen o obalových inovacích jsme hovořili s Marií Baričičovou, marketingovou ředitelkou PepsiCo CZ.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Lahev na unikátní vodu s prvky manufaktury

Lahev na unikátní vodu s prvky manufaktury

Design lahve značky Krondorf odráží obnovenou tradici ručního stáčení této přírodní minerální vody. Výsledkem je originální luxusní lahev s objemem jednoho litru, jejíž vzhled odkazuje na 140 let starou tradici. Každá lahev je kromě embossingu opatřena logem partnerské restaurace a bezpečnostním kolkem. Voda nejčastěji putuje na stoly zážitkových restaurací. O unikátním nápoji v neméně jedinečném obalu jsme hovořili se spolumajitelem firmy Krondorf Jaroslavem Barvířem, který se na vývoji lahve aktivně podílel.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Design by měl vyjadřovat tradici

Design by měl vyjadřovat tradici

O obalových novinkách ve společnosti Pivovary Staropramen jsme hovořili s Petrou Chovancovou, která pro ni pracuje již čtvrtým rokem, poslední rok a půl jako senior brand manager značek Staropramen a Braník. Za průlomové období sama považuje rok 2012, kdy Staropramen přišel jako první s vlastní embosovanou pivní lahví.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Propojení monoproduktového „retro“ brandu s novou produktovou kategorií

Propojení monoproduktového „retro“ brandu s novou produktovou kategorií

Specialista na výrobu cukrovinek, společnost The Candy Plus Sweet Factory, buduje na tuzemském trhu vlastní značku Pedro a pro exportní trhy značku Juicee Gummee. O vnímání role obalů jsme hovořili s jednatelkou společnosti Milenou Rusnokovou. Zaznělo například, že na obalech komunikují jak tuzemský původ, tak i fakt, že produkty neobsahují palmový olej.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Lihovar Žufánek: sázíme na minimalismus a čistotu

Lihovar Žufánek: sázíme na minimalismus a čistotu

Rodinný ovocný lihovar Žufánek neboli ŽUSY (Žufánek a synové) se sídlem v obci Boršice založili v roce 2000 manželé Marcela a Josef Žufánkovi s cílem nabídnout zákazníkům slivovici v kvalitě, kterou znali pouze z domácího pálení. Za jeho chodem stojí osm členů rodiny, ve výrobě samotné jsou pouze dva lidé, synové Jan a Martin Žufánkovi. O přístupu k obalům jsme hovořili s Martinem Žufánkem.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Čokolády Orion: JAK SKLOUBIT TRADICI S MODERNÍMI PRVKY

Čokolády Orion: JAK SKLOUBIT TRADICI S MODERNÍMI PRVKY

Společnost Nestlé má v Česku 60 značek. Pod tradiční značkou Orion, která vznikla již v roce 1896, se skrývá pět produktových řad a 184 druhů výrobků. O tom, jak je cukrovinkové zboží čokoládového charakteru baleno, jsme si povídali s Lucií Presslovou, manažerkou značky ORION, a taktickým nákupčím obalů a surovin Janem Koldou.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Rozhoduje jednoduchost, funkčnost, udržitelnost a nižší náklady

Rozhoduje jednoduchost, funkčnost, udržitelnost a nižší náklady

O trendech v obalech se zaměřením na flexibilní obaly jsme hovořili s Pavlem Komůrkou, packaging innovation coordinatorem norské společnosti Orkla, pod kterou patří například společnosti Vitana a Hamé.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

Mimořádně důležitý je pro nás dopad obalů na životní prostředí

Mimořádně důležitý je pro nás dopad obalů na životní prostředí

Nejčastěji používaným obalovým materiálem v LEGO Group je certifikovaný papír FSC, což znamená, že je vyroben ze dřeva způsobem podporujícím zdravější planetu a zlepšujícím kvalitu života dřevorubců i jejich komunit. Mimořádně důležitý je tak pro tohoto dánského výrobce co nejšetrnější přístup k životnímu prostředí ve všech aspektech jeho činností. Nejen o obalech jsme hovořili s Andrejem Beňačkou, packaging engineerem R&D Packaging Material ve společnosti LEGO Group.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

K MIXIT.CZ patří neodmyslitelně hravý obal

K MIXIT.CZ patří neodmyslitelně hravý obal

Internetový obchod mixit.cz nabízí českému, slovenskému a polskému trhu možnost namíchat si v jednoduché on-line aplikaci vlastní müsli z různých druhů vloček, ovoce a ořechů. Za šest let činnosti si projekt našel přes 200 000 zákazníků. Za úspěšným projektem stojí dva někdejší spolužáci z vysoké školy ekonomické Martin Wallner (vlevo) a Tomáš Huber.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2016.

Originalita vinice se promítá i do designu

Originalita vinice se promítá i do designu

VINICE SALABKA v Troji je svojí rozlohou 4,5 hektaru největší vinicí Prahy. Vinná réva se zde nejen pěstuje, ale po ručním sběru hroznů i zpracovává. Originalita vinice se zde promítá i do designu lahví a etiket. Nejen o obalech jsme hovořili se spolumajitelem Janem Tomáškem.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Nejtěžší je vytvořit kompromis mezi visibilitou a vkusem

Nejtěžší je vytvořit kompromis mezi visibilitou a vkusem

Společnost BARTIDA působí na trhu alkoholických nápojů od roku 2006 a dnes už je ve svém oboru důležitým hráčem. Z celého světa dováží špičkové značky, které jsou vždy něčím výjimečné. Společnost se také rozhodla pro vývoj a výrobu vlastních produktů. Nejen o obalech jsme hovořili s Petrem Dzurcem, managing partnerem společnosti.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Současný zákazník je orientován na design

Současný zákazník je orientován na design

O trendech v obalech, ale také o vzdělávání mluvila Kateřina Kolářová s Michaelem Nieuwesteegem, výkonným ředitelem Holandského obalového centra – NVC. Asociace sdružuje přes 550 společností.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

Jak zabalit stotunové produkty

Jak zabalit stotunové produkty

ŠKODA JS je dlouholetým dodavatelem technologií pro jadernou energetiku. K hlavním oborům činnosti patří inženýring, výroba komponent a servis pro jaderné elektrárny. V předchozích šedesáti letech se ŠKODA JS podílela na stavbě jaderných elektráren a jaderných zařízení nejen v České re-publice a na Slovensku, ale také v řadě států střední, východní, severní a západní Evropy i v Asii. V procesu balení, které probíhá v prostorách závodu, si výrobce musí umět poradit s velmi rozměrnými a v mnoha případech s více než stotunovými výrobky. Packaging Herald hovořil s obalovým technikem Josefem Jiroutem, jehož doplnil projektový manažer Martin Randa.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

Cílem bylo vytvořit moderní obal na tradiční produkt

Cílem bylo vytvořit moderní obal na tradiční produkt

Pangamin se začal vyrábět v pražském Pivovaru Braník už v roce 1958. V oblasti balení se snaží o moderní design, který by zároveň vyjadřoval dlouhou tradici produktu. Výsledkem je nová řada obalů ve stojacích sáčcích s praktickým uzavíratelným zipem doplněná zajímavým grafickým designem. O zrodu obalu jsme hovořili se zakladatelem a generálním ředitelem firmy RAPETO Radkem Sajverou.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2016.

Inspiraci pro design lahve jsem hledal v přírodě

Inspiraci pro design lahve jsem hledal v přírodě

Slovenský freelance designér Marek Mikovec vystudoval Akademii umění v Bratislavě, od roku 2003 působí v Čechách. Z českých firem tvoří hlavně pro Karlovarské minerální vody (KMV), pro které vytvořil lahve Magnesia GO a Fruttimo Aquila, ale také například sérii 65 občerstvovacích automatů Very Goodies pro letiště Václava Havla v Praze. Za Fruttimo Aquila, na kterou jsme se v rozhovoru zaměřili, získal ocenění za nejlepší PET lahev ve světové soutěži World Beverage Innovation Awards 2015.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Obaly jsou pro nás velké téma

Obaly jsou pro nás velké téma

Vzhledem k zajímavému příběhu o vzniku jablářství F. H. PRAGER začneme rozhovor s Ondřejem Fruncem, jedním z jeho zakladatelů a majitelů, poněkud zeširoka. Vše začalo nakoupením 60 kg jablek, z nichž se vyrobilo 30 l cideru. Dnes se roční objem ciderů pohybuje kolem 100 000 litrů a přibyly k němu i limonády, přičemž objemy každoročně dramaticky rostou. Dramatickou změnou v současné době prochází také design lahví.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

V obalech jsme konzervativní

V obalech jsme konzervativní

Jablonecká firma KITL, výrobce prémiových značek sirupů, medicinálních vín a medovin, je na trhu od roku 2007. Roční produkce se pohybuje kolem 300 000 lahví. V obalech zastává konzervativní přístup. Například Kitl Šláftruňk, uvedený na trh v roce 2007, má stále stejnou etiketu. Časopis Packaging Herald hovořil s jednatelem firmy Kitl Janem Vokurkou.

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015

Jsme tady pro náročné klienty

Jsme tady pro náročné klienty

Společnost MARVINPAC CZ byla založena v roce 2010 jako dceřiná společnost švýcarské firmy Marvinpac SA. Specializuje se na manuální a automatizované balení do primárních i sekundárních obalů hlavně v oblasti spotřebního zboží, kosmetiky a potravin. Kromě toho zajišťuje svým klientům služby v oblasti nákupu materiálu a řízení celého dodavatelského řetězce. Filozofií firmy je postupné rozšiřování portfolia služeb a zaměření na klienty požadující náročná obalová řešení s velkým důrazem na kvalitu.
Časopis Packaging Herald hovořil s obchodním ředitelem firmy Janem Pavlíkem.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2015.