SEMTEX cílí na mládež minimalismem

SEMTEX cílí na mládež minimalismem

Po ikonické Kofole prošel redesignem také další člen rodiny Kofola ČeskoSlovensko, úderný energetický nápoj SEMTEX. Plechovky ORIGINAL SEMTEX a CACTUS SEMTEX nyní spojuje grafika v podobě geometrických prvků. V podobném designu jsou také novinky JUICY ENERGY a nová verze AIR s bublinkami. „Celá změna designu byla v naší režii, vybírali jsme z návrhů studia Rhb Design,“ uvedla Dominika Baranyiová, manažerka značky SEMTEX.

Více se dočtete v eMagazínu 07–08/2024.

Privátka Sol Vineus láká folklorními prvky

Privátka Sol Vineus láká folklorními prvky

Oblibu privátních značek obchodního řetězce BILLA potvrzuje nedávné rozšíření sortimentu v kategorii vín o řadu třinácti vín Sol Vineus. Vybrala je senior nákupčí společnosti BILLA a zároveň zkušená someliérka Eva Svobodová. „Za prvních 14 dní prodeje si některé z vín této řady vybralo bezmála 25 000 zákazníků,“ řekla nám mimo jiné Dana Bratánková, vedoucí korporátní komunikace a public affairs BILLA ČR.

Více se dočtete v eMagazínu 07–08/2024.

Značka Elektrárna je „novým proudem“ Plzeňského Prazdroje

Značka Elektrárna je „novým proudem“ Plzeňského Prazdroje

Značku Proud, o níž jsme již několikrát psali, se Plzeňský Prazdroj rozhodl využít pro nový typ českého ležáku, určeného stále většímu počtu především mladších dospělých spotřebitelů, kteří nejsou klasickými pivaři a oceňují moderní, chuťově lehčí nápoje ve stylovém podání. O proměně značky jsme si povídali s ředitelem experimentálního pivovaru Michalem Škodou.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2024.

Birell modernizuje obaly i logo

Birell modernizuje obaly i logo

Do produktové skupiny Plzeňského Prazdroje již neodmyslitelně patří také oblíbená značka nealko piva Birell. Ta nedávno představila zcela nový design obalu svého stávajícího portfolia nápojů. Součástí změny je i úprava loga Birell, které všechny produktové řady i komunikační aktivity značky spojuje. Za návrhem nové vizuální identity a loga stojí londýnská agentura Purple Creative, samotnou podobu balení si vzala na starost italská agentura Smith Lumen. Jak a proč se k radikální změně brand rozhodl, nám prozradil Oliver Jáchymovský, marketingový manažer značky Birell.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2024.

Pilsner Urquell se vytasil s hokejovou limitkou

Pilsner Urquell se vytasil s hokejovou limitkou

Speciální balení piva Pilsner Urquell v limitovaných edicích je uváděno na trh u příležitosti různých akcí, jichž je náš největší pivovar partnerem nebo v souvislosti s komunikací firmy. „Posledním příkladem bylo letošní, pro nás zlaté Mistrovství světa v hokeji, ke kterému jsme pro spotřebitele připravili tematické balení piva,“ uvádí příklad Dominika Drvoštěpová, marketingová manažerka Pilsner Urquell.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2024.

U menších obalů rozhodují detaily

U menších obalů rozhodují detaily

I obaly na farmaceutické produkty nebo doplňky stravy poskytují prostor pro grafickou kreativitu. Vzhledem k množství výrobců daného prostředku musí být v regálech rozpoznatelné, a navíc by měly působit čistě a důvěryhodně. Kromě toho jsou zpravidla specifické svojí menší velikostí a nutností sdělení mnoha informací. Na podobné obaly jsme se zaměřili s Klárou Voborníkovou, brand designérkou pro vizuální identitu a obalový design. Jejíma rukama prošel například prémiový obal pro značku Betaglukan Forte.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2024.

DATART umí tradiční i online obchod

DATART umí tradiční i online obchod

Skupina HP TRONIC, do jejíhož portfolia DATART patří, je největším prodejcem spotřební elektroniky a domácích spotřebičů v České republice a na Slovensku. Kromě toho je výrobcem, dovozcem a prodejcem vlastních značek a výhradním distributorem některých značek elektroniky. To vše vyžaduje precizní logistiku a balení. I proto si DATART nedávno pořídil automatizovaný balicí stroj. Do tajů logistiky nás zasvětil Michal Prádl, vedoucí logistického centra.

Více se dočtete v eMagazínu 03–04/2024.

Zavedením vratných obalů míří T-Mobile ke klimatické neutralitě

Zavedením vratných obalů míří T-Mobile ke klimatické neutralitě

Společnost T-Mobile v loňském roce spustila pilotní projekt spočívající v doručování balíčků v opakovaně použitelných obalech. O jeho průběhu jsme vás již informovali v říjnovém vydání. Díky pozitivní zpětné vazbě od zákazníků spustil T-Mobile projekt naplno 6. března. „Unikátní krabice by měla vydržet 50 až 60 obrátek,“ prozradil nám mimo jiné manažer retailové logistiky Martin Zmeškal.

Více se dočtete v eMagazínu 03–04/2024.

Budvar láme ve vývozu rekordy

Budvar láme ve vývozu rekordy

Ochrannou známku Budvar si nechal Budějovický Budvar zaregistrovat již v roce 1930 a za svou téměř stoletou existenci ušel dlouhou cestu. Například díky rozsáhlé modernizaci překročil hranici 1 000 000 hl vystaveného piva v roce 1996. A za posledních dvacet let se stal pivovarem silně proexportním. Silným hráčem je tak nejen u nás, ale především za hranicemi, kdy svůj první milion hektolitrů vyvezl v roce 2018. A téměř každým rokem láme ve vývozu rekordy. Na otázky nám odpovídala obchodní ředitelka pro mezinárodní trhy Budějovického Budvaru Renata Pánková.

Více se dočtete v eMagazínu 03–04/2024.

Vinea mění formát i vzhled

Vinea mění formát i vzhled

Design obalů oblíbené hroznové limonády Vinea, patřící do portfolia společnosti Kofola, prochází postupně proměnou. O jejich novém vzhledu jsme si povídali s Oľgou Kubíkovou, brand manažerkou značky Vinea.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2024.

Připravme se na report o udržitelnosti

Připravme se na report o udržitelnosti

Zorientovat se v pravidlech evropského reportingu o udržitelnosti není vůbec snadné. Naštěstí česká konzultační firma zaměřená na ESG a public relations Frank Bold Advisory vytvořila unikátní ESG Reporting Guidelines. Blíže nás s problematikou seznámil reporting konzultant David Janků a Lukáš Grolmus z autorizované obalové společnosti EKO-KOM doplnil, jaké údaje ze Systému EKO-KOM mohou firmy využít.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2024.

Počet privátek v Bille roste

Počet privátek v Bille roste

K privátním značkám se nám v předchozích vydáních magazínu Packaging Herald podařilo získat informace od většiny obchodních řetězců. Všechny potvrdily jejich rostoucí oblibu a snahu o udržitelné obaly. Představitelem dalšího řetězce v pořadí je generální ředitel Billy Liam Casey. Prozradil nám například, že BILLA plánuje v oblasti privátek velké změny.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2023.

Škoda Auto: Ekologie se musí snoubit s ekonomikou

Škoda Auto: Ekologie se musí snoubit s ekonomikou

Při návrhu a vývoji obalů ve společnosti Škoda Auto je důležité, aby byl obal udržitelný z pohledu životního prostředí. Zároveň je ale podstatný i ekonomický pohled týkající se výrobních a transportních nákladů. „Významným faktorem je i minimalizace počtu manipulací ve skladech s ohledem na maximální možnou automatizaci, což znamená minimalizaci komplexity počtu obalových jednotek,“ řekl nám mimo jiné David Strnad, vedoucí logistiky značky Škoda.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2023.

Makro ČR věří v privátky

Makro ČR věří v privátky

Po pěti letech jsme opět vyslechli jedničku ve velkoobchodním prodeji širokého sortimentu potravinářského i nepotravinářského spotřebního zboží. O tom, kam se za tu dobu posunul segment privátních značek, jsme si povídali s Martinem Čivrným, vedoucím komunikace makro ČR.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2023.

Udržitelnost je v Danone na 1. místě

Udržitelnost je v Danone na 1. místě

Za vznikem Danone stojí Isaac Carasso. Ten se rozhodl v poválečné Barceloně v roce 1919 pomoci dětem, které trápily nemoci trávicího ústrojí. Inspiraci našel v jogurtech populárních na Balkáně a jejich příznivých účincích. Výsledkem byl produkt založený na zdravotních benefitech fermentovaného mléka. Název Danone je odvozen od syna Daniela, kterému tak říkali. Posláním firmy je i dnes nabídka zdravých výrobků. Důraz je také kladen na udržitelné obaly. Na otázky nám odpovídal Ivan Holub, manažer pro udržitelnost.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2023.

ROSSMANN cílí na udržitelnost

ROSSMANN cílí na udržitelnost

Síť drogerií ROSSMANN byla založena v roce 1972. První privátní značky představila již v roce 1996, na českém trhu se objevily o pět let později. Jejich objemy se pohybují kolem 20 %. Jenom v České republice má obchodní řetězec 166 prodejen. O stále populárnějších „privátkách“ jsme si povídali s manažerkou komunikace Olgou Stanley. Nejcitovanějším slovem byla udržitelnost – jde o jeden ze zásadních parametrů v oblasti produktů i jejich obalů.

Více se dočtete v eMagazínu 07–08/2023.

Spak volí obaly ze skla i plastu

Spak volí obaly ze skla i plastu

Rodinná firma Spak byla založena již v roce 1935 v Rakousku Fritzem Spakem, otcem dnešního majitele Hanse Petera Spaka. Její produkty se vyrábějí v České republice nebo v Rakousku a zakládají si na dlouholeté tradici. Ta se odráží v kvalitních surovinách a originálních recepturách. V produktovém portfoliu nechybějí například biovýrobky. Při výběru obalů výrobce dochucovadel vnímá potřeby spotřebitelů. Například domácnosti s menšími dětmi dávají přednost plastovým obalům, protože při pádu na zem u nich nehrozí rozbití, jak mimo jiné podotýká obchodní ředitel společnosti Michal Neškera.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2023.

Privátky v režii Kauflandu

Privátky v režii Kauflandu

První privátní značky se na pultech prodejen objevily již v 19. století ve Spojených státech. Na evropský trh vstoupily v 70. letech minulého století ve Velké Británii a k nám se dostaly v letech devadesátých. Od té doby jejich podíl neustále roste a už dávno je nereprezentují pouze výrobky v nižší cenové kategorii, ale najdeme mezi nimi i delikatesy. Například v obchodním řetězci Kaufland se prosazují i v segmentu non-food. Na naše otázky odpovídala Martina Bočanová, vedoucí oblasti privátních značek Kaufland ČR.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2023.

I SAVENCIA Fromage & Dairy klade důraz na udržitelnost

I SAVENCIA Fromage & Dairy klade důraz na udržitelnost

Společnost SAVENCIA Fromage & Dairy působí v České a Slovenské republice již 30 let. Ve svém produktovém portfoliu má oblíbené sýrařské a mlékárenské speciality, mj. Pribináček, Lučinu nebo Sedlčanský Hermelín. Nejen o obalech tradičních značek jsme si povídali s Alešem Malenkou, generálním ředitelem pro ČR a SR, který potvrdil důraz na udržitelnost.

Více se dočtete v eMagazínu 03–04/2023.

Opakovaně použitelné obaly nejsou spása

Opakovaně použitelné obaly nejsou spása

O minulosti, současnosti i budoucnosti vlnité lepenky jsme si povídali s předsedou Svazu výrobců vlnitých lepenek Walo Hinterbergerem. Oblíbenému obalovému materiálu hraje do noty trend udržitelnosti. Naopak život mu komplikují vysoké ceny energií, surovin a dopravy. Vypořádat se musí s novou regulací obalů a obalových odpadů. A právě na ni jsme se v rozhovoru zaměřili. Kontroverzní je podle něho návrh nového nařízení Evropského parlamentu a Rady o obalech a obalových odpadech stanovující, že do roku 2030 musí být použito opakovaně 10 % přepravních obalů a do roku 2040 dokonce 50 %.

Více se dočtete v eMagazínu 03–04/2023.

Připravme se na obalovou revoluci

Připravme se na obalovou revoluci

Odbornicí na udržitelné obaly nejen ve farmacii je Lenka Mynářová, předsedkyně správní rady Institutu cirkulární ekonomiky a členka představenstva společnosti NAFIGATE. A právě ji jsme vyzpovídali především k možným dopadům navrhovaného nařízení Evropského parlamentu a Rady o obalech a obalových odpadech [Packaging and Packaging Waste Regulation (PPWR)], které se týká i obalů na léčiva. Podle ní nás čeká revoluce!

Více se dočtete v eMagazínu 03–04/2023.

Natura to myslí s udržitelností vážně

Natura to myslí s udržitelností vážně

Globální výrobce nápojů Coca-Cola se zavázal, že do roku 2030 bude ve svých lahvích a plechovkách využívat alespoň 50 % recyklovaného materiálu. Cíl více než plní jeho značka Natura. Lahev na pramenitou vodu je díky unikátní technologii vyrobena ze 100% rPET. Není tak dnes již pouze obalem, ale i surovinou, ze které lze vyrobit novou lahev.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2023.

Albert na vlně udržitelnosti

Albert na vlně udržitelnosti

Spolu s externí komunikací a public affairs zastřešuje Jiří Mareček nově od října také aktivity související s udržitelností: neplýtvání potravinami, snižování objemu obalových materiálů a uhlíkové stopy nebo pomoc komunitám. Proto jsme se rozhodli ho trochu vyzpovídat a zjistit, co vše jeho rozšířená pozice obnáší.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2023.

Top kvalita v hravých obalech

Top kvalita v hravých obalech

Míšina čokoláda je česká čokoládová manufaktura založená v roce 2015. Za jejím vznikem stála láska k čokoládě. Všechny čokolády jsou vyráběny přímo z kakaových bobů metodou bean to bar, tedy od bobu po tabulku. Vyhledávány jsou podle zakladatelky čokoládové manufaktury Michaely Dohnálkové ty nejlepší kakaové boby na světě. Baleny jsou například do červené alu fólie a lepenkové krabičky.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2022.

Investice přinesla zefektivnění výroby a balení jednorázových setů

Investice přinesla zefektivnění výroby a balení jednorázových setů

Výrobce operačních setů HARTMANN – RICO modernizoval za 150 milionů Kč linku na jejich výrobu. Díky investici do změny výrobních procesů v závodě ve Veverské Bítýšce dokáže nyní vyrobit a zabalit více než 20 000 jednorázových operačních setů denně. Pro tuzemské i zahraniční nemocnice a ambulance dokáže navíc obalová řešení na operační sety vyrobit na míru. Nejen o tom jsme si povídali s Pavlem Fuchsem, členem představenstva zodpovědným za výrobní závody.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2022.

Velkopopovická linka se dočkala modernizace

Velkopopovická linka se dočkala modernizace

Velkopopovický pivovar, který je součástí Plzeňského Prazdroje, v květnu spustil novou stáčecí linku na vratné lahve. Investice do významné modernizace přesahuje 620 milionů korun. Kromě toho pivovar uvedl v srpnu do provozu 14 moderních cylindrokónických tanků, ve kterých budou nově zrát a kvasit ležáky i výčepní piva. A to není všechno. „Plánem je výměna tzv. suché části, například depaletizace a paletizace. Na konci příštího roku bude linka schopna dosahovat kapacity 50 tisíc lahví za hodinu,“ prozradil mimo jiné Pavel Šemík, technický ředitel Plzeňského Prazdroje.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2022.

Grizly.cz věří v ekonomická a ekologická balení

Grizly.cz věří v ekonomická a ekologická balení

Olomoucký e-shop Grizly.cz je lokálním výrobcem ořechů, sušeného ovoce a zdravých potravin. Své produkty pod značkou GRIZLY prodává na online trhu, kde je největším dodavatelem v daném segmentu. Nabízí i zdravé potraviny od českých a zahraničních výrobců. Za úspěšným projektem, který vloni utržil 410 milionů korun, stojí třicetiletý byznysmen Dominik Píchal. Letos chce online platforma vyrůst o dalších 40 %. Kromě toho zakladatel ambiciózního projektu věří v ekonomické a ekologické balení dostupné pro každého, kdo fandí zdravé stravě.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2022.

F. H. Prager vstoupil do nové etapy

F. H. Prager vstoupil do nové etapy

Dva roky poté, co značka řemeslných ciderů F. H. Prager přešla do rodiny nápojářské společnosti Kofola ČeskoSlovensko, dochází k celkovému rebrandingu a k rozšíření portfolia o nealkoholický cider. Ten si už dokázal získat evropskou ciderovou komunitu, která mu udělila bronz na mezinárodní soutěži International Cider Challenge. O úspěšném startupu jsme si povídali s Alexandrosem Samarasem.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2022.

Jak zabalit sofistikovaná lůžka

Jak zabalit sofistikovaná lůžka

Společnost LINET Group patří mezi největší světové výrobce lůžek pro zdravotní a sociální péči. Má tři výrobní závody: v Želevčicích u Slaného, lůžka pro sociální péči se vyrábějí v německém městě Wickede a výrobní závod je i v moravských Fryčovicích. Sofistikovaná lůžka míří do celého světa a to vyžaduje precizní logistiku. Své o tom vědí provozní ředitel Jaroslav Chvojka a manažer logistiky Jiří Soukup.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2022.

Cirkulka splňuje principy 3 R

Cirkulka splňuje principy 3 R

Po mnohaměsíčních přípravách spustila Kofola ČeskoSlovensko projekt Cirkulka, do jehož vývoje investovala 30 milionů korun. Oblíbené nápoje Kofola, Rajec a Vinea jsou tak v retailu (ve vybraných prodejnách Tesco a v nabídce Rohlik.cz) nově dostupné ve vratných litrových lahvích vyrobených ve Sklárnách Moravia. O projektu se rozpovídala Markéta Ryšková, project managerka známého nápojáře. Vznik lahve nám v článku na straně 27 přiblížil i výrobce Cirkulky.

Více se dočtete v eMagazínu 05– 06/2022.

Coca-Cola věří ve World Without Waste

Coca-Cola věří ve World Without Waste

Coca-Cola nedávno představila novinku KeelClip, o které jsme již informovali na portále www.packagingherald.cz. Ale to není zdaleka všechno. O dalších detailech i ambiciózních plánech nápojového giganta se dozvíte v rozhovoru s ředitelem pro korporátní záležitosti a udržitelnost společnosti Coca-Cola HBC CZ/SK Michalem Dyttertem.

Více se dočtete v eMagazínu 05– 06/2022.

Ceny obalů rapidně rostou

Ceny obalů rapidně rostou

Firmy bojují s nedostatkem obalového materiálu. Jejich ceny se v některých případech zvedly o 40 až 80 %. O obalech chránících potraviny a nápoje jsme si povídali s prezidentkou Potravinářské komory ČR Danou Večeřovou. Dotkli jsme se také zálohování PET lahví a plechovek.

Více se dočtete v eMagazínu 05– 06/2022.

MALFINI věří v sofistikované systémy

MALFINI věří v sofistikované systémy

Lídr v oblasti reklamního textilu MALFINI disponuje v Ostravě moderním skladem s vysokou mírou automatizace. Skladová kapacita činí více než dvacet osm milionů kusů textilu. Dodávky na klíčové trhy jsou realizovány do 24 hodin. Do nitra logistiky a balení nás zasvětil technický ředitel společnosti Michal Seltenreich.

Více se dočtete v eMagazínu 05– 06/2022.

Bidfood testuje monomateriály

Bidfood testuje monomateriály

Společnost Bidfood patří mezi významné výrobce potravin pro gastronomii a maloobchod. Nejznámější jsou zmrazené a chlazené potraviny Nowaco nebo zmrzliny Prima s řadami výrobků Mrož a Pegas. V České republice a na Slovensku vlastní moderní výrobní závody i distribuční firmy. Bidfood patří k mezinárodní skupině Bidcorp, druhému největšímu distributorovi potravin do gastronomie na světě. O obalech oblíbených produktů jsme si povídali s Janem Kaninou, vedoucím provozně-technického oddělení.

Více se dočtete v eMagazínu 03– 04/2022.

Jak Kolaloka vystoupila z filmového plátna

Jak Kolaloka vystoupila z filmového plátna

Na samém začátku byla myšlenka ztělesnit ikonickou filmovou limonádu Kolaloka. Za nápadem uvést na trh kolový nápoj, jehož chuť nikdo nikdy nepoznal, stojí mladý nadšený podnikatel, a jak sám říká velký fanoušek filmu Limonádový Joe, Radek Umlášek. Po dlouhé cestě se tak zrodila Kolaloka originál. A to je teprve začátek.

Více se dočtete v eMagazínu 03– 04/2022.

Zelený marketing – zrádný fenomén dnešní doby

Zelený marketing – zrádný fenomén dnešní doby

Na ekologii a ochranu životního prostředí je kladen stále větší důraz. Tento trend je patrný snad napříč všemi odvětvími. Musí na něj reagovat například i výrobci baleného zboží. Často ale při hledání vhodnějšího materiálu narazí na nástrahy tzv. greenwashingu, na který se zaměřila Petra Koudelková z Fakulty sociálních věd UK, Katedry marketingové komunikace a PR, která se tomuto tématu dlouhodobě věnuje.

Více se dočtete v eMagazínu 01– 02/2022.

Zálohový systém: vyhozené peníze?

Zálohový systém: vyhozené peníze?

Zálohový systém: vyhozené peníze? I o tom jsme si povídali s expertkou na odpadové hospodářství Alenou Myslivcovou Fučíkovou.

Více se dočtete v eMagazínu 01– 02/2022.

Prémiový produkt v unikátní krabici

Prémiový produkt v unikátní krabici

Po letošním podzimním „moštobraní“ vznikla degustační sada Vinea Kumšt Moštu se šesti druhy Viney – každá z jiného vinařství a odrůdy vinné révy. „Prémiové sady jsou nyní k dispozici exkluzivně v limitovaném balení vyrobeném na míru pouze v síti Rohlik.cz,“ řekla mimo jiné Jana Klimková, brand manažerka značky Vinea.

 Více se dočtete v eMagazínu 11– 12/2021.

Na plechovce dominuje písmeno Y

Na plechovce dominuje písmeno Y

Plzeňský Prazdroj nedávno uvedl na trh nové nealko šťavnaté funkční nápoje AYA. Pro zpětnou vazbu od spotřebitelů je na zadní straně obalu uveden i QR kód. „Design vytvořila londýnská agentura Pearl Fisher,“ prozradil Packaging Heraldu marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje Roman Trzaskalik.

Více se dočtete v eMagazínu 11– 12/2021.

V Henkelu přemýšlejí holisticky

V Henkelu přemýšlejí holisticky

Společnost Henkel působí na globálním trhu se známými značkami a technologiemi ve třech hlavních oblastech: Laundry & Home Care, Beauty Care a Adhesive Technologies. Při inovacích produktů a jejich obalů nezapomíná na životní prostředí, ale pomáhá například i farmářům v Africe a Asii. I to nám prozradila Zuzana Kaňuchová, ředitelka korporátní komunikace společnosti Henkel pro CEE (Slovensko, Česko, Maďarsko).

Více se dočtete v eMagazínu 11– 12/2021.

Vinařství Osička sbírá řadu ocenění

Vinařství Osička sbírá řadu ocenění

Historie bílovického sklípku sahá až do 17. století. Patří rodině Osičkových, která se stará o 40 hektarů vinic a nalahvuje kolem deseti tisíc lahví ročně. Na našem trhu se však s nimi příliš nesetkáte. Naopak, objednat si je můžete v nejprestižnějších restauracích po celém světě. Podobná vína, vyrobená výhradně z vlastní produkce, si i proto zaslouží exkluzivní design. O něj se postarala například společnost RATHGEBER. I o tom jsme si povídali s jedním z majitelů vinice Romanem Osičkou.

Více se dočtete v eMagazínu 09– 10/2021.

„Snažíme se, aby vzhled obalů fungoval dlouhodobě“

„Snažíme se, aby vzhled obalů fungoval dlouhodobě“

Nová éra Rodinného pivovaru Bernard započala v roce 1991. Rekordním obdobím pro něj byl rok 2019, kdy celkový výstav překročil hranici 400 tisíc hektolitrů. Přitom před jeho privatizací šlo o pouhých 26 tisíc hektolitrů a v roce 2013 o celkem 212 tisíc hektolitrů. Sortiment tvoří 16 druhů piv. „Pokud jde o balení, tak jednoznačně dobrou volbou bylo použití lahví s patentním uzávěrem,“ zmínil například během rozhovoru PR manager pivovaru Radek Tulis.

Více se dočtete v eMagazínu 09– 10/2021.

Plechovky nabízejí komfort i estetický zážitek

Plechovky nabízejí komfort i estetický zážitek

Zájem o pivo v plechovkách nepřetržitě roste. Jejich dodavatelé stále přicházejí s novými inovacemi s cílem ještě více upoutat pozornost zákazníka, důraz kladou také na udržitelnost. Spotřebitelé u nich oceňují především komfort. „Problémem jsou nedostatečné výrobní kapacity výrobců plechovek, ale také producentů obalového skla. Dodavatelé obalů investují do rozšíření výrobních kapacit velmi opatrně a se značným zpožděním oproti aktuální situaci na trhu,“ zmínil v rozhovoru Miroslav Picek, ředitel nákupního oddělení společnosti Pivovary Staropramen.

Více se dočtete v eMagazínu 09– 10/2021.

Paletizační centra zlepšila nejen bezpečnost

Paletizační centra zlepšila nejen bezpečnost

Společnost Mondelēz International vyhodnocuje a plánuje automatizaci výroby na základě interního globálního programu průběžně. Cílem je kromě zlepšení podmínek pro zaměstnance také zlepšení pracovního prostředí, zjednodušení výrobních procesů anebo optimalizace výrobních nákladů či manipulace s výrobky. Podobným projektem je nedávná investice do automatizované paletizace v Lovosicích. A právě o ní jsme si povídali s corporate & government affairs managerem CZ/SK/HU firmy Jiřím Šebkem.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2021.

Areál je ideální pro přírodní sirupy

Areál je ideální pro přírodní sirupy

Hlavním důvodem k přestěhování výrobního závodu z Jablonce nad Nisou do areálu bývalé stáčírny Vratislavické kyselky ve Vratislavicích nad Nisou byl nedostatek místa, zvládnutí rostoucích objemů a s tím související potřeba zvýšit efektivitu výroby. Jedním z kritérií výběru nové lokality byla touha zachránit unikátní prostory, kterým hrozil zánik. Kromě toho je zde podle Jana Vokurky pramen, jenžlze ideálně propojit s přírodními sirupy.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2021.

Kaufland má logistiku plně pod kontrolou

Kaufland má logistiku plně pod kontrolou

O tom, jak hladce zvládnout skladování, distribuci a zásobování prodejen, jsme si povídali s Jurajem Bendíkem, vedoucím logistiky Kaufland ČR. Prozradil nám například informace o aktuálně budovaném skladu s automatizovaným zaskladňováním palet. V obalech sází na standardizaci.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2021.

GDSN: vše o produktu na jednom místě

GDSN: vše o produktu na jednom místě

V dubnovém vydání jsme vám slíbili ukázky sdílení kmenových dat produktů výhradně elektronickou cestou – prostřednictvím globální datové synchronizace GDSN. Po Albertu Česká republika, kterému jsme se věnovali v dubnovém vydání, jsme vyzpovídali Andreu Schlossarek, director corporate master data management společnosti Makro/METRO. Druhým zástupcem je Jiří Tříško, business unit manager společnosti Markant Česko.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2021.

 

Etiketa Targa Florio v duchu romantiky a motorismu

Etiketa Targa Florio v duchu romantiky a motorismu

Kofola nedávno představila novou prémiovou limonádu s cizokrajným názvem Targa Florio. Pojmenování po legendárním automobilovém závodě odkazuje na její italský, konkrétně sicilský původ. Vyrobena je z kvalitních sicilských citrusů ve třech variantách – s příchutí pomeranče, citronu a krvavého pomeranče. O jejím designu jsme hovořili s brand managerkou značky Janou Klimkovou.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2021.

Nová etiketa ve stylu noblesy a kvality

Nová etiketa ve stylu noblesy a kvality

Vinařství LAHOFER patří k největším pěstitelům vinné révy v České republice. Obhospodařuje přes 430 hektarů vinic, a to výhradně ve Znojemské vinařské podoblasti. Poslední novinkou jsou vinné etikety na zcela novou řadu vín WAVE. I o ní jsme si povídali s Danielem Smolou.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2021.

„GDSN je příležitost, kterou chceme uchopit a rozvíjet,“ věří Lucian Vilau z Alberta

„GDSN je příležitost, kterou chceme uchopit a rozvíjet,“ věří Lucian Vilau z Alberta

Albert Česká republika bude od roku 2022 přijímat kmenová data výhradně přes GDSN. Více o průlomovém rozhodnutí prozrazuje Lucian Vilau, chief financial officer společnosti Albert Česká republika.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2021.

„Kvalitní jídlo si zaslouží kvalitní doypacky,“ jsou si vědomi v rodinné firmě EXPRES MENU

„Kvalitní jídlo si zaslouží kvalitní doypacky,“ jsou si vědomi v rodinné firmě EXPRES MENU

Rodinná firma EXPRES MENU, založená v roce 1999 v podkrkonošském městě Trutnov, se specializuje na hotová jídla. V období let 1999 až 2009 vyráběla šokově mražená jídla v miskách. Od roku 2008 začala s výrobou jídel vlastním patentovaným způsobem nazvaným CTP – kontinuální tepelný proces do bariérových sáčků.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2021.

 

„Japonsko i Korea mě stále překvapují,“ prozrazuje cestovatel Igor Brezovar

„Japonsko i Korea mě stále překvapují,“ prozrazuje cestovatel Igor Brezovar

V únorovém vydání jsme vám slíbili pokračování rozhovoru se světoběžníkem a prodejcem asijských strojů pro zpracování lepenky a papíru v jednom, Igorem Brezovarem ze společnosti PAMA. Nyní se kromě cestování zaměříme například také na obaly v Japonsku a Jižní Koreji, na které je radost se dívat.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2021.

O minipivovaru PROUD s Michalem Škodou podruhé

O minipivovaru PROUD s Michalem Škodou podruhé

O zrodu experimentálního minipivovaru PROUD, který funguje v bývalé elektrárně z roku 1905, jeho logu nebo etiketách jsme již psali v prosincovém vydání. Nyní se společně s jeho ředitelem Michalem Škodou zaměříme na další používané obaly a technologie.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

Zlatá Mandlovka a Meruňkovka se blýskly v novém hávu

Zlatá Mandlovka a Meruňkovka se blýskly v novém hávu

O posledních novinkách Hustopečské mandlárny jsme si povídali s jednatelkou Kateřinou Kopovou Slávu hustopečských mandlí, především v podobě unikátní pálenky a likérů, vzkřísila rodinná firma HUSTOPEČSKÁ MANDLÁRNA. Podařilo se jí vybudovat podnik s širokou škálou mandlových produktů a kromě toho se aktivně podílí na rozšiřování sadů novými výsadbami. Posledními novinkami mandlárny jsou limitované edice Zlaté Mandlovky a Meruňkovky, na jejichž designu se podílela i firma RATHGEBER.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

„Cesty mě vždy inspirují i profesně,“ říká známý světoběžník Igor Brezovar

„Cesty mě vždy inspirují i profesně,“ říká známý světoběžník Igor Brezovar

IGOR BREZOVAR je novodobý světoběžník. Prostor jsme mu nedali pouze proto, že procestoval na motorce celý svět, ale chtěli jsme na něm demonstrovat, jak zajímaví lidé v obalové branži pracují. Na svých cestách navštívil a zdokumentoval například největší smetiště světa v Ghaně. Jeho největší láskou je Afrika.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

„Podnětem pro vybudování řemeslného minipivovaru PROUD byla touha experimentovat s různými chutěmi piva.“

„Podnětem pro vybudování řemeslného minipivovaru PROUD byla touha experimentovat s různými chutěmi piva.“

V areálu Plzeňského Prazdroje vzniká prostor pro experimentování s vařením různých pivních stylů v malých várkách, ale také pro spolupráci s dalšími sládky a pivovary. Experimentální minipivovar PROUD je sice součástí největšího tuzemského pivovaru, ale funguje do velké míry samostatně a jeho sládková má volné ruce v experimentování s pivními speciály. O zrodu pivovaru v bývalé elektrárně z roku 1905, který funguje v testovacím provozu od letošního podzimu, jsme si povídali s jeho ředitelem Michalem Škodou, kterého doplnil Jakub Wdowka ze studia Artbureau.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2020.

Michal Froněk vytvořil jedenáctku unikátních lahví Pilsner Urquell

Michal Froněk vytvořil jedenáctku unikátních lahví Pilsner Urquell

Pro vytvoření letošních jedenácti aukčních lahví oslovil Plzeňský Prazdroj Michala Froňka, spoluzakladatele designérského studia Olgoj Chorchoj. Ten se při návrhu jejich designu inspiroval hodnotami, které stály u zrodu plzeňského ležáku a jsou velmi aktuální i v této době. Mistrovské dílo dovedli k dokonalosti mistři ze sklárny Moser. K rozhovoru s autorem unikátních lahví se přidala brand manažerka Pilsner Urquell Kateřina Hašková.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2020.

Z kávy se změnou obalu stal doslova hit

Z kávy se změnou obalu stal doslova hit

Privátní značky už dávno nejsou doménou pouze klasického retailu. Své nezastupitelné místo mají také v online supermarketech. Například Košík.cz, patřící do skupiny MALL Group, nedávno uvedl na trh svoji vlastní značku Authentic by, o které jsme si povídali s jejím duchovním otcem, marketingovým ředitelem Janem Škrabánkem.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

Z kávy se změnou obalu stal doslova hit

Z kávy se změnou obalu stal doslova hit

Historie levandulové farmy Lavandia situované nedaleko vinařského kraje Pálavy se datuje od roku 2014. „Úcta ke krajině a tradicím a sounáležitost s přírodou a regionem jsou klíčové hodnoty, které se promítají do všech oblastí včetně obalů pro potravinové, dekorativní, relaxační a kosmetické výrobky,“ uvádí farmářka Lucie Bízová.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

V dm drogerii je na prvním místě udržitelnost

V dm drogerii je na prvním místě udržitelnost

Také v balení kosmetiky je patrný trend udržitelnosti. Tam, kde je to možné, často nahrazuje plast lepenka. Běžným se stává i používání recyklátů. To vše dokazuje rovněž přístup řetězce dm drogerie markt, v jehož portfoliu najdeme kromě drogerie a kosmetiky také například biopotraviny. A právě vlastní značka ovesných vloček dmBio prošla úspěšným redesignem. Nejen o něm jsme hovořili s manažerem komunikace Jiřím Peroutkou.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

Výjimečná receptura Sunaru se odráží i na obalech

Výjimečná receptura Sunaru se odráží i na obalech

Společnost Hero je mezinárodní rodinná firma s více než 125letou zkušeností se zpracováním ovoce, vývojem a výrobou dětské a kojenecké výživy. Všechny produkty jsou vyráběny v souladu s přírodou, s ohledem na čerstvost a v tom nejčistším prostředí. U obalů je na prvním místě bezpečnost. O hlavní značce Sunar jsme si povídaly s Petrou Bolfíkovou, senior category manažerkou Baby Toddler Milks CR & SR, a Ivou Fruniovou, senior category manažerkou Baby Toddler Food CR & SR.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

Praženou výběrovou kávu značky MOTMOT ve výrazném žlutém balení nám představil Pavel Klein

Praženou výběrovou kávu značky MOTMOT ve výrazném žlutém balení nám představil Pavel Klein

Praženou výběrovou kávu značky MOTMOT ve výrazném žlutém obalu a naopak s decentním až nenápadným motivem ptáčka a názvem značky určitě nepřehlédnete. Nedávno redesignované logo má vyjadřovat prestiž, kvalitu a smyslnost. „Nové balení mělo být hlavně lákavé a dobře zapamatovatelné,“ doplňuje jeden ze zakladatelů MOTMOT Coffee & Roastery Pavel Klein.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

Nejen o unikátní technologii NVR jsme hovořili s Petrem Ptáčkem z NOVEHO VINAŘSTVI

Nejen o unikátní technologii NVR jsme hovořili s Petrem Ptáčkem z NOVEHO VINAŘSTVI

Vinařství bylo založeno v roce 2003 původně jako Vinařství Pálava. O dva roky později ho přejmenoval tehdejší ředitel na NOVÉ VINAŘSTVÍ. Prvotní záměr vyrábět pouze cuvée, a to jen z bílých odrůd, se v průběhu let přetransformoval do aktuální podoby, kdy vyrábí především jednoodrůdová vína a jako tradici stále produkuje pár nejoblíbenějších cuvée. O používaných obalech, designu etiket nebo technologii NVR, kterou využívají jako jediné vinařství, jsme hovořili s jeho hlavním technologem a ředitelem Petrem Ptáčkem.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

„Mam rád obaly příjemné na dotek,“ prozradil nám Jan Teplý z Madety

„Mam rád obaly příjemné na dotek,“ prozradil nám Jan Teplý z Madety

Výrobky v současné době největšího zpracovatele mléka, společnosti MADETA, nás provázejí již více než 120 let. Ve svém portfoliu má několik produktových řad, které tvoří 250 druhů výrobků. Aktivní je také na poli privátních a poloprivátních značek. Nejen o obalech jsme si povídali s ředitelem obchodu, marketingu a nákupu Janem Teplým.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

Etikety Nachmelené Opice tvoří mnoho detailů

Etikety Nachmelené Opice tvoří mnoho detailů

Řemeslný/craft minipivovar Nachmelená opice je na trhu od roku 2015. Založen byl rodinami Valentů a Kuřeců v bývalém areálu textilky Karnola v centru Krnova. Uvařená spodně a svrchně kvašená piva (typu ALE, STOUT atd.) míří především do hospod, obchodů a velkoobchodů. Svrchně kvašená piva zde dnes tvoří 70 % produkce. „Naším cílem je dělat lidem radost prostřednictvím piva a značky,“ říká sládek a spolumajitel pivovaru Michal Kuřec, se kterým jsme hovořili nejen o balení, ale i o používaných technologiích.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2020.

Radegast si k 50. výročí nadělil extra hořký speciál

Radegast si k 50. výročí nadělil extra hořký speciál

V nošovickém Pivovaru Radegast se vaří pivo již od roku 1970. Poslední novinkou je extra hořký výčepní speciál Radegast Ratar. Jeho hořkost se odráží i v designu lahví a plechovek zejména zvýrazněním chmelových šišek jako symbolu hořkosti. Nejen o něm jsme si povídali s manažerem značky Radegast Markem Grabovským.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2020.

Proč MŽP nepodporuje zavedení záloh na PET obaly

Proč MŽP nepodporuje zavedení záloh na PET obaly

Médii již nějakou dobu probíhá diskuse na téma zálohovat či nezálohovat jednocestné PET lahve. Jednoznačné negativní stanovisko k možnosti plošného zálohování vyjádřilo Ministerstvo životního prostředí ČR (MŽP). Na otázky týkající se nejen plošného zavedení vratných záloh nám odpovídal ministr ŽP Richard Brabec.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2020.

HENKEL a ROSSMANN zkoušejí drogerii bez obalu

HENKEL a ROSSMANN zkoušejí drogerii bez obalu

Mezinárodní výrobce drogistického zboží, společnost Henkel, společně s drogerií ROSSMANN odstartoval pilotní projekt Drogerie bez obalu. Zákazníci si mohou od 6. listopadu ve vybraných drogeriích opakovaně doplňovat své oblíbené výrobky společnosti Henkel: prací prostředek Persil Gel, aviváž Silan Sensitive, prostředek k mytí nádobí Pur Balsam, tekuté mýdlo na ruce Fa a šampony a sprchové gely Nature Box.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2019.

Autentičnost řemeslné výroby ginu se odráží i v designu lahvi

Autentičnost řemeslné výroby ginu se odráží i v designu lahvi

Zakladatel destilérky Little Urban Distillery Robert Urbánek se rozhodl kolem padesátky k radikální změně. Povolání pořadatele sportovních eventů vyměnil za pálení ginu. Aktuálně nabízí čtyři hlavní druhy – London Dry, Matured, Sloe a Winter. Autentičnost řemeslné výroby ginu se odráží i v designu lahví.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2019.

RYOR sází na čistou a wellness linii

RYOR sází na čistou a wellness linii

Známá česká rodinná kosmetická firma RYOR byla založena již v roce 1991 Evou Štěpánkovou. Tradici kosmetiky s přírodními extrakty podtrhuje fakt, že veškerá výroba probíhá v areálu v Kyšicích u Kladna. S rostoucím počtem mužských zákazníků se výrobce zaměřuje na unisex obaly. Nejen o obalech jsme si povídali s dcerou zakladatelky Janou Štěpánkovou.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

„Do obalů se snažíme vtisknout českou tradici a historii“

„Do obalů se snažíme vtisknout českou tradici a historii“

V kosmetice nevládnou pouze nadnárodní koncerny, naopak, prosazují se zde také české rodinné firmy. Důkazem je například společnost Český národní podnik vyrábějící kosmetiku Manufaktura. Ta se podle obchodní ředitelky Báry Čechové snaží do svých výrobků a obalů vtisknout právě českou tradici a historii.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

Nestlé vsadilo na automatizaci

Nestlé vsadilo na automatizaci

S rostoucí poptávkou po bezmasých produktech otevřela společnost Nestlé na konci roku 2018 ve svém závodě Tivall CZ v Krupce novou výrobní halu. Vegetariánské a veganské výrobky odtud míří především na západní trhy a od jara 2019 také na tuzemský trh. O nových technologiích a specifikách obalů pro bezmasou stravu jsme hovořili s Milanem Soukupem, projektovým manažerem společnosti Nestlé.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2019.

Obaly Asombroso vyjadřují eleganci a výjimečnost

Obaly Asombroso vyjadřují eleganci a výjimečnost

Známý módní návrhář Osmany Laffita je již nějakou dobu aktivní také na poli kosmetických produktů. Značka Asombroso se podle jeho vlastních slov zrodila z čisté radosti z krásných věcí a dlouholetých zkušeností nadšených lidí. Kromě účinných produktů by měla přinést ještě něco navíc. Zda může jít například o nevšední zážitek z designu obalů, se sami přesvědčte v následujících řádcích.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2019.

Každá etiketa piva Konrad má svůj příběh

Každá etiketa piva Konrad má svůj příběh

Pivovar Vratislavice se nachází v historickém areálu a má bohatou a pohnutou historii. Vše se v dobré obrátilo s příchodem nového majitele. V současné době se zde vyrábí 11 základních druhů piva Konrad. O historii pivovaru a obalech, na kterých dominují například motivy nedalekého města Liberce a jeho okolí, jsme hovořili s Pavlem Regnerem z oddělení marketingu Hols, pivovar Vratislavice.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2019.

Obal na mouku nemusí být nuda

Obal na mouku nemusí být nuda

Historie Mlýna Perner sahá až do roku 1420. Výrobní technologie patří naopak mezi nejmodernější. Moderní a barevně pestrý vzhled vyzařuje rovněž z nového obalu celozrnné mouky Pernerka, za jejímž designem stojí Matouš Kubáček a agentura Revolta.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2019.

„Každý brand má svůj vlastní vizuál,“ říká Philippe Thuvien z L´Oréalu

„Každý brand má svůj vlastní vizuál,“ říká Philippe Thuvien z L´Oréalu

Skupina L’Oréal zastřešuje více než 45 značek rozdělených do čtyř divizí, přičemž každá má svá specifická a přísná pravidla. Na otázky magazínu Packaging Herald odpovídal Philippe Thuvien, L’Oréal Packaging & Development Director.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Jakub Krejčík nám představil značku Mana

Jakub Krejčík nám představil značku Mana

Zapomeňte na řízek, knedlo vepřo zelo i guláš se šesti. Jídlo budoucnosti se jmenuje Mana. Ano, přesně jako ta biblická. Tvůrce české náhražky jídla a spoluzakladatel potravinářského start-upu Heaven Labs Jakub Krejčík nám představil výhradně českou variantu alternativního stravování, které dobývá svět. Zavede nás pod jeho obal a prozradí i výhody jeho balení.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Jak se balí křišťálové lustry?

Jak se balí křišťálové lustry?

Luxusní, precizní a křehké. Originální křišťálové lustry tradiční české značky Preciosa zdobí domácnosti, paláce, jachty i kasina po celém světě. Jak zajistit, aby se při jejich transportu na místo určení nerozbil ani jediný skleněný kousek? Do tajů balení křehkých pokladů nás zavedla Barbora Pešek, manažerka marketingu a komunikace PRECIOSA LIGHTING.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2019.

Obaly, které se mají líbit jak dětem, tak rodičům

Obaly, které se mají líbit jak dětem, tak rodičům

Společnost GOLDIM má ve svém portfoliu také produkty pro děti. Kromě výroby pro privátní značky se nedávno rozhodla zaměřit se na budování vlastních značek, např. BABIO, KOZÍ KAŠE a NAŠE MLÉKO. Více nám o obalech prozradil obchodní ředitel Jaroslav Roučka.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

O zrodu nové značky MyKETO jsme si povídali s Pavlem Kozákem ze společnosti GOLDIM

O zrodu nové značky MyKETO jsme si povídali s Pavlem Kozákem ze společnosti GOLDIM

Žhavou novinkou specialisty na zdravou výživu, společnosti GOLDIM, je značka MyKETO. Autorem loga této ryze české proteinové hubnoucí diety je agentura MARK BBDO, která se podílela s agenturou ATYP i na designu obalů. O novince jsme si povídali s marketingovým ředitelem společnosti GOLDIM Pavlem Kozákem.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

PRIMÁTOR se rozhodl pro unikátní lahve

PRIMÁTOR se rozhodl pro unikátní lahve

Náchodský pivovar PRIMÁTOR je pokládán za největší řemeslný pivovar v České republice. Označení dokládá fakt, že se věnuje tradiční výrobě piva a ctí řemeslné postupy. Na druhé straně je zároveň považován za nositele nových výrobních technologií. Různé pivní speciality se v pivovaru vyrábějí již více než deset let. O nedávném redesignu lahví i etiket jsme si povídali se sládkem Petrem Kalužou.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Vinařství Kolby vsadilo na písmo DALA MOA

Vinařství Kolby vsadilo na písmo DALA MOA

Po nedávné radikální změně vizuální identity zaujme vinařství novými etiketami s jednoduchým grafickým konceptem vyjádřeným písmem Dala Moa. Nejen o zrodu nových etiket jsme si povídali s Vlastimilem Nešetřilem, členem představenstva Kolby a zároveň provozním ředitelem a prokuristou J&T Banky, která patří stejně jako vinařství Kolby do finanční skupiny J&T Finance GROUP.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

„I ‚velkoobchodní‘ obal prodává,“ říká Lenka Talavášek z MAKRO CASH & CARRY

„I ‚velkoobchodní‘ obal prodává,“ říká Lenka Talavášek z MAKRO CASH & CARRY

O obalech privátních značek velkoobchodu Makro Cash & Carry jsme si povídali hned se dvěma zástupkyněmi. Hlavní slovo měla Head of Own Brands Management pro Českou republiku Lenka Talavášek, kterou doplnila expertka na vlastní značky neboli Own Brand Marketing Specialist Kateřina Špačková. Dozvěděli jsme se například, že v roce 2020 by měl být každý čtvrtý výrobek na pultech Makra pod privátní značkou.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

Pivovar Svijany: Nejen o pivních speciálech jsme hovořili se sládkem Petrem Menšíkem

Pivovar Svijany: Nejen o pivních speciálech jsme hovořili se sládkem Petrem Menšíkem

Pivovar Svijany je největším výrobcem pivních speciálů na tuzemském trhu. I zde zaznamenali odklon od konzumace točeného piva ve prospěch lahvového. To dnes tvoří více než polovinu produkce. „Z hlediska designu stojí za zmínku obal Svijanského Mázu 11, který zdobí sezonní grafika. V obchodech se mohli spotřebitelé setkat například s velikonočními a vánočními etiketami,“ uvedl mimo jiné sládek pivovaru Petr Menšík.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

O novém rumu Božkov Republica Exclusive jsme hovořili s Gabrielou Adámkovou

O novém rumu Božkov Republica Exclusive jsme hovořili s Gabrielou Adámkovou

Společnost Stock Plzeň-Božkov nedávno uvedla na trh nový produkt – třtinový rum Božkov Republica Exclusive. Rozšiřuje tak své portfolio v kategorii rum a tuzemský o novinku, která zaujme kromě chutě také prvorepublikovým konceptem a designem. O novince jsme hovořili s Gabrielou Adámkovou.

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

Co odrážejí obaly čajů TEEKANNE?

Co odrážejí obaly čajů TEEKANNE?

U čajů TEEKANNE, které jsou na trhu již 130 let, je na prvním místě požitek z kvalitního produktu. Experti proto jezdí po celém světě a hledají optimální oblasti pro pěstování čaje. Také následné pěstební operace a sklizně jsou kontrolovány zaměstnanci společnosti TEEKANNE přímo na plantážích. To vše se pak snaží odrazit v obalech čajů. A o těch především jsme hovořili s marketingovou manažerkou společnosti Kateřinou Staníkovou.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Naší největší zbraní jsou skleněné lahve

Naší největší zbraní jsou skleněné lahve

Pivovar PERMON sídlí v kapucínském klášteře v Sokolově a cílí zejména na příznivce řemeslných piv a konzumenty, kteří se nebojí ochutnávat a zkoušet něco nového a jiného. I proto sází především na skleněné obaly na úkor petek, které plánuje ze svého sortimentu vypustit. Naopak, jak říká Michal Sás, jednatel pivovaru, uvažují o využívání plechovek.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Design lahve BLACK FOX zdobí silueta lišky

Design lahve BLACK FOX zdobí silueta lišky

BLACK FOX je nová značka bylinného elixíru, která vznikla ve společnosti STOCK PLZEŇ-BOŽKOV ve spolupráci s brandingovou agenturou LINE ART GROUP. Unikátnost elixíru, který provází tajemný příběh, podtrhuje lehce tajemný design lahve se siluetou lišky se zelenýma očima. Nejen o zrodu zajímavého obalu jsme si povídaly se Zuzanou Prokopovou, group brand managerkou HBL společnosti Stock Plzeň-Božkov.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

 

 

Zabezpečení obalů vůči dětem roste

Zabezpečení obalů vůči dětem roste

Společnost CIMTO provádí testování obalů a balení na tuzemském i zahraničním trhu. Zkoušky, které probíhají v její vlastní akreditované zkušební laboratoři, se kromě přepravního balení zaměřují také například na obaly odolné dětem. O tom, co musí takové obaly splňovat, jsme hovořili s Magdalenou Bambouskovou, vedoucí provozovny CIMTO a Centra technické normalizace.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

U kosmetiky je na prvním místě atraktivní design

U kosmetiky je na prvním místě atraktivní design

Při vstupu do drogerie či parfumerie každého napadne, že snad v žádném jiném oboru nehraje atraktivní a nepřehlédnutelný vzhled obalu tak důležitou roli jako u kosmetiky. Výrobci už dávno nesázejí pouze na zlatou barvu. Například značka Dermacol využívá již několik let hlavně růžovou. O obalech jsme si povídali s Lenkou Kšandovou, project development managerem společnosti Dermacol.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

U léků na předpis se nevybírá očima

U léků na předpis se nevybírá očima

O trendech v obalech pro farmacii jsme hovořili s Beátou Melichovou, PR Specialist společnosti Teva Pharmaceuticals CR. Zaznělo například, že obaly léků by měly především eliminovat případnou záměnu. U volně prodejných léčiv a doplňků stravy je pak větší prostor pro kreativitu.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

ZUBR modernizuje technologie i design obalů

ZUBR modernizuje technologie i design obalů

Nejen o novém designu obalů jsme si povídali s ředitelem Pivovaru Zubr Tomášem Pluháčkem. V rozhovoru potvrdil mimo jiné trend, že nejrychleji rostoucí kategorií z pohledu balení jsou plechovky, které v současné době tvoří asi 10 procent produkce pivovaru. Zmíněna byla také investice do nové balicí linky na plechovky.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Ideální pro kolové nápoje jsou plechovky

Ideální pro kolové nápoje jsou plechovky

Společnost PEPSICO CZ na českém trhu vyrábí a distribuuje nealkoholické nápoje, mezi něž patří například Pepsi, Mirinda, 7Up, Mountain Dew, Rockstar, Evervess, Schwip Schwap a od roku 2000 také výrobky značky TOMA. Obal vlajkové lodě Pepsi odráží trendy, jako je čistota designu, jednoduchost a přímočarost. Nejen o obalových inovacích jsme hovořili s Marií Baričičovou, marketingovou ředitelkou PepsiCo CZ.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Lahev na unikátní vodu s prvky manufaktury

Lahev na unikátní vodu s prvky manufaktury

Design lahve značky Krondorf odráží obnovenou tradici ručního stáčení této přírodní minerální vody. Výsledkem je originální luxusní lahev s objemem jednoho litru, jejíž vzhled odkazuje na 140 let starou tradici. Každá lahev je kromě embossingu opatřena logem partnerské restaurace a bezpečnostním kolkem. Voda nejčastěji putuje na stoly zážitkových restaurací. O unikátním nápoji v neméně jedinečném obalu jsme hovořili se spolumajitelem firmy Krondorf Jaroslavem Barvířem, který se na vývoji lahve aktivně podílel.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Design by měl vyjadřovat tradici

Design by měl vyjadřovat tradici

O obalových novinkách ve společnosti Pivovary Staropramen jsme hovořili s Petrou Chovancovou, která pro ni pracuje již čtvrtým rokem, poslední rok a půl jako senior brand manager značek Staropramen a Braník. Za průlomové období sama považuje rok 2012, kdy Staropramen přišel jako první s vlastní embosovanou pivní lahví.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Propojení monoproduktového „retro“ brandu s novou produktovou kategorií

Propojení monoproduktového „retro“ brandu s novou produktovou kategorií

Specialista na výrobu cukrovinek, společnost The Candy Plus Sweet Factory, buduje na tuzemském trhu vlastní značku Pedro a pro exportní trhy značku Juicee Gummee. O vnímání role obalů jsme hovořili s jednatelkou společnosti Milenou Rusnokovou. Zaznělo například, že na obalech komunikují jak tuzemský původ, tak i fakt, že produkty neobsahují palmový olej.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Lihovar Žufánek: sázíme na minimalismus a čistotu

Lihovar Žufánek: sázíme na minimalismus a čistotu

Rodinný ovocný lihovar Žufánek neboli ŽUSY (Žufánek a synové) se sídlem v obci Boršice založili v roce 2000 manželé Marcela a Josef Žufánkovi s cílem nabídnout zákazníkům slivovici v kvalitě, kterou znali pouze z domácího pálení. Za jeho chodem stojí osm členů rodiny, ve výrobě samotné jsou pouze dva lidé, synové Jan a Martin Žufánkovi. O přístupu k obalům jsme hovořili s Martinem Žufánkem.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Čokolády Orion: JAK SKLOUBIT TRADICI S MODERNÍMI PRVKY

Čokolády Orion: JAK SKLOUBIT TRADICI S MODERNÍMI PRVKY

Společnost Nestlé má v Česku 60 značek. Pod tradiční značkou Orion, která vznikla již v roce 1896, se skrývá pět produktových řad a 184 druhů výrobků. O tom, jak je cukrovinkové zboží čokoládového charakteru baleno, jsme si povídali s Lucií Presslovou, manažerkou značky ORION, a taktickým nákupčím obalů a surovin Janem Koldou.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Rozhoduje jednoduchost, funkčnost, udržitelnost a nižší náklady

Rozhoduje jednoduchost, funkčnost, udržitelnost a nižší náklady

O trendech v obalech se zaměřením na flexibilní obaly jsme hovořili s Pavlem Komůrkou, packaging innovation coordinatorem norské společnosti Orkla, pod kterou patří například společnosti Vitana a Hamé.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

Mimořádně důležitý je pro nás dopad obalů na životní prostředí

Mimořádně důležitý je pro nás dopad obalů na životní prostředí

Nejčastěji používaným obalovým materiálem v LEGO Group je certifikovaný papír FSC, což znamená, že je vyroben ze dřeva způsobem podporujícím zdravější planetu a zlepšujícím kvalitu života dřevorubců i jejich komunit. Mimořádně důležitý je tak pro tohoto dánského výrobce co nejšetrnější přístup k životnímu prostředí ve všech aspektech jeho činností. Nejen o obalech jsme hovořili s Andrejem Beňačkou, packaging engineerem R&D Packaging Material ve společnosti LEGO Group.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

K MIXIT.CZ patří neodmyslitelně hravý obal

K MIXIT.CZ patří neodmyslitelně hravý obal

Internetový obchod mixit.cz nabízí českému, slovenskému a polskému trhu možnost namíchat si v jednoduché on-line aplikaci vlastní müsli z různých druhů vloček, ovoce a ořechů. Za šest let činnosti si projekt našel přes 200 000 zákazníků. Za úspěšným projektem stojí dva někdejší spolužáci z vysoké školy ekonomické Martin Wallner (vlevo) a Tomáš Huber.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2016.

Originalita vinice se promítá i do designu

Originalita vinice se promítá i do designu

VINICE SALABKA v Troji je svojí rozlohou 4,5 hektaru největší vinicí Prahy. Vinná réva se zde nejen pěstuje, ale po ručním sběru hroznů i zpracovává. Originalita vinice se zde promítá i do designu lahví a etiket. Nejen o obalech jsme hovořili se spolumajitelem Janem Tomáškem.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Nejtěžší je vytvořit kompromis mezi visibilitou a vkusem

Nejtěžší je vytvořit kompromis mezi visibilitou a vkusem

Společnost BARTIDA působí na trhu alkoholických nápojů od roku 2006 a dnes už je ve svém oboru důležitým hráčem. Z celého světa dováží špičkové značky, které jsou vždy něčím výjimečné. Společnost se také rozhodla pro vývoj a výrobu vlastních produktů. Nejen o obalech jsme hovořili s Petrem Dzurcem, managing partnerem společnosti.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Současný zákazník je orientován na design

Současný zákazník je orientován na design

O trendech v obalech, ale také o vzdělávání mluvila Kateřina Kolářová s Michaelem Nieuwesteegem, výkonným ředitelem Holandského obalového centra – NVC. Asociace sdružuje přes 550 společností.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

Jak zabalit stotunové produkty

Jak zabalit stotunové produkty

ŠKODA JS je dlouholetým dodavatelem technologií pro jadernou energetiku. K hlavním oborům činnosti patří inženýring, výroba komponent a servis pro jaderné elektrárny. V předchozích šedesáti letech se ŠKODA JS podílela na stavbě jaderných elektráren a jaderných zařízení nejen v České re-publice a na Slovensku, ale také v řadě států střední, východní, severní a západní Evropy i v Asii. V procesu balení, které probíhá v prostorách závodu, si výrobce musí umět poradit s velmi rozměrnými a v mnoha případech s více než stotunovými výrobky. Packaging Herald hovořil s obalovým technikem Josefem Jiroutem, jehož doplnil projektový manažer Martin Randa.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

Cílem bylo vytvořit moderní obal na tradiční produkt

Cílem bylo vytvořit moderní obal na tradiční produkt

Pangamin se začal vyrábět v pražském Pivovaru Braník už v roce 1958. V oblasti balení se snaží o moderní design, který by zároveň vyjadřoval dlouhou tradici produktu. Výsledkem je nová řada obalů ve stojacích sáčcích s praktickým uzavíratelným zipem doplněná zajímavým grafickým designem. O zrodu obalu jsme hovořili se zakladatelem a generálním ředitelem firmy RAPETO Radkem Sajverou.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2016.

Inspiraci pro design lahve jsem hledal v přírodě

Inspiraci pro design lahve jsem hledal v přírodě

Slovenský freelance designér Marek Mikovec vystudoval Akademii umění v Bratislavě, od roku 2003 působí v Čechách. Z českých firem tvoří hlavně pro Karlovarské minerální vody (KMV), pro které vytvořil lahve Magnesia GO a Fruttimo Aquila, ale také například sérii 65 občerstvovacích automatů Very Goodies pro letiště Václava Havla v Praze. Za Fruttimo Aquila, na kterou jsme se v rozhovoru zaměřili, získal ocenění za nejlepší PET lahev ve světové soutěži World Beverage Innovation Awards 2015.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Obaly jsou pro nás velké téma

Obaly jsou pro nás velké téma

Vzhledem k zajímavému příběhu o vzniku jablářství F. H. PRAGER začneme rozhovor s Ondřejem Fruncem, jedním z jeho zakladatelů a majitelů, poněkud zeširoka. Vše začalo nakoupením 60 kg jablek, z nichž se vyrobilo 30 l cideru. Dnes se roční objem ciderů pohybuje kolem 100 000 litrů a přibyly k němu i limonády, přičemž objemy každoročně dramaticky rostou. Dramatickou změnou v současné době prochází také design lahví.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

V obalech jsme konzervativní

V obalech jsme konzervativní

Jablonecká firma KITL, výrobce prémiových značek sirupů, medicinálních vín a medovin, je na trhu od roku 2007. Roční produkce se pohybuje kolem 300 000 lahví. V obalech zastává konzervativní přístup. Například Kitl Šláftruňk, uvedený na trh v roce 2007, má stále stejnou etiketu. Časopis Packaging Herald hovořil s jednatelem firmy Kitl Janem Vokurkou.

Více se dočtete v eMagazínu 10-11/2015

Jsme tady pro náročné klienty

Jsme tady pro náročné klienty

Společnost MARVINPAC CZ byla založena v roce 2010 jako dceřiná společnost švýcarské firmy Marvinpac SA. Specializuje se na manuální a automatizované balení do primárních i sekundárních obalů hlavně v oblasti spotřebního zboží, kosmetiky a potravin. Kromě toho zajišťuje svým klientům služby v oblasti nákupu materiálu a řízení celého dodavatelského řetězce. Filozofií firmy je postupné rozšiřování portfolia služeb a zaměření na klienty požadující náročná obalová řešení s velkým důrazem na kvalitu.
Časopis Packaging Herald hovořil s obchodním ředitelem firmy Janem Pavlíkem.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2015.