Vlnité lepenky na vítězném tažení

Vlnité lepenky na vítězném tažení

Podle mezinárodní asociace FEFCO činila světová produkce vlnité lepenky v roce 2020 přibližně 181 milionů tun, spotřeba dosáhla hodnoty zhruba 270 miliard metrů čtverečních ročně. Na posledních zveřejněných číslech má Asie podíl 55 %, Evropa 22 % a Severní Amerika 16 %. Podle FEFCO činila zároveň míra recyklace vlnité lepenky v Evropě v roce 2020 asi 85 %. Po shrnutí těchto údajů společností RAJA se nyní zaměříme na konkrétní novinky dalších zástupců z oboru.

Více se dočtete v eMagazínu 07–08/2024.

Amazon rezignuje i v USA na plastové polštářky

Amazon rezignuje i v USA na plastové polštářky

Jeden z největších internetových obchodů, Amazon, zruší v USA používání plastových vzduchových polštářků jako výplňového materiálu v zásilkových krabicích. Připojuje se tím k dalším významným společnostem (například Coca-Cola), které omezují používání plastů. Oznámil to před červencovou akcí Prime Day a uvedl, že téměř všechny jeho zásilky v rámci Prime Day budou doručeny bez plastových vzduchových polštářků.

Více se dočtete v eMagazínu 07–08/2024.

Stojací sáčky táhnou

Stojací sáčky táhnou

Jedním z expertů na flexibilní obaly je společnost Martin Peroutka. K uspokojení svých zákazníků jí slouží široká škála moderních technologií, o nichž jsme psali již v magazínu Packaging Herald č. 25. Výsledkem je výroba shrink sleevů, potištěných obalových fólií na různých materiálových strukturách, samolepicích etiket, a především stále populárnějších stojacích sáčků.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2024.

Bag-in-boxy jsou v kurzu

Bag-in-boxy jsou v kurzu

Velikost světového trhu BiB (bag-in-boxů tvořených plastovým sáčkem a lepenkovým obalem) v letošním roce podle odhadů dosáhne 3,8 mld. USD a očekává se, že do roku 2034 překročí hodnotu 6,6 mld. USD. Poroste tak v tomto období o 5,6 % ročně.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2024.

S dřevem se dají dělat divy

S dřevem se dají dělat divy

Osvědčeným obalovým materiálem zůstává stále dřevo. Speciální obalovou divizi využívající právě tento materiál má například společnost Geis CZ. Vyrobit umí palety s ohrádkou, ale poradí si i s balením nábytku nebo křídla letadla.

Více se dočtete v eMagazínu 03–04/2024.

Balení, jež přechytračí i padělatele

Balení, jež přechytračí i padělatele

V novinkách ze světa chytrých obalů jsme se tentokrát zaměřili na několik trendů: barvy pro tištěnou elektroniku, rostoucí využívání účinných složek z konopí, obalové aplikace pro zrakově postižené, protipadělatelské inovace a vývoj v oblasti RFID a NFC etiket.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2024.

Vlnitá lepenka je věčná

Vlnitá lepenka je věčná

Využití léty osvědčené vlnité lepenky jako obalového materiálu jen umocňuje stále vzrůstající zájem o udržitelný přístup k životnímu prostředí. Navíc nabízí z hlediska grafického designu i konstrukce neomezené marketingové možnosti.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2024.

Rolí POS je vyvolat neplánovaný nákup

Rolí POS je vyvolat neplánovaný nákup

Za marketingem v místě prodeje, v maloobchodu nebo velkoobchodu, stojí hned několik reklamních prostředků. Ty mají za úkol upoutat pozornost na promovaný produkt, vyvolat impulzivní, tedy neplánovaný nákup a ve finále generovat vyšší tržby. Známé jsou například pod pojmy POS/POP neboli point of sale a point of purchase.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2023.

Proti hrozbám koroze a statické elektřiny

Proti hrozbám koroze a statické elektřiny

Antikorozní a antistatické materiály zažívají neustálý vývoj. Důležité je zohlednit při jejich výběru specifika baleného předmětu – a také si například uvědomit, že antikorozní fólie není schopna zlikvidovat korozi či mikrokorozi, kterou byl balený předmět napaden již před balením.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2023.

Nekonečná variabilita vlnité lepenky

Nekonečná variabilita vlnité lepenky

Vlnitá lepenka si poradí s vysokými nároky na atraktivní vzhled i funkčnost obalu. Pomáhají k tomu také sofistikované digitální a laserové technologie. Běžně již také nahrazuje „lynčované“ plasty.

Více se dočtete v eMagazínu 07–08/2023.

Obaly jsou aktivnější a inteligentnější

Obaly jsou aktivnější a inteligentnější

Trendy v aktivních a inteligentních obalech jdou ve světě několika směry. Mezi ty zásadní patří neustálé rozšiřování aplikací QR kódů, včetně zkvalitňování souvisejících technologií. Dalším je rozvoj RFID identifikace, a to včetně bezbateriových řešení. Třetí důležitou oblastí je pokrok senzorů monitorujících vnitřek balení a čtvrtou pak boom povlaků a fólií udržujících kvalitu obsahu balení a prodlužující jeho životnost.

Více se dočtete v eMagazínu 07–08/2023.

Globus zatraktivnil nákupní plochu shop-in-shopy

Globus zatraktivnil nákupní plochu shop-in-shopy

Za speciální kategorii in-store komunikačních prostředků lze považovat tzv. shop-in-shopy. A právě ty nedávno představil na své obchodní ploše Globus ve spolupráci s Legem a Kärcherem.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2023.

POP mohou být z lepenky i ze dřeva

POP mohou být z lepenky i ze dřeva

V oblasti in-store komunikačních prostředků POS/POP (Point of Sale, Point of Purchase) neboli v místě, kde dochází k prodeji či nákupu, pomalu ustupuje zájem o laminované materiály. Příčinou je obsah plastové vrstvy, který znesnadňuje recyklaci. Kromě oblíbené vlnité lepenky lze používat například dřevo nebo kov.

Více se dočtete v eMagazínu 05–06/2023.

Obaly jsou chytřejší i bez umělé inteligence

Obaly jsou chytřejší i bez umělé inteligence

Jako smart packaging dnes označujeme jak obaly s aktivními složkami, tak obaly s pokročilými informačními funkcemi a vysledovatelností, například s RFID čipy nebo nejrůznějšími senzory. A samozřejmě i jejich kombinace. Ostatně mezinárodní organizace AIPIA sdružuje výrobce z obou těchto oblastí.

Více se dočtete v eMagazínu 03–04/2023.

Sklu i plechovkám se daří

Sklu i plechovkám se daří

Výrobcům skleněných a kovových obalů se daří. Potvrzují to investice do staveb nových provozů nebo modernizace stávajících závodů. Nová sklárna skupiny Vetropack bude brzy spuštěna například v Itálii. Ball Corporation aktuálně finišuje výstavbu nového výrobního závodu u Plzně.

Více se dočtete v eMagazínu 03–04/2023.

„Nejzelenější“ obaly jsou vyrobeny z…

„Nejzelenější“ obaly jsou vyrobeny z…

Vlnité lepence nahrává trend udržitelnosti, což potvrzujeme i na straně 41. Vlákna z ní lze recyklovat až pětadvacetkrát bez výrazné ztráty kvality. V České republice vyrábějí obaly ze 100% recyklovatelné a biologicky odbouratelné vlnité lepenky desítky závodů. Jedním z nich je THIMM pack’n’display.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2023.

Globální pohled na plasty, zejména z obalových aplikací

Globální pohled na plasty, zejména z obalových aplikací

Celosvětová produkce plastů v posledních desetiletích nepřetržitě roste. Plasty totiž pomáhají uchovávat potraviny a další výrobky, izolovat konstrukce a budovy, používat elektroniku a přispívat k úspornějším dopravním prostředkům. Trvalý nárůst jejich spotřeby má za následek růst uhlíkové stopy při jejich výrobě, velké objemy odpadů po skončení jejich aplikační životnosti a poškozování životního prostředí, zejména řek a oceánů.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2023.

Flexibilní monomateriály z plastů i papíru

Flexibilní monomateriály z plastů i papíru

U flexibilních obalových materiálů je stále patrnější trend přechodu k monomateriálům, a to jak u plastových, tak i papírových řešení. Ta se rozšiřují tam, kde mohou plast funkčně nahradit. Podle společnosti RAJA bude letos například pro balení oblečení v e-commerce používán ve větší míře pergamenový papír místo tradiční plastové fólie.

Více se dočtete v eMagazínu 01–02/2023.

Aktivisté a inteligenti mezi obaly

Aktivisté a inteligenti mezi obaly

Poslední světové novinky v aktivních i inteligentních obalech se představily před několika týdny: na letošním ročníku kongresu asociace aktivních a inteligentních obalů AIPIA, který proběhl od 14. do 15. listopadu 2022 v Amsterdamu. Jak ale uvidíme, svá „želízka v ohni“ má v těchto segmentech i Česká republika.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2022.

Plastové obaly cirkulární a zelenější

Plastové obaly cirkulární a zelenější

Z posledních dostupných údajů z asociace Plastics Europe vyplývá, že v roce 2020 bylo v Evropě spotřebováno 49,1 mil. tun plastů, což je o 3,3 % méně než v roce 2019. Na této spotřebě se 40,5 % podílely obalové aplikace. Z plastových typů aplikovaných v obalech dominují polyetyleny s 15% podílem, následují polypropyleny s 9,7 %, PVC s 4,7 %, PET s 4,1 %, PUR s 3,7 % a polystyreny s 3,0 %. Významnou roli v kategorii plastových obalů hraje ekodesign, který přispívá k vyšší cirkularitě plastových aplikací.

Více se dočtete v eMagazínu 11–12/2022.

Bez lepenky by to nešlo

Bez lepenky by to nešlo

Klíčovým obalovým materiálem v retailu a oblasti logistiky stále zůstává vlnitá lepenka. Oceňována je její výroba z obnovitelných surovin a snadná recyklovatelnost. Oblibu obalů z vlnité lepenky potvrzuje 8% nárůst prodeje v roce 2021. Jak vnímá aktuální situaci na trhu, nám sdělil Martin Hejl ze společnosti THIMM pack’n’display. Představen bude i nový BiB od Smurfit Kappa.

Více se dočtete v eMagazínu 09–10/2022.

Houba, nebo plast?

Houba, nebo plast?

Společnost Myco z Vřesovic vyvíjí rozložitelný přírodní obalový materiál z houbového mycelia. Typické využití mycelia je jako náhrada za pěnový polystyren. Disponuje podobnou strukturou a lze jej tvarovat. Výsledný materiál je zároveň pevný i pružný. Vhodný je k výrobě různých krabiček a dárkových balení nebo fixačních a ochranných prvků do lepenkových krabic.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2022.

Displej musí umět zaujmout

Displej musí umět zaujmout

V oblasti in-store komunikačních prostředků POP/POS vévodí z hlediska materiálů vlnitá lepenka. A není to pouze kvůli její přívětivé ceně. Dají se s ní dělat divy. Oblíbené je také například dřevěné lamino v kombinaci s plasty. Stále populárnější je rovněž opětovné používání aktualizovaných reklamních nosičů. A v neposlední řadě může být displej modulární a musí něco vydržet.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2022.

THIMM rozjel Obalovou samoobsluhu

THIMM rozjel Obalovou samoobsluhu

Začátkem roku spustil výrobce obalových řešení z vlnité lepenky, společnost THIMM pack’n’display, zcela nový projekt, který mění konvenční způsob nákupu a vývoje dárkových obalů. Novinka s příznačným názvem Obalová samoobsluha usnadňuje zákazníkovi cestu k dárkovému obalu s vlastním designem nebo logem společnosti.

Více se dočtete v eMagazínu 03– 04/2022.

Unikátní papírové obaly s antistatickými vlastnostmi

Unikátní papírové obaly s antistatickými vlastnostmi

Jedním z cílů iniciativy Green Deal je orientace na materiály z obnovitelných zdrojů, které je navíc možné dále recyklovat. Cílem je výrazně snížit čerpání nerostných surovin a jejich uvolňování do životního prostředí ať už v podobě nerecyklovatelných odpadů nebo ve formě oxidu uhličitého po jejich spálení. Tím se zvyšuje tlak například na omezení obalů na bázi plastů a jejich postupné nahrazování papírovými alternativami.

Více se dočtete v eMagazínu 03– 04/2022.

Linka umí vyrobit variabilní obaly z XPP

Linka umí vyrobit variabilní obaly z XPP

Česká společnost Mirel Vratimov uvedla na začátku roku do ostrého provozu novou výrobní linku. Od ní očekávala možnost vyrobit širokou škálu obalů nejen pro potravinářský průmysl. A to se podařilo. Extruzní linka umí vyprodukovat obalový prostředek na potraviny z pěnového polypropylenu (XPP) různých šířek v podobě misek nebo například tácky pro gastro. Ekologické 100% recyklovatelné obalové řešení pod značkou Green Deal® splňuje vysoké hygienické požadavky a svými vlastnostmi překonává stávající druhy polystyrenových a polypropylenových obalů. Aktuálními odběrateli jsou firmy z potravinářství a obalového odvětví.

Více se dočtete v eMagazínu 03– 04/2022.

Flexibilní obaly z plastu i papíru

Flexibilní obaly z plastu i papíru

Pod flexibilním obalem si dnes obvykle představíme nějaký výrobek z plastové fólie, obvykle kompozitní, někdy i s metalickou vrstvou. Tato představa zatím vcelku odpovídá realitě – jak si ale ukážeme, může se to poměrně rychle změnit.

Více se dočtete v eMagazínu 03– 04/2022.

Z hladké lepenky lze vyrobit ledasco

Z hladké lepenky lze vyrobit ledasco

Výhodou hladké lepenky je materiálová flexibilita, spotřebitelská oblíbenost a samotná podstata původu z obnovitelných zdrojů. Papírový odpad je zároveň vysoce tříděným druhem odpadu, což podporuje snahu o cirkulární ekonomiku. Hlavním předpokladem je nemísit různé druhy obalových materiálů, a pokud ano, umožnit jejich separaci. Z lepenky lze vyrobit například i lžičku.

Více se dočtete v eMagazínu 01– 02/2022.

Marlenka se inovací nebojí

Marlenka se inovací nebojí

Historie oblíbených medových dortů Marlenka je úzce spjata se svým zakladatelem Gevorgem Avetisjanem, který přijel z Arménie do Frýdku-Místku v roce 1994. Firmu MARLENKA international založil se svou sestrou v roce 2003. V současnosti se její sladké produkty, vyrobené podle staroarménské rodinné receptury, prodávají ve 44 zemích. Jednou z posledních obalových inovací je vylepšená krabice na oblíbený dort od společnosti Model Obaly.

Více se dočtete v eMagazínu 01– 02/2022.

Vlnitá lepenka ohromuje svojí variabilitou

Vlnitá lepenka ohromuje svojí variabilitou

Lepenková krabice má již dlouhá léta své věrné příznivce. Důvodů je hned několik: potřebná odolnost, dostupnost za příznivou cenu a variabilita. V posledních letech se u ní cení i možnosti marketingového využití a především šetrnost k životnímu prostředí. Největší boom zažívá v e-commerce.

Více se dočtete v eMagazínu 01– 02/2022.

Poptávka po papírových obalech roste

Poptávka po papírových obalech roste

Podle údajů zveřejněných v časopisu Papír a celulóza se oproti třem čtvrtletím v roce 2020 v loňském roce spotřeba obalových a balicích papírů zvýšila o 16 %. Důvodem je především prudký nárůst výroby vlnité lepenky a obalů z ní vyrobených. Za růstem stojí mimo jiné vysoká poptávka po přepravních krabicích v segmentu e-commerce.

Více se dočtete v eMagazínu 01– 02/2022.

Plechovkám vévodí matný vzhled

Plechovkám vévodí matný vzhled

Stejně jako u limitovaných edic i u plechovek jsme se zaměřili na zahraniční ukázky. Svá svěží designová specifika mají například oblíbená lehká piva. Long drinky vyrobené z prémiových ingrediencí si zase zaslouží noblesní plechovky. Pokračujícím trendem je sázka na matný vzhled obalů.

Více se dočtete v eMagazínu 01– 02/2022.

Efektivnější obaly v e-commerce

Efektivnější obaly v e-commerce

Společnost Smurfit Kappa před časem zavedla koncepci eSmart zefektivňující obaly a celou obalovou logistiku v e-commerce. Zúčastnili jsme se proto webináře Jak růst v e-commerce díky obalu osvětlujícího celou problematiku.

 Více se dočtete v eMagazínu 11– 12/2021.

Aktivní a inteligentní obaly: zatím stále dva světy

Aktivní a inteligentní obaly: zatím stále dva světy

Asi každý, kdo se pokouší popsat dnešní inteligentní obaly, narazí zejména na rostoucí využívání etiket s různými typy kódů pro marketingové kampaně, a rovněž s elektronickými prvky a senzory pro trasování a monitoring vnitřního prostředí obalu. Méně novinek lze najít u aktivních obalů pracujících s jejich vnitřním prostředím. A kombinace inteligentního a aktivního obalu ve formě inteligentních etiket, využitých jako řídící prvek měnící vnitřní prostředí obalu, jsou stále ojedinělé.

Více se dočtete v eMagazínu 11– 12/2021.

Displeje musí zaujmout, být eko a funkční

Displeje musí zaujmout, být eko a funkční

V oblasti in-store komunikačních prostředků POP/POS jsou kromě vizibility, funkčnosti a variability poptávána i udržitelná řešení. K interakci se zákazníkem jsou čím dál častěji využívány moderní technologie. K pokroku dochází také ve způsobu výroby displejů, kdy se do popředí dere digitální tisk i výsek.

 Více se dočtete v eMagazínu 11– 12/2021.

Vlnitá lepenka v centru pozornosti

Vlnitá lepenka v centru pozornosti

Na obaly z vlnité lepenky, konkrétně dárkové, jsme se již zaměřili na stranách 19 až 21. Nyní se na ně podíváme i z pohledu logistiky. Zkušenosti s obalovými řešeními, která přinesla úsporu logistických nákladů, mají například společnosti THIMM pack’n’display, Smurfit Kappa a SERVISBAL OBALY.

Více se dočtete v eMagazínu 09– 10/2021.

Některým uživatelům obalů chybějí elementární znalosti

Některým uživatelům obalů chybějí elementární znalosti

Uživatelům obalů bohužel často chybějí elementární znalosti o jednotlivých typech plastů. Nevědí například, že mezi nejsnáze recyklovatelné plasty patří polystyren. Recyklovat ho lze pomocí celé řady technologií, počínaje mechanickými přes rozpouštění a konče pokročilejšími (chemickými), jako je depolymerizace a pyrolýza.

Více se dočtete v eMagazínu 09– 10/2021.

Mantra udržitelnosti –lepenkové obalové materiály v online obchodě

Mantra udržitelnosti –lepenkové obalové materiály v online obchodě

S rychlým celosvětovým rozvojem a neustálým rozšiřováním e-shopů i v odvětvích, jejichž produkce byla v předešlých letech dostupná pouze v kamenných obchodech, roste nutnost vhodně vybírat balení zásilek. Výběr vhodného obalu má několik parametrů a zásilkové obchody musí pracovat s různými scénáři možných rizik, která mohou během přepravy zboží nastat.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2021.

Bag-in-boxy expandují

Bag-in-boxy expandují

Koncept bag-in-box má v obalové branži pevnou pozici. Tvoří ho flexibilní a vzduchotěsný sáček s uzávěrem k vypouštění obsahu. Umístěn je v krabici z vlnité lepenky. Nejčastěji se používá k balení vín, moštů či vod. Postupně expanduje do dalších potravinářstkých odvětví, stranou nezůstává oblast kosmetiky.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2021.

Kovové obaly se prosazují v nových kategoriích nápojů

Kovové obaly se prosazují v nových kategoriích nápojů

Veronique Curulla, ředitelka marketingu a rozvoje obchodu ve společnosti Crown Bevcan Europe & Middle East, se zabývá trendy a výzvami, které ovlivňují současný trh s nápoji, a důvody, proč jsou kovové obaly stále oblíbenější.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2021.

Ani pandemie inovace nezastavila

Ani pandemie inovace nezastavila

Sklářský průmysl se s pandemií vyrovnal– a nejen to, inovace nezastavil. Všechny významné sklárny se mají čím pochlubit, přesvědčte se sami.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2021.

Plech je ideální obal do batohu

Plech je ideální obal do batohu

Obliba plechovek především v kategorii nápojů pokračuje. Svou roli zde sehrál covid-19 a s ním spojené omezení provozu hospod i restaurací. I bez těchto opatření je ale poptávka po baleném pivu (i ve skle) z dlouhodobého hlediska rostoucí. Plechovky preferují mladší spotřebitelé, ale i lidé, kteří jsou aktivní a chtějí si vzít nápoj s sebou třeba do batohu a nechtějí se „tahat“ s lahvemi.

Více se dočtete v eMagazínu 07– 08/2021.

Smart packaging zrychluje inovace

Smart packaging zrychluje inovace

Tentokrát se nezaměříme ani tolik na trendy v oblasti inteligentního balení (ačkoli se trochu zmíníme i o nich) jako na konkrétní zajímavé inovace, kterých je v poslední době stále více.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2021.

Pandemie inovativní obaly nezastavila

Pandemie inovativní obaly nezastavila

Papírenský průmysl u nás vloni i přes všechna úskalí spojená s pandemií koronaviru vykázal mírný vzestup, o přibližně 1 %. U obalových a balicích papírů o zhruba 2 %. Výroba vlnité lepenky v České republice zaznamenala v loňském roce nárůst objemu o 7 %. Důvodem byla především silně rostoucí poptávka po obalech v e-commerce. Navzdory problémům se surovinami se výroba zajímavých obalových řešení z vlnité lepenky určitě nezastavila.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2021.

Displeje v plastu i vlnité lepence

Displeje v plastu i vlnité lepence

Za zmínku stojí plastové paletové vystavení ve tvaru lodi a majáku od agentury DAGO, kterým na sebe v obchodě upozorňuje rum HEFFRON. Naopak vlnitá lepenka byla použita například pro poutavý a praktický displej do ordinací nebo pro flexibilní řešení pro bioprodukty. Společnost THIMM pack’n’display při jejich výrobě maximálně využila možností digitálního tisku.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2021.

Úspěšný projekt s nadnárodním dosahem

Úspěšný projekt s nadnárodním dosahem

Společnost ANTALIS má bohaté zkušenosti s obalovými řešeními v různých a na první pohled odlišných průmyslových segmentech. Například pro zákazníka z automobilového průmyslu umí nahradit jednorázové balení za opakovaně použitelné ochranné řešení.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2021.

Antikoroze a antistatika ve výrobě i užití obalů

Antikoroze a antistatika ve výrobě i užití obalů

Jako antikorozní obvykle označujeme materiál s příměsí inhibitorů koroze VCI, pro antistatický obalový materiál používáme označení ESD. Lze je samozřejmě kombinovat, velmi zajímavá jsou rovněž spojení obou typů vlastností v jednom a témže materiálu. Nejde ale jen o výsledný obal – v obalovém průmyslu je zejména boj proti statické elektřině významný i při samotné výrobě.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2021.

Světový trh flexibilních plastových obalů

Světový trh flexibilních plastových obalů

Výzkumná marketingová společnost researchandmarkets.com publikovala koncem listopadu 2020 zprávu The global flexible plastic packaging market, 2020. Oproti svému názvu nezahrnuje jen současný stav, ale i předpokládané trendy v tomto odvětví do roku 2030. analyzuje také z hlediska deseti kritérií několik set předních společností na trhu. Patří mezi ně například u nás dobře známé Amcor, Constantia flexibles, Huhtamaki, Mondi Group.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

Materiály pro food contact mají svá pravidla

Materiály pro food contact mají svá pravidla

Materiály vhodné pro přímý kontakt s potravinami jsou mnohdy alchymie a musí splňovat přísné legislativní předpisy, které stanovují základní požadavky na všechny typy materiálů. Ty musí být bezpečné, nesmějí přenášet své složky do potravin v množstvích, která by mohla být nebezpečná pro zdraví, nesmějí měnit složení potravin a v neposlední řadě nesmějí ovlivňovat (zhoršovat) organoleptické vlastnosti potravin (chuť a pach).

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

Obaly z trávy a rPET se prosazují

Obaly z trávy a rPET se prosazují

V kategorii nových materiálů pro výrobu obalů hraje prim trend udržitelnosti. Obaláři k jejich výrobě využívají kupříkladu obnovitelné materiály vyrobené z bambusu, kukuřice nebo z trávy, na kterou se zaměříme. Výrazným trendem je odklon od panenského plastu ve prospěch rPET.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2021.

Obaleno v inteligenci

Obaleno v inteligenci

Inteligentní obaly se dnes vyvíjejí zejména dvěma hlavními směry. Jde jednak o tištěné či jinak aplikované kódy pro vysledovatelnost produktu a přenos informací spotřebiteli, druhým směrem jsou aktivní obaly, lépe chránící produkt před vnějším prostředím a ovlivňující jeho prostředí vnitřní. Obě varianty bývají samozřejmě i kombinovány.

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2020.

Bag-in-Box garantuje čerstvost obsahu i po otevření

Bag-in-Box garantuje čerstvost obsahu i po otevření

Bag-in-box (BiB) už dávno není spojován pouze s vínem. Obal vybavený ventilem nebo chcete-li „pípou“, který tvoří flexibilní a vzduchotěsný sáček umístěný v krabici z vlnité lepenky, se používá i na mošty, ovocné šťávy, vodu, mléko, sirupy, ale také pro kosmetiku a dokonce dezinfekci.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

Plechovky jsou lehčí a atraktivnější

Plechovky jsou lehčí a atraktivnější

Rostoucí zájem o nápojové plechovky na českém trhu potvrzuje i nedávné otevření továrny výrobce hliníkových plechovek CANPACK ve Stříbře. Ročně by se zde měla vyrobit miliarda kusů. Klíčovým odběratelem je nedaleký Plzeňský Prazdroj. Své zastoupení má v České republice také výrobce Ball.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2020.

Lepenka má své místo v logistice i kosmetice

Lepenka má své místo v logistice i kosmetice

Obaly z vlnité lepenky se prosadily hned v několika oblastech. Od přepravních obalů přes dárková balení až k POS/POP prostředkům. Jejich hlavním přednostem jsme se věnovali již na stranách 10–11 nebo 70–71. Nyní se proto zaměříme především na ukázky z praxe. Chybět ale nebudou ani obalová řešení z hladké lepenky.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

Obaly, které si poradí s pestrou škálou zboží

Obaly, které si poradí s pestrou škálou zboží

Obaly z papírů a lepenek v současné době stále více nacházejí významné uplatnění při balení nejrozmanitějších druhů zboží, a to díky svým výhodným vlastnostem v ochraně baleného zboží, snadné zpracovatelnosti, bezproblémové potiskovatelnosti, dobré manipulovatelnosti a také jednoduché recyklovatelnosti. Na obrátkách tak nabírají flexibilní obalové materiály (papíry prosté i zušlechtěné nátěry, plasty a hliníkovými fóliemi, sáčky, pytle a odnosné tašky), spotřebitelská balení ze skládačkových lepenek, ale hlavně skupinová, přepravní a exportní balení, kde nejvýznamnější roli hraje především vlnitá lepenka.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2020.

In-store marketing nabízí zajímavá řešení

In-store marketing nabízí zajímavá řešení

POP/POS/SRP prostředky v retailu již tradičně patří mezi nejefektivnější nástroje sales promotion. V místě prodeje na ně v různých formách narážíme doslova na každém kroku. Může jít například o rozesmáté gorily na prodejních paletkách nebo o zmenšeninu baru přímo na prodejní ploše.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2020.

INTELIGENTNĚJI A AKTIVNĚJI: budoucnost balení

INTELIGENTNĚJI A AKTIVNĚJI: budoucnost balení

Aktivní a inteligentní balení bývají často zmiňována společně. Má to své důvody, jejich principy jsou ovšem výrazně odlišné. Aktivní obaly vnitřní prostředí ovlivňují, inteligentní ho sledují a podávají o něm informace spotřebiteli. Zároveň ale monitoring, který je podstatou inteligentního obalu, může cíleně spustit či změnit aktivní funkci balení.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

Kov přináší do světa snacků originální design

Kov přináší do světa snacků originální design

Nedávná studie organizace Euromonitor potvrdila trend rostoucí obliby snacků. Laetitia Durafour, marketingová ředitelka společnosti Crown Food Europe, poukazuje na výhody, které do tohoto rychle se rozvíjejícího odvětví přinášejí kovové obaly. Jde o prémiový vzhled obalu a dokonalou ochranu produktu.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2020.

Moment překvapení s vlnitou lepenkou

Moment překvapení s vlnitou lepenkou

Na stranách 20 a 21 jsme se zaměřili na procesy, které předcházejí výrobě obalů z lepenky. Platí, že čím více detailů konstruktér zná, tím lépe může obal navrhnout. Nyní si představíme konkrétní realizace.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2020.

 

Jak na vlhkost a statickou elektřinu

Jak na vlhkost a statickou elektřinu

Logistika v mnoha případech vyžaduje antikorozní a antistatické balení. Obě skupiny speciálních ochranných prostředků zajišťují ideální klima v obalu pro produkty citlivé na vlhkost nebo statickou elektřinu. První skupina je zpravidla nezbytná při dlouhodobém uskladnění, zvlášť venkovním, ale také při námořní přepravě. Antistatické balení má své nezastupitelné místo u elektroniky.

Více se dočtete v eMagazínu 01 – 02/2020.

Aktivní a inteligentní obaly vznikají i u nás

Aktivní a inteligentní obaly vznikají i u nás

Aktivní a inteligentní obal je takový, který buď svým vlastním chemickým či biologickým působením zvyšuje ochranu a trvanlivost baleného produktu proti nepříznivým vnějším nebo zhoršujícím se vnitřním podmínkám (funkce aktivního obalu), nebo pomáhá při přepravě produktu a/nebo jeho komunikaci se spotřebitelem zobrazováním aktuálních informací o stavu produktu (funkce inteligentního obalu).

Více se dočtete v eMagazínu 11 – 12/2019.

Bag-in-box sází na šetrnost i marketing

Bag-in-box sází na šetrnost i marketing

Nízké náklady, snadná manipulovatelnost při přepravě a skladování, dlouhá trvanlivost obsahu nebo reklamní potenciál. To jsou hlavní přednosti balení bag-in-box, jehož popularita a výskyt neustále rostou. Výrobek balený ve flexibilním a vzduchotěsném sáčku umístěném v krabici z vlnité lepenky je navíc chráněn před pronikáním kyslíku a světla. Podívejme se společně tomuto typu balení pod pokličku.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

Sklo si s plechovkami nekonkuruje

Sklo si s plechovkami nekonkuruje

Obliba piva v plechovkách neustále roste. Ale není plech jako plech. Někteří sázejí na hliník, jiní využívají ocel. Důležitým kritériem může být cena. Ta je v případě hliníku vyšší. Přesto na nápojářském trhu jasně převládá právě hliník. Jak si vede sklo? I to se dozvíte v následujících řádcích.

Více se dočtete v eMagazínu 09 – 10/2019.

POS/POP v moci nových technologií i materiálů

POS/POP v moci nových technologií i materiálů

Technologický vývoj si nevybírá. A podřídit se mu musí i POS/POP materiály, tolik potřebné pro spotřebitele i prodejce. Nejmodernější technologie i materiálové inovace mají zelenou i na tomto marketingovém poli. Důvod? Ekonomičnost, funkční design a tolik skloňovaná udržitelnost. Přinášíme vám přehled nejnovějších trendů i vydařených počinů. To vše doplníme o benefity, které v oblasti POS/POP nabízejí 2D symboly.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2019.

Vlnitá lepenka v čase žní

Vlnitá lepenka v čase žní

Díky své stoprocentní recyklovatelnosti je hladká i vlnitá lepenka ekologicky šetrným obalovým materiálem. Společenské klima, které je prosáklé apelem na co nejrychlejší a nejúčinnější ochranu planety, logicky poptávku po tomto materiálu zvyšuje. Výrobci lepenky tak zažívají doslova žně.

Více se dočtete v eMagazínu 07 – 08/2019.

Inteligentní balení hraje prim

Inteligentní balení hraje prim

Čísla mluví jasně: celosvětový trh s inteligentními obaly raketově roste a v roce 2024 dosáhne úrovně 26,7 miliardy dolarů. Uvádí to nejnovější zpráva společnosti Grand View Research. Největší uplatnění nacházejí aktivní, inteligentní či smart obaly v segmentu potravin a nápojů, roste však i odvětví automotive. Své nezastupitelné místo má i farmaceutický průmysl.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2019.

Materiály pro přímý styk s potravinou pod lupou

Materiály pro přímý styk s potravinou pod lupou

Výrobkům pro přímý styk s potravinami vládnou přísná pravidla. Ta určují mnohá legislativní ustanovení, vyhlášky a normy. Mezi tyto produkty bezesporu patří i obaly z různých materiálů. K nejpoužívanějším patří stále plasty, u kterých musí výrobce posuzovat riziko pro spotřebitele v rámci bezpečnosti potravin.

Více se dočtete v eMagazínu 05 – 06/2019.

Množství zpracovaných plastů v Německu roste

Množství zpracovaných plastů v Německu roste

Na tiskové konferenci Německé asociace zpracovatelů plastů (GKV) pořádané 6. března zazněla informace o příznivých výsledcích za rok 2018. Téměř 3000 jejích členů s 335 tisíci zaměstnanci zpracovalo 14,8 milionu tun plastů, což bylo o 2,6 % více než v roce 2017. Výrobci plastových obalů zpracovali 4,5 mil. tun plastů. Globálně by se však lidstvo mělo zamyslet nad škodlivostí jejich skládkování.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Flexibilní obaly ovládla udržitelnost a pohodlí

Flexibilní obaly ovládla udržitelnost a pohodlí

Flexibilní obaly mají zelenou. V řeči čísel roste globální trh s tímto druhem balení ročně v průměru o 3,4 % a očekává se, že do roku 2020 dosáhne 248 miliard dolarů. Usnout na vavřínech by ale výrobci neměli. Zabrat by mohli zejména v oblasti udržitelnosti. A v neposlední řadě i na prémiovém vzhledu a spotřebitelském pohodlí.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Antikorozní balení představuje ekonomicky výhodné řešení

Antikorozní balení představuje ekonomicky výhodné řešení

V antikorozní ochraně se využívají například inhibitory koroze, tedy látky, které v minimálním množství maximálně zpomalují nežádoucí proces koroze. V následujícím článku se zaměříme na těkavé inhibitory koroze VCI a tkaninu INDUTEX.

Více se dočtete v eMagazínu 03 – 04/2019.

Ve spotřebě plastů patříme mezi lídry

Ve spotřebě plastů patříme mezi lídry

Evropa se v roce 2017 podílela 18,5 % na světové spotřebě plastů, přičemž obchodní bilance export/import byla v přebytku. Bylo spotřebováno 51,5 milionu tun plastů, což je 102 kg na hlavu. Spotřeba plastů v České republice je uváděna ve výši 1,25 milionu tun, což je 119 kg na hlavu a více, než je průměr Evropské unie. Bezmála 40 % spotřebovaných plastů končí v obalových aplikacích.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2019.

Vlnitá lepenka nabízí univerzální řešení

Vlnitá lepenka nabízí univerzální řešení

Pokračující nárůst nakupování v e-shopech nahrává výrobcům obalů z vlnité lepenky. Jedním z trendů jsou obaly na míru, které šetří materiál a zcela eliminují nebo alespoň omezují vnitřní výplně. V oblibě jsou také snadno a rychle složitelné obaly. Prosazuje se i digitální potisk umožňující rychlou změnu tiskového motivu či personalizaci. Vlnitá lepenka našla své uplatnění dokonce i v aquaparku.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2019.

Spotřeba plastových obalů na vzestupu

Spotřeba plastových obalů na vzestupu

Tématu plastových obalů v cirkulární ekonomice jsme se věnovali v článku pod stejným titulkem v srpnovém vydání Packaging Herald a na tuto problematiku navážeme i v následujícím redakčním textu. Zaměříme se zejména na informace z Německa.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

Etikety na „trendy“ materiálech

Etikety na „trendy“ materiálech

Etikety jsou často nezbytnou součástí obalu a vedle jejich primárně užitné informačně-označovací funkce jsou i atraktivním reklamním nástrojem se silným marketingovým potenciálem. Tak, jak se mění potřeby trhu, dochází i k typovým a designovým změnám etiket a s tím i k proměnám požadavků na jejich materiál.

Více se dočtete v eMagazínu 11- 12/2018.

Neomezené možnosti lepenky u balení pro potraviny a nápoje

Neomezené možnosti lepenky u balení pro potraviny a nápoje

Obaly z hladkých a vlnitých lepenek patří k nejvíce využívaným způsobům balení. Spotřebitelé u nich obvykle velmi pozitivně hodnotí nízkou hmotnost i funkční, uživatelsky přátelskou konstrukci ve spojení s atraktivní grafikou. Se zajímavými neotřelými konstrukcemi se lze setkat jak u balení potravin, tak i obecně ve spotřebitelském sektoru.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

POP/POS: hlavní je lišit se od ostatních

POP/POS: hlavní je lišit se od ostatních

V červnovém vydání magazínu Packaging Herald jsme se u tématu věnujícímu se
POP/POS prostředkům zaměřili na trendy, mezi něž patří například propojování více brandů, růst počtu permanentního vystavení, ale také obliba kombinací různých materiálů. Zmíněna byla také nutná užší spolupráce zadavatelů s výrobci POP/POS. A právě na výrobce in-store komunikačních prostředků se v následujících řádcích zaměříme.

Více se dočtete v eMagazínu 09- 10/2018.

Aktivní, nebo smart?

Aktivní, nebo smart?

Aktivní obaly jsou často diskutovaným tématem – a není divu. Akcelerovaný životní styl klade na balení vyšší nároky nejen z hlediska primární ochrany či marketingových funkcí, ale vyžaduje od něho i aktivní působení směrem k produktu – prodloužení trvanlivosti či životnosti. Nechybějí ani požadavky monitoringu prostředí pro spotřebitele, což je úkolem inteligentních etiket, materiálů či celých obalů.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

Plastové obaly a cirkulární ekonomika

Plastové obaly a cirkulární ekonomika

Syntetické polymery, mezi které patří například termoplasty, se staly fenoménem druhé poloviny minulého a začátku tohoto století, když jejich světová výroba a spotřeba vzrostly mezi léty 1950 až 2017 z 1,5 na 348 mil. tun, což znamená průměrný roční růst o neuvěřitelných 8,5 %. V těchto hodnotách jsou zahrnuty pouze termoplasty, termosety a elastomery. Samotné termoplasty představují 291 mil. tun. Není zahrnuta produkce a spotřeba syntetických vláken a aditiv do kompozitů.

Více se dočtete v eMagazínu 07- 08/2018.

I obaly z lepenky musí jít s dobou

I obaly z lepenky musí jít s dobou

Obaly z vlnité lepenky nacházejí uplatnění v mnoha oborech. Ať už jde o spotřební zboží nebo těžký či chemický průmysl. V průmyslu roste obliba vícevrstvých lepenek. Populární jsou snadno otevíratelné a uzavíratelné krabice.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

Investice do POP rostou

Investice do POP rostou

Někteří zadavatelé v současné době zvyšují investice do POP či POS. Na druhé straně občas zapomínají na soulad mezi prémiovostí značky a reklamním prostředkem, když drahý produkt prezentují v levném nosiči. V oblasti komunikačních médií v místě prodeje by se také neměla podceňovat spolupráce s obaláři.

Více se dočtete v eMagazínu 05- 06/2018.

Vlnitá lepenka: klíčový obalový materiál, na který nám chybějí suroviny

Vlnitá lepenka: klíčový obalový materiál, na který nám chybějí suroviny

Obalové druhy papírů, kartonů a lepenek v současnosti tvoří největší podíl z celkové spotřeby papírenských materiálů v České republice. Prim v papírenských obalových materiálech pak hraje svým objemem vlnitá lepenka (VL), na jejíž výrobu u nás chybějí základní suroviny. Těch bylo v roce 2017 vyrobeno 181 000 tun a spotřebováno 637 538 tun!

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

V potravinových obalech je z čeho vybírat

V potravinových obalech je z čeho vybírat

Požadavky na výrobky určené pro styk s potravinami a pokrmy, tedy i na obaly, určuje řada vyhlášek, norem a dalších legislativních ustanovení. Bezpečnost je u obalu zaručena nejen výběrem obalového materiálu a odpovídající konstrukcí, ale pochopitelně je vztažena i na všechny případné zušlechťovací procesy, včetně potisku. K nejpoužívanějším materiálům patří plasty.

Více se dočtete v eMagazínu 03- 04/2018.

 

Zájem o antistatické obaly stoupá!

Zájem o antistatické obaly stoupá!

Současná doba je ve znamení pokročilé automatizace a s ní souvisejících inteligentních technologií. Vzhledem k těmto aspektům dochází k velkým proměnám i v obalovém průmyslu, a to nejenom z hlediska výroby, ale i z hlediska procesu balení. Rostoucí potenciál je zaznamenáván u balení produktů citlivých na statický náboj.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Účinná ochrana před korozí

Účinná ochrana před korozí

Při přepravě i skladování je nutné u baleného kovového strojního zařízení, součástek či materiálů zabránit poškození povrchu kovů. Běžný obal či fixace obvykle produkt účinně chrání a eliminuje především mechanická rizika. Při chemické či elektrochemické reakci povrchu s okolím však často hrozí i korozivní poškození. Současné systémy balení v boji proti korozi používají pasivní a aktivní metody.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Různé úhly pohledu na flexibilní obaly

Různé úhly pohledu na flexibilní obaly

Flexibilní obaly se změnou objemu mění nebo mohou měnit svůj tvar při zachování stejné úrovně ochranných vlastností. Zažitou představou je, že se jedná o spotřebitelské obaly z plastové fólie, což je však pohled naprosto zúžený. Svět flexibilního balení je mnohem širší a má nejen materiálový přesah, ale vedle primárních obalů je jeho místo i v balení sekundárního charakteru.

Více se dočtete v eMagazínu 01- 02/2018.

Chytré nejsou jen mobily

Chytré nejsou jen mobily

Dvacáté první století je ve znamení slova smart. Setkáváme se s chytrými telefony, technologiemi, ale i materiály. Nechybějí ani chytré obaly a etikety. V této oblasti je vlastně slovo smart synonymem hned pro dva výrazy, které však v našem sortimentu totožné nejsou – aktivní a inteligentní.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2017.

Papírové materiály vhodné pro balení potravin

Papírové materiály vhodné pro balení potravin

Legislativní úprava požadavků na obaly a obalové materiály zohledňuje nároky, které jsou na materiály kladeny, ať již jsou v přímém kontaktu s potravinou či nikoli. Nařízení a předpisy vztahující se k problematice balení potravin zahrnují nejenom obecné požadavky, ale i řadu zdravotních, různé typy norem či dalších předpisů. Na českém trhu výrobci i dodavatelé materiálů pro potraviny přes veškerá náročná opatření svou nabídku neustále zvyšují.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2017.

Doba Průmyslu 4.0 si žádá více antistatických obalů

Doba Průmyslu 4.0 si žádá více antistatických obalů

Současnost je stále více zaměřena na pokročilou automatizaci a robotizaci a s tím vším souvisí i velký vývoj elektroniky a elektrotechniky, tedy zařízení, komponentů a materiálů, které jsou velmi citlivé na statickou energii. Tento problém je potřeba řešit i v případě balení.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Proti korozi se bojuje aktivně i pomocnými prostředky

Proti korozi se bojuje aktivně i pomocnými prostředky

V případě přepravního balení je vedle vhodného výběru obalového materiálu či konstrukce a zafixování nutné často upravovat i vnitřní klima v obalu. K nejběžnějším typům ochrany produktu uvnitř obalu patří antikorozní úprava, které lze dosáhnout jak pomocnými prostředky, tak i aktivním způsobem balení.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2017.

 

Sklo: materiál prémiový, luxusní a dekorativní

Sklo: materiál prémiový, luxusní a dekorativní

Sklo zaujímá v obalových materiálech naprosto výsostné postavení. Z dlouhodobého sledování vyplývá, že většina respondentů vnímá sklo jako prémiový materiál s unikátními vlastnostmi, který vizuální vjem obalu posouvá automaticky do kvalitativně vyšší kategorie.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2017.

 

Z lepenky se dá vyrobit ledacos

Z lepenky se dá vyrobit ledacos

Možnosti využití lepenky se zdají být neomezené. S trochou nadsázky se z nich vyrábějí pokojíčky, zbrojnice nebo zámky pro princezny. Lepenky se také využívají pro výrobu SRP, kde se běžně kombinuje několik druhů vlnité lepenky. U SRP dále rostou například požadavky na obaly strojově lepené u zákazníka.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2017.

Neomezené možnosti flexibilních obalů

Neomezené možnosti flexibilních obalů

Flexibilní obaly se již dávno prosadily v obalovém průmyslu a v mnoha případech nahrazují klasická obalová řešení. Dokonce jde o jednu z nejrychleji rostoucích oblastí balení. Vzhledem k jejich vlastnostem se jim předpovídá budoucnost i v e-commerce, jak potvrzuje v rozhovoru i Pavel Komůrka ze společnosti Orkla ASA na straně 22.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2017.

Přepravní balení v plastu: čisté a lehké

Přepravní balení v plastu: čisté a lehké

I když se u přepravního balení uplatňují prakticky všechny typy obalových materiálů, především u vratných typů se obaly hojně vyrábějí z plastů. Výrobci i distributoři oceňují jejich nižší hmotnost, obvykle dobrou skladovatelnost a vysokou hygieničnost. S plastovými přepravními obaly se lze setkat jak v podobě beden, tak i kontejnerů či cisteren.

Více se dočtete v eMagazínu 11-12/2016.

Žádaná je špičková kvalita za dostupnou cenu

Žádaná je špičková kvalita za dostupnou cenu

Svět tisku i výroby obalů je neustále v pohybu. Požadavky zákazníků se zvyšují, a proto, aby mohl tento segment všem nárokům dobře dostát, je často vyvíjen i tlak na výrobce používaných materiálů. Rozporem je, že klient chce sice špičkovou kvalitu, ale zároveň chce dostupnou cenu. Obecnými trendy je využívání recyklátu, snižování tloušťky, hmotnosti či počtu vrstev. Tyto trendy však zdaleka neplatí u všech zakázek.

Více se dočtete v eMagazínu 09-10/2016.

Bezpečné papírové obaly na potraviny

Bezpečné papírové obaly na potraviny

Primární funkce obalu je poskytování ochrany balenému produktu. Tato ochrana se však netýká jen případných mechanických rizik. Obal nesmí potravinu kontaminovat materiálem, tiskovou barvou ani lepidlem. Z rámcových předpisů vyplývá, že každý výrobce potravinářských obalů je zodpověd-ný za to, že jeho výrobek odpovídá určenému standardu a že je zabráněno migraci chemických látek do potraviny.

Více se dočtete v eMagazínu 07-08/2016.

Smrštitelné etikety: čeká nás boom

Smrštitelné etikety: čeká nás boom

Termín shrink sleeve již na českém trhu víceméně zdomácněl a úspěšně koexistuje vedle českého ekvivalentu smrštitelná etiketa. S etiketami tohoto typu se setkáváme na nápojových lahvích i plastových dózách na drogistické zboží. Významným sortimentem jsou i potraviny a farmacie. Smrštitelné etikety mají ve světě i u nás stále vzrůstající tendenci, i když se mnozí odbornici shoduji na tom, že v České republice – i přes jejich současný nesporný růst – se boom u tohoto sortimentu v nejbližší době teprve očekává.

Více se dočtete v eMagazínu 05-06/2016.

Do skla patří tradiční i luxusní výrobky

Do skla patří tradiční i luxusní výrobky

Skleněné obaly ve srovnání s dalšími materiály jsou tradičně u spotřebitelů vnímány jako prémiové produkty. Vyšší hodnotu tomuto materiálu nedodává jen vizuální vjem, ale jsou oceňovány i jeho mechanicko-fyzikální vlastnosti. Dalším benefitem je i pohled na skleněné obaly z hlediska environmentálnosti.

Více se dočtete v eMagazínu 03-04/2016.

Displeje mohou být originální, ale i standardní

Displeje mohou být originální, ale i standardní

Průzkumy ukazují vysokou míru nákupního rozhodnutí v místě prodeje, která dosahuje v České republice až 87 %. Možnost ovlivňovat české zákazníky přímo v prodejních místech, například nápaditým POP prostředkem, je tedy značná. Originální displeje najdeme i na farmářských trzích a hudebních festivalech.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

 

Vlnitá lepenka s brilantním potiskem

Vlnitá lepenka s brilantním potiskem

Samostatnou kapitolou je u moderních obalů z vlnité lepenky možnost potisku. Moderní technologie poskytují vysokou kvalitu dokonce i u přímého potisku flexotiskem. Ke zpracovatelským vícebarevným flexotiskovým strojům nejvyšší kvality patří především zařízení od renomovaných výrobců BOBST či Göpfert.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.

Vlnitá lepenka: JEDEN Z LÍDRŮ V OBALECH

Vlnitá lepenka: JEDEN Z LÍDRŮ V OBALECH

Vlnitá lepenka patří k nejpopulárnějším obalovým materiálům. Setkat se s ní lze ve všech typech spotřebitelského, skupinového i přepravního balení. Často alternuje jiné materiály, zvláště v oblasti přepravního balení. Tento materiál s nízkou hmotností, dobrými mechanickými vlastnostmi i dobrou potiskovatelností, ať již přímo při výrobě či pomocí předtiskové technologie, navíc působí na spotřebitele velice environmentálně. To všechno, ale i mnohé další aspekty potvrzují, že bude patřit k lídrům v obalových materiálech i v následujících letech.

Více se dočtete v eMagazínu 01-02/2016.