zpět na novinky

Biopekárna Zemanka opět získala ocenění GREEN BRANDS

Biopekárna Zemanka opět získala ocenění GREEN BRANDS

Český výrobce domácích bio sušenek a krekrů Biopekárna Zemanka získal opakovaně ocenění za ekologické a udržitelné produkty z přírodních surovin. Značka tak bude moci využívat pečeť kvality GREEN BRANDS Czech Republic i v letech 2022/2023.

Ocenění GREEN BRANDS, které je registrováno jako ochranná certifikační známka v celé EU, se značkám uděluje na základě nezávislého, transparentního a vysoce respektovaného třístupňového procesu validace. Ten zahrnuje důkladný audit značek, který hodnotí dopady jejich podnikání na životní prostředí a udržitelnost ve všech oblastech výroby, spotřeby a nakládání s odpady.

Biopekárna Zemanka se stala synonymem pro nejvyšší kvalitu, ruční výrobu a ekologické postupy při výrobě chutných a oblíbených sušenek a krekrů. „Začali jsme v roce 2006 s mojí maminkou, profesionální cukrářkou, která chtěla péct ty nejlepší sušenky. Dnes je nás více než 30, máme vlastní prodejnu, pekárnu a naše produkty si koupíte v prodejnách po celé zemi i v zahraničí,” řekl Jan Zeman, jednatel společnosti.

Do svých výrobků hned od počátku přenesli nadšení pro zdravé stravování a skvělou chuť. Ta vychází z těch nejkvalitnějších bio surovin, poctivé ruční práce pekařů a z rodinných receptů. Pečou pro děti, alergiky i vegany, ale především pro všechny, kdo v jídle nechtějí umělé konzervanty, barviva a aromata.

Důležitou součástí identity a firemní kultury je udržitelnost a šetrná výroba ohleduplná k životnímu prostředí. Suroviny pochází od českých dodavatelů a lokálních eko farmářů. Značka taky využívá principy cirkulární ekonomiky a zpracovává už jednou použité suroviny. Produkty jsou baleny do snadno recyklovatelných obalů a dodávány i do bezobalových prodejen. Rozvoz je zabezpečen sdílenou dopravou a energie na výrobu pochází jen z obnovitelných zdrojů. 

„Gratulujeme značce Biopekárna Zemanka k opětovnému získání ocenění za dlouhodobý a systematický přístup k výrobě chutných produktů udržitelným způsobem. Těší nás, že mezi značky oceněné GREEN BRANDS můžeme opět přivítat výrobce, který se jen neveze na “zelené vlně”, ale díky své udržitelné strategii naplno využívá principy cirkulární ekonomiky ve všech oblastech od výroby, přes rozvoz až po recyklaci surovin,” uvedl András Wiszkidenszky, regionální ředitel společnosti GREEN BRANDS pro Českou republiku, Slovensko a Maďarsko.

Pečeť kvality GREEN BRAND, získají oceněné značky na dva roky po důkladném posouzení odbornou porotou, která je klíčovou součástí procesu hodnocení a garantem odbornosti a nezávislosti. Pečeť kvality GREEN BRANDS mají také například značky FROSCH, Alverde, dmBio nebo Pro Climate.

Porotu tvoří významné osobnosti z oblasti udržitelnosti, ekologie a médií, nechybí mezi nimi zástupce magazínu Packaging Herald. „Pečetí kvality GREEN BRANDS mohou být vyznamenané jen „zelené“ značky každodenního života ze všech oborů a velikostí, které přebrali spoluzodpovědnost za udržitelný a vyvážený rozvoj ekonomického, sociálního a environmentálního prostředí,“ dodává András Wiszkidenszky.

Organizace GREEN BRANDS byla založena v roce 2007 Norbertem Luxem na základě jeho úspěšné kariéry v mezinárodní organizaci zabývající se zvyšováním hodnot a kvality fungování značek a jeho osobního přesvědčení o důležitosti udržitelnosti a ochrany přírody.