Colgate využívá bezodpadové obaly od LiquiGlide
Americká společnost LiquiGlide uvádí na trh „obaly s nulovým odpadem“ pro zdravotnický a kosmetický průmysl. Obaly EveryDrop, vytvořené ve spolupráci s průmyslovým designérem Yvesem Béharem, jsou opatřeny speciální vrstvou LiquiGlide (o technologii jsme již psali zde), která zabraňuje tření mezi vnitřní stěnou obalu a výrobkem. Obsah z nádoby tak může volně a zcela vytéct. Firma prohlašuje, že tím stanovuje nové standardy pro trvalou udržitelnost a pro zážitky spotřebitelů.
Nové transparentní obaly byly navrženy proto, aby spotřebitelé snadno zjistili, kolik tekutiny uvnitř ještě zbývá a vyprázdnili ji proto téměř do poslední kapky, čímž se obal stává lépe recyklovatelným. Dalším benefitem je eliminace plýtvání materiálem a menší uhlíková stopa spojená se spotřebitelským balením.
Firma LiquiGlide rozšiřuje také svou spolupráci se společností Colgate-Palmolive. Výsledkem je uvedení nové značky Colgate Elixir na trh v průhledném PET balení, které popisuje jako pokročile udržitelné. Inovativní obal (hlavní foto) získal cenu Best in Show na AmeriStar Awards 2021.
Podle Yvese Béhara má průlomová technologie LiquiGlide schopnost expandovat a z hlediska udržitelnosti balení a produktu pomoci i k významnému odlišení od konkurence. „V kombinaci s konstrukčními inovacemi představuje vrstva LiquiGlide příležitost k úplné transformaci primárních obalů a konečně k realizaci oběhového systému ‚s nulovým odpadem‘ – od návrhu výrobku po jeho likvidaci – pro povzbuzení odpovědné spotřeby.“
Kripa Varanasi, profesor na Massachusettském technologickém institutu a spoluzakladatel LiquiGlide, dodává: „Pokud v obale zůstanou zbytky produktu, je jeho recyklace téměř nemožná. V některých případech je na vymytí obalů potřeba značné množství vody. Realita je taková, že mnoho produktů, o kterých se domníváme, že se recyklují, končí na skládce.
Vedle vynikajících zkušeností uživatelů a nulového odpadu může zmíněná technologie omezit uhlíkovou a vodní stopu kosmetických obalů, protože eliminuje plýtvání výrobkem, usnadňuje použití koncentrátů, umožňuje zmenšit velikost obalů a snižuje emise z dopravy.
„Věříme, že LiquiGlide nabízí jasné výhody oproti všemu, co na trhu existuje a nakonec se rozšíří všude. Například krémy a gely, které jsou někdy odkázané na těžkopádné a nehygienické dózy, lze nyní prodávat v přitažlivých, hygienických a udržitelných obalech EveryDrop,“ uzavírá Dave Smith, generální ředitel a spoluzakladatel LiquiGlide.