Drug Store vsadila na RFID
„Bezpokladní“ prodejna Drug Store je dalším projektem firmy Iris Nova, výrobce nápojů Dirty Lemon, která je úspěšným start-upem společnosti Coca-Cola.
Obchod disponuje třemi chladicími boxy s nápoji. Zákazníci se zde sami obslouží – vyberou si nápoj z boxu dle vlastního přání a namísto klasického placení provedou platbu prostřednictvím sms.
Inteligentní etiketa od společnosti Avery Dennison poskytuje jednotlivým produktům unikátní digitální identitu. Zákazníci ji mohou pomocí mobilní aplikace naskenovat a získat různé informace o produktu, například výživové hodnoty nebo datum výroby. Platbu za nápoj lze provést díky sms i po odchodu z prodejny. Systém automaticky registruje každou změnu stavu zásob, o které informuje výrobce produktu. Poskytuje i data o tom, který produkt zákaznící nejvíce nakupují.
„Myslíme si, že s technologií RFID máme nyní obrovskou příležitost uvést tento druh příjemného nakupování v každodenní realitu a navíc se díky ní ještě více přiblížíme našim zákazníkům,“ doplňuje Zak Normadin, CEO a zakladatel společnosti Iris Nova.
„V reálném čase dokážeme určit jaký produkt a kdy právě opustil chladicí box. Díky těmto cenným datům víme, jaké konkrétní drinky zákazníci preferují a podle poptávky také doplňujeme skladové zásoby. Mapování jejich dlouhodobých nákupních preferencí nám rovněž umožňuje cíleně vyvíjet produktové portfolio.“
„Stojíme teprve na začátku, ale už nyní se soustředíme na možnosti širšího využití technologie RFID. V průběhu roku 2020 plánujeme umístění 100 až 150 chladicích boxů do stávajících obchodů včetně naší nové specializované prodejny poblíž Los Angeles,“ dodává.