zpět na novinky

Etiketa privátní značky vín řetězce Albert získala Red Dot

Etiketa privátní značky vín řetězce Albert získala Red Dot

Vína řady Sommelier Collection, vlastní značky obchodů Albert, získala prestižní mezinárodní ocenění Red Dot, které je udělováno za nejlepší designerské počiny. Je to důkaz toho, že vína jsou nejen oblíbená, ale také se povedl design jejich obalu. Na návrhu etikety řetězec spolupracoval s brandingovou agenturou LineArt a jejím grafickým designerem Andrejem Gurievem.

Cenu získal Albert v kategorii packaging design. Do České republiky tak doputovalo první ocenění Red Dot za privátní značku řetězce. „Kvalitu vín jsme chtěli přenést také na jejich etiketu a jsme moc rádi, že se nám to povedlo a ocenila to i odborná porota. Cena Red Dot, vyhlašovaná každoročně v německém Essenu, je jedno z nejprestižnějších designových ocenění a získá ji asi jen pět procent přihlášených z celého světa. Máme tak obrovskou radost a děkujeme všem, kteří se na přípravě podíleli,” uvádí Kristýna Koucká, která se podílela na vývoji etikety za Albert.

Albert dlouhodobě spolupracuje s moravskými vinaři. „Vybíráme společně ta nejlepší vína z jejich produkce s cílem nabídnout našim zákazníkům pestrou škálu vín ze všech moravských podoblastí. Zároveň jsme letos do ucelené řady vín Sommelier Collection také zařadili zahraniční vína z celého světa. Jsme rádi, že nový design podpoří popularitu vín, a děkujeme porotě soutěže za toto ocenění,“ dodává Vlastimil Vávra, manažer kategorie vín v obchodech Albert.

Etiketa v sobě nese tři hlavní příběhy, které bylo cílem znázornit a srozumitelně skloubit. Prezentuje kvalitní víno od malého, lokálního vinaře, dále poukazuje na zemi původu a nakonec vysvětluje, že vína jsou vybraná a osobně přechutnaná přední someliérkou Klárou Kollárovou.

„Důkladně jsme rozebrali a rozkódovali jednotlivé příběhy a definovali jejich klíčové prvky a znaky. Pak jsme z nich sestavili koncept, který nám všechny tři příběhy pomohl jasně a stručně odvyprávět. Poštovní známka! Nese potřebné emoce, sběratelskou hodnotu, dokáže odvyprávět unikátnost malého vinařství a umožňuje konzistenci napříč variantami a řadami,” vysvětluje vznik vítězného konceptu Martin Dulava, ředitel brandingové agentury LineArt.