zpět na novinky

KION Group zahajuje výrobu vodíkových pohonných systémů

KION Group zahajuje výrobu vodíkových pohonných systémů

KION Group plánuje do technologie vodíkových pohonných systémů investovat více než 11 milionů eur. Uvedení systémů pro 24 V na trh je plánováno na jaro 2023, další systémy budou následovat. Výhody oproti jiným zdrojům energie jsou podle společnosti v nižších emisích, celkově lepší udržitelnosti a v rychlém plnění nádrže.

Generální ředitel KION GROUP Rob Smith říká: „Od 16. ledna 2023 se KION stává jediným výrobcem vysokozdvižných vozíků na evropském trhu, který vyrábí vlastní palivové články, což nás skutečně odlišuje.“

Kompletní portfolio palivových článků by mělo následovat v následujících letech. To znamená, že značky Linde a STILL sdružené ve skupině KION budou moci brzy nabídnout svým zákazníkům vše potřebné: manipulační techniku, palivové články i další související služby z jednoho zdroje.

„Registrujeme obrovskou poptávku od našich zákazníků a doufáme, že nám tato technologie umožní uspokojit stále se zvyšující požadavky na to, aby se intralogistika stala ještě více ohleduplnou ke zdrojům a udržitelnou, a zároveň aby technologie uspokojila požadavky na rychlé doplňování paliva,“ uvádí Rob Smith.

Výhod technologie palivových článků je mnoho. Během provozu neprodukují žádné emise, a proto jsou ideální pro použití uvnitř skladů. Pokud vodík současně pochází z regenerativních zdrojů, jako například z bioplynu nebo elektrolýzou ze sluneční či větrné energie, je klimaticky neutrální. Další výhodou je rychlé plnění nádrží na plnicích stanicích, které trvá jen jednu až tři minuty. To pomáhá minimalizovat prostoje a zvýšit celkovou dostupnost vysokozdvižných vozíků, což znamená obrovské výhody při vícesměnném provozu a s velkými flotilami vozíků. Dalším benefitem palivových článků je, že neobsahují žádné toxické kyseliny ani jiné škodliviny, což je výhodné nejen z hlediska recyklace, ale také pro každodenní provoz. Díky tomu je například pohon s palivovými články zajímavou alternativou k olověným bateriím, zejména v odvětvích náročných z pohledu hygieny, jako je farmaceutický a potravinářský průmysl.

KION Group kromě vývoje a výroby systémů palivových článků zprovozňuje také vlastní výrobu vodíku ve svém závodě v německém Aschaffenburgu. Na vodíkové infrastruktuře bude do provozu uvedeno 21 hybridních systémů palivových článků, které nahradí většinu vysokozdvižných vozíků se spalovacími motory, které jsou v současné době v závodě v provozu.

Značky sdružené v KION Group již dávno využívají toho, že technologie vodíku a palivových článků představují významný potenciál pro intralogistiku. Dceřiná společnost Linde Material Handling se na ní zaměřuje intenzivně již od roku 1997 a v roce 2010 zahájila sériovou výrobu svých prvních vozíků s touto technologií. Dnes nabízí jedno z nejširších portfolií průmyslových vozíků s palivovými články na trhu. Přibližně 80 % všech modelů je k dispozici s touto technologií pohonu orientovanou na budoucnost, včetně například paletových vozíků, tahačů nebo retraků a vysokozdvižných vozíků s protizávažím.

Vodíková technologie je již také mnoho let součástí produktového portfolia dceřiné společnosti KION STILL. Pro své zákazníky realizuje vodíkové projekty pro různé typy vozíků již od roku 2003 a provozuje jednu z největších evropských flotil vysokozdvižných vozíků s vodíkovým pohonem u zákazníka ve Francii. Dceřiná společnost STILL také uzavřela partnerství s Hydrogentle, aby mohla poskytovat lepší poradenství a podporovat své zákazníky ve všech oblastech technologie palivových článků.