zpět na novinky

Lidl podporuje slovenské dodavatele. Ti mohou investovat do balení.

Lidl podporuje slovenské dodavatele. Ti mohou investovat do balení.

V obchodním roce 2019 (skončil v únoru 2020) nakoupil diskontní řetězec Lidl od slovenských dodavatelů zboží za více než 321 500 000 eur. Ve srovnání s předešlým rokem jde o více než 30% nárůst. V absolutním vyjádření zaplatil diskont zdejším firmám o téměř 40 milionů eur více.

Zboží od místních dodavatelů putuje do všech 143 prodejen na Slovensku. Lidl i proto rozšířil svou nabídku o tematický týden „Vyrobeno na Slovensku“, mnoho slovenských výrobků je také součástí oblíbeného „Retro týdne“.

Obchodní řetězec má na Slovensku nastavenou pozitivní diskriminaci dodavatelů. Pokud dostane na stůl několik nabídek, které se liší pouze zemí původu, vybere si domácí společnosti. Slovenské firmy dodaly diskontu o polovinu více zboží než české, které se s 22 % umístili na druhé příčce.

Do řetězců putuje zboží od Skupiny Zeleninárska, která aktuálně sdružuje třináct pěstitelů a vyprodukuje 100 000 t brambor a zeleniny ročně. Zelinářská tak tvoří až třetinu celé slovenské produkce brambor a zeleniny.

Výsledkem spolupráce jsou také investice do nových zařízení. Například zprovoznění nové balírny a skladu. „Díky obchodní spolupráci s Lidlem jsme v tomto roce investovali 16 milionů eur. Postavili jsme moderní balírnu, která splňuje mezinárodní standardy. Vybudovali jsme také nový sklad, kde je zaručena čerstvost pro vysoké objemy vypěstované zeleniny. Z obchodního vztahu diskontu a našeho družstva profituje i slovenský zákazník. Od objednávky po doručení zeleniny do logistických center Lidl totiž neuplyne více než čtyřiadvacet hodin. Z logistických center zboží vzápětí putuje do prodejen a zákazník si tak může koupit denně čerstvý sortiment.“

Zárukou kvality je mezinárodní certifikát GlobalG.A.P., kterým disponuje Zeleninárska a rovněž další dodavatelé řetězce.