Nápoje v plechovkách jsou „trendy“
Podíl nápojů v plechovkách roste. Podle studie společnosti Ball Packaging Europe se odhaduje, že se jich v roce 2015 v Německu prodá 2,3 miliard, což je v porovnání s rokem 2014 nárůst o 27 %.
Například německý producent cideru BEMBEL-WITH-CARE zahájil plnění jablečného alkoholického nápoje do aluminiových plechovek společnosti Ball Packaging Europe v roce 2009. V následujících dvou letech se prodej ciderů zvýšil o 25 %. V letech 2012 až 2013 o 50 % a konečně v roce 2014 o 80 %. Cider se začal postupně prosazovat i na zahraničních trzích v Rusku, USA, Turecku, Velké Británii, Polsku a Singapuru.
Podle zakladatele a majitele společnosti BEMBEL-WITH-CARE Benedikta Kuhna stojí za triumfem právě aluminiové plechovky. „Chtěli jsme oprášit staromódní image cideru a změnit ho na módní značku. A to se nám podařilo díky současnému modernímu a stylovému formátu pro mladé, který nám nabídly plechovky s elegantním matným povrchem.“ Kromě atraktivního vzhledu hraje zásadní roli při získávání nových trhů transport. „Přepravovat plechovky je hračka. Na rozdíl od skla se nerozbijí, nezaberou tolik místa a mají nižší hmotnost, což snižuje náklady na transport, “zdůrazňuje Benedikt Kuhn.