zpět na novinky

ObalTrend: automatizace ano, ale s rozumem

ObalTrend: automatizace ano, ale s rozumem

Mottem druhého ročníku konference ObalTrend, která se konala od 27. do 28. dubna, byla Automatizace s rozumem. Akci si nenechalo ujít více než 80 účastníků, na které čekal v krásných historických prostorách zámku Mikulov zajímavý program zaměřený na novinky, inovace i případové studie z oblasti automatizace průmyslového balení, označování a paletizace.

1. IMG_8122

Na efektivní výrobu s rozumnou mírou automatizace se ve svém příspěvku zaměřil úvodní řečník Jan Teplý ze společnosti Madeta. Virtuální realitu, jako nástroj nebo pomůcku například pro školení obsluhy a údržby nebo nácvik odstraňování závad představil Josef Wittner ze společnosti Alvey Manex. „Tento nástroj je užitečný v předprodejní fázi, kdy ukáže budoucí podobu zařízení a upozorní na možné prostorové kolize.“

Zástupce společnosti Bottling Printing Pavel Mikel připomenul, že jedním ze současných trendů jsou zakázky na klíč a jeho kolega Kamil Suchánek v další přednášce potvrdil, že firma Bottling Printing je na tyto trendy připravena službou, kterou nazývá Značení RANGE.

Martin Košťálek z firmy Alvey Manex přestavil kolaborativního robota pro paletizaci. Jedná se o novinku, která byla uvedena na trh v letošním roce. Dále zmínil, že mezi nejvýznamnější trendy v automatizaci patří standardizace a modularita. „Mechanické části u dopravníků již modulární jsou, což vzhledem k jejich snadné montáži u zákazníka přináší minimální náklady.“

Iva Havlíčková ze společnosti Ekobal pomohla účastníkům konference zorientovat se v možnostech balení paletových jednotek, zdůraznila jejich výhody nebo případná omezení Opomenuta nebyla ani efektivita investic. Jako ustupující technologii označila teplem smrštitelnou fólii vyrobenou z LDPE. Naopak nastupujícím řešením je elastická fólie Stretch hood, která nabízí velmi dobrou úroveň fixace zboží.

1. IMG_8102

Po konferenční části a networkingu pokračovala diskuse i během večerního programu, na němž nechyběla degustace vín a Stand – up – comedy Na stojáka.

Druhý den byl věnován prohlídkám provozů organizátorů akce společností Bottling Printing, Alvey Manex a Ekobalu. Na programu byla také návštěva vinařství Volařík Mikulov a zámku Mikulov.

Více se konferenci ObalTrend budeme věnovat v červnovém vydání Packaging Herald, který byl hlavním mediálním partnerem konference.