Prazdroj spustil novou stáčecí linku na plechovky
Plzeňský Prazdroj uvedl 29. června do provozu zcela novou linku na stáčení piva Pilsner Urquell do plechovek za více než 300 milionů Kč. Dále připravuje nový vlastník pivovaru japonská skupina Asahi rozšíření varny Pilsner Urquell. Jde o značku, kterou chápe jako superprémiové pivo a chce ho více vyvážet do Asie a Evropy.
„Dosud jsme měli možnost stáčet jen do půllitrových a třetinkových obalů. Teď budeme mít možnost naplnit plechovky o objemu 0,75 , 0,2 a 0,25 litru,“ uvedla ČTK Drahomíra Mandíková, ředitelka komunikace Asahi Breweries Europe (ABEL). Malé obaly jsou určeny také pro Birell a větší retro plechovka pro Pilsner Urquell.
Nová linka má kapacitu 40 tisíc plechovek za hodinu. Pivo v plechovkách tvoří u produktů Prazdroje 14 až 15 %.
Pivovar dále rozšíří za stovky milionů korun varnu Pilsner Urquell až o 40 %. Zprovozněna by měla být příští rok.