Prodej piva v PET lahvích stále klesá
O téměř 2 % vyšší výstav, což v absolutním vyjádření znamená více než 33 tisíc hektolitrů, si připsaly české pivovary za letošní červenec v porovnání s tím loňským (až dosud rekordním). Pomohly tomu příznivé červencové teploty.
Celkově se ale červenec pozitivně odchýlil od teplotního normálu jen mírně, proto u spotřeby piva nedošlo ke zvratu, jaký pozorujeme v extrémních vedrech, kdy lidé dají před klasickým pivem přednost jeho méně alkoholickým variantám a nealkoholickým nápojům.
Pivnímu trhu nadále dominuje světlé pivo, jen necelá 4 % tvoří piva tmavá a polotmavá. Ležáky, tedy jedenáctky a dvanáctky, v červenci meziročně posílily o více než 8,5 %, zatímco výčepní piva o téměř 6 % poklesla. Větší zájem pivovary v červenci evidovaly také o pivo v cisternách.
O více než 3 % pak meziročně rostlo pivo sudové. Z pohledu baleného piva pokračoval v červenci pokles piva v PET lahvích, a to meziročně o 13,5 %. Skleněné vratné lahve si naopak připsaly více než 2,5 %. I v červenci pak pokračoval propad pivních minisoudků, které meziročně odepsaly téměř 40 %.
„Červencové statistiky naznačují, že české pivovarství zažívá další povedený rok. Podíváme-li se na meziroční srovnání červencových čísel, pokračuje posilování exportu potvrzující, že české pivo za hranicemi chutná. Rostoucí trend evidujeme u ležáků, které nás po světě proslavily. Meziročně silnější jsou za červenec také čísla u sudového piva. Jak moc bude letošní sezóna pro pivovary úspěšná, budeme moci říci po srpnových statistikách na konci září,“ uvádí František Šámal, předseda Českého svazu pivovarů a sladoven.