zpět na novinky

RAJA nabízí alternativu k plastovým bublinkovým obálkám

RAJA nabízí alternativu k plastovým bublinkovým obálkám

Společnost RAJA uvádí na trh 100% papírové bublinkové obálky s polstrováním a papírové obálky s reliéfem. Novinky poskytují rovnocennou ochranu jako plastové obaly a snadnější recyklaci.

Jde o alternativy k plastovým bublinkovým obálkám, které umožňují bezpečnou přepravu zboží poštou, a plastovým bublinkovým sáčkům, které chrání výrobky uvnitř zásilek. Společnost RAJA je prvním distributorem, který je nabízí od února ve Francii a od března 2023 také v Evropě.

Výrobky navrhla společnost RAJA společně s firmou Cepap La Couronne, předním francouzským výrobcem a tiskárnou obálek a poštovních obalů. Již 100 let stará společnost se potýká se zmenšováním svého tradičního trhu. Evropská produkce obálek se v letech 2010-2021 snížila z 90 miliard na 40 miliard. Tradiční výrobce obálek se na trhu znovu objevuje s novými obaly. Pro jejich výrobu investoval 1,5 milionu eur do nového stroje o délce 38 metrů a šířce 4 metry.

Vánoční ozdoby, kosmetika nebo lihoviny. To vše dorazilo nepoškozené a dobře chráněné novým obalem během přepravních testů, které zmíněné firmy provedly.

Obaly jsou vyrobeny z čistého hnědého kraftového papíru o gramáži 100 a 120 g/m2. Jeho pevnost 918 kilopascalů z něj činí jeden z nejpevnějších kraftových papírů na trhu. Vhodné jsou pro zasílání široké škály produktů, například i elektroniky. Jejich hlavními benefity jsou účinná ochrana zboží, nižší hmotnost a snadná recyklovatelnost. Kraftový papír je navíc certifikován podle PEFC (Programme for the Endorsement of Forest Certificatio).

Do noty jim hrají také výsledky výzkumů. Ty ukazují, že nakupující po internetu preferují alternativy k plastovým obalům, pokud nabízejí stejnou úroveň ochrany výrobku.

„Našim zákazníkům přinášíme dvě nová obalová řešení, která produkty dobře chrání a snadno se používají. Dobrá jsou pro značky a lepší pro životní prostředí,“ uvádí Ulrick Parfum, ředitel marketingu a nákupu produktů ve společnosti RAJA Group.

Distributor odhaduje, že novinky by mohly rychle získat nejméně 10% podíl na trhu.