zpět na novinky

S jednorázovými plastovými taškami končí i Penny Market

S jednorázovými plastovými taškami končí i Penny Market

Obchodní řetězec Penny Market přestane prodávat jednorázové plastové tašky. Nahradí je tašky vyrobené například z papíru nebo bavlny. Sortiment bude doplněn také o sáček na ovoce, zeleninu či pečivo pro opakované použití.

Alternativní materiály zvolil obchodní řetězec na základě nezávislé studie realizované Fakultou technologie ochrany prostředí VŠCHT v Praze.

Obchodní řetězec své zákazníky na změnu upozorní prostřednictvím kampaně se známými osobnostmi, které podporují myšlenku dlouhodobého omezování použití jednorázových plastů. Do kampaně se zapojili skupina Lucie, Ivana a Karel Gottovi, Monika a Leoš Marešovi, Taťána Vilhelmová a Vojtěch Dyk nebo trio 3v1. Ti všichni speciálně pro Penny Market vytvořili design limitované edice látkových tašek, kterým vtiskli svůj jedinečný rukopis.

Také obchodní řetězec Billa nabídne nově zákazníkům na odnos nákupu místo jednorázových „igelitek“ tašky vyrobené z recyklovaného papíru a rozložitelného polypropylenu a na jaře také varianty jutové a textilní. Vyřazení jednorázových plastových tašek plánuje také řetězec Globus.

Jako první na českém trhu přestal jednorázové plastové tašky nabízet již v březnu 2017 Lidl.