zpět na novinky

Pivovar Svijany investoval do řešení TopClip

Pivovar Svijany investoval do řešení TopClip

Místo dosavadní plastové fólie začal Pivovar Svijany používat pro balení plechovek piva praktický lepenkový TopClip. Do potřebného zařízení od společnosti Smurfit Kappa investoval více než deset milionů korun.

Výhodou nového balení je mimo jiné i to, že z něho lze po vychlazení jednoduše odebírat jednu nebo více plechovek, zatímco ostatní zůstávají nadále zafixovány v lepenkovém „držáku“.

Patentované řešení TopClip vyvinula společnost Smurfit Kappa jako náhradu skupinového balení pomocí teplem smrštitelné fólie v roce 2019. Moderní obal se zcela obejde bez plastů, je recyklovatelný a šetrný k životnímu prostředí. Podle údajů výrobce má také o 30 % menší uhlíkovou stopu než balení do fólie. „Nové balení je jednoduché a elegantní, ale především daleko praktičtější. Vyloupnout z něj v lednici vychlazenou plechovku je úplná hračka,“ pochvaluje si ředitel Pivovaru Svijany Roman Havlík.

TopClip byl rovněž nově použit pro originální velikonoční sixpack půllitrových plechovek s nepasterovaným pivem, se kterým jsme vás seznámili ZDE.

Pivovar má letos v plánu také investice například do technologického vybavení na filtraci piva, nového analyzátoru v pivovarské laboratoři včetně dalšího příslušenství a inovovaného inspektoru lahví ve stáčírně.