zpět na novinky

THIMM představil ambiciózní plány i změnu ve vedení

THIMM představil ambiciózní plány i změnu ve vedení

I přes problémy způsobené koronavirovou pandemií uzavřela skupina THIMM hospodářský rok 2021 s velmi solidním výsledkem: obrat výrazně vzrostl z 605 na 698 milionů eur. Počet zaměstnanců se zvýšil na celkových 3 626. „Prozíravým jednáním se nám podařilo minimalizovat negativní dopad koronavirové pandemie na hospodářský úspěch celé skupiny THIMM,“ uvedl Mathias Schliep, předseda představenstva skupiny THIMM (na fotografii vpravo).

Obalové závody obchodní divize THIMM pack’n’display zaznamenaly v roce 2021 silný celkový nárůst prodeje, mimo jiné díky pokračující vysoké spotřebitelské poptávce během probíhající koronavirové pandemie. To se projevilo především u obalů na rychloobrátkové zboží (‚Fast Moving Consumer Goods‘, FMCG) a u zasilatelských obalů pro e-commerce. Dodávky potřebného papíru dokázala skupina THIMM spolehlivě zajistit i v náročném tržním prostředí a při omezené dostupnosti, a to zejména díky dlouhodobým smlouvám a spolehlivým vztahům s dodavateli.

Obchodní divize Christiansen Print dokázala svůj hospodářský výsledek v roce 2021 výrazně zlepšit. K výsledku přispěl zejména digitální tisk díky důsledné realizaci strategie digitalizace skupiny THIMM. Zdvojnásobením objemu odbytu a s tím souvisejícím zavedením nepřetržité třísměnné výroby byl položen základ pro další růst.

Společnost THIMM Packaging Systems se specializuje na obalové systémy z multimateriálů pro průmyslové zboží. Pobočky Serba (Durynsko) a Viernheim (Hessensko) získané v roce 2019 byly plně integrovány. „Podařilo se nám tak výrazně rozšířit naše portfolio,“ říká Mathias Schliep. „V oblasti systémových a vícecestných obalů z multimateriálů máme rozsáhlé kompetence řešení a jsme uznávaným partnerem našich zákazníků.“

V rámci rozvoje dlouhodobé strategie dojde v průběhu roku 2022 k reorganizaci skupiny THIMM z hlediska struktury a personálu. Vzhledem k trvale vysoké poptávce po inovativních a udržitelných obalových řešeních, zejména na rostoucích trzích rychloobrátkového zboží a e-commerce, se společnost bude intenzivněji zaměřovat na průmysl spotřebního zboží. S cílem uspokojit rostoucí poptávku po přepravních, ale především také po prodejních obalech, připravuje společnost THIMM rozsáhlý investiční program.

V příštích letech by se tak mělo do automatizace, modernizace a výstavby všech poboček v tuzemsku i zahraničí investovat 400 milionů eur. Kromě toho podnik důsledně podporuje digitalizaci obchodu. „Do roku 2030 chceme náš obrat ještě zdvojnásobit. Abychom toho dosáhli, budeme se více angažovat na místní a regionální úrovni v Evropě,“ řekl Mathias Schliep.

V oblasti průmyslového zboží je nutné jiné uspořádání výroby a jiná distribuce. Požadavky trhu se v posledních letech rychle a trvale mění, a to zejména v globálním automobilovém průmyslu. „Abychom zde mohli dále růst, musí se tato oblast přizpůsobit a v budoucnu jednat nezávisle na aktivitách společnosti THIMM v oblasti spotřebního zboží. Z tohoto důvodu budeme i v budoucnu samostatně rozvíjet odvětví průmyslového zboží a zároveň se zde otevře partnerství a spolupráci,“ podotýká Mathias Schliep.

S novým strategickým zaměřením bude skupina také restrukturalizovat svůj vedoucí tým. Mathias Schliep po svých 60. narozeninách po 23 letech plánovaně předá svůj post CEO skupiny THIMM k 1. červenci 2022 Korneliu Thimmovi (45, na fotografii uprostřed). Mathias Schliep bude ve své funkci člena představenstva i nadále poskytovat ve skupině THIMM poradenství a bude ji aktivně doprovázet. Kornelius Thimm pracoval v posledních pěti letech po boku Mathiase Schliepa a povede skupinu THIMM jako CEO společně s Holgerem Dunkerem (na fotografii vlevo).