zpět na novinky

Tradičně vyráběné pivo „R“ oslavuje kouzlo rozmanitosti

Tradičně vyráběné pivo „R“ oslavuje kouzlo rozmanitosti

Francouzský pivovar R for Diversity nedávno vypustil do světa svou zbrusu novou vlajkovou loď – světlé pivo v atraktivní plechovce od Ardagh Group, jenž svým vzhledem rozhodně zaujme na první pohled.

Společnost vsadila na výrazný design obalu – černé pozadí zdobí rostlinné motivy klasů ječmene a plodů chmele v duhových barvách. Právě pestrým duhovým provedením se produkt hrdě hlásí k podpoře komunity LGBT. Hlavní grafický prvek představuje velké písmeno R v černém odstínu, vystupující z podkladu tvořeného šesti barvami duhy. Nápoj je pro spotřebitele zkrátka nepřehlédnutelný. „R“ v designu i v názvu produktu vychází z anglického slova rainbow – česky duha, která je používaná a všeobecně uznávaná jako symbol podpory komunity LGBT již od roku 1978.

Pivovar R for Diversity nepodporuje komunitu pouze prostřednictvím barevného designu plechovky. Přispívá rovněž finančně na projekty, usilující o podporu a rovnoprávné přijímání všech skupin napříč tímto kontinuem.

Pivovar sídlí poblíž města Nice na jihu Francie. Jeho zakladatel Daniel Tristan se rozhovořil o jeho nejnovějším produktu: „R for Diversity je pro nás etickou značkou, pro kterou jsou charakteristické hodnoty jako mír, harmonie a tolerance … Chtěl jsem vytvořit nevšední produkt, hýřící barvami, který spojí lidi dohromady a stane se oslavou pestré škály toho, jací jsme – naší úžasné různorodosti.“

„Čas od času, velké a zvučné značky participují na těchto podpůrných akcích, přičemž používají právě symbol duhy, aby ukázaly světu, že se o tuto problematiku zajímají. Ve skutečnosti ale o podpoře diverzity pouze mluví a vlastně se nikdy pořádně nezapojí,“ dodává Daniel Tristan. „Stanovili jsme si několik závazků. Z části finančně podporujeme komunitu z našich příjmů. Dále jsme usilovně pracovali na tom, abychom duhu ukázali ve skutečně pěkném designu a pozdvihli její původní poslání – aby vynikla krása spočívající v naší různorodosti. Nebylo to zdaleka jednoduché, ale výsledná pivní plechovka je přesně to, co jsme si představovali.“

Heike Sroka, HR ředitelka evropské divize Metal Beverage skupiny Ardagh k projektu dodává: „Jednoznačně a na 100 % Danielův projekt podporujeme a vítáme. Jsme velmi rádi, že pivní nápoj R for Diversity je, v pro nás inspirativní a senzační plechovce, věnován všem, nezávisle na pohlaví, sexuální orientaci nebo přesvědčení. Jakožto globální společnost vítáme a velmi si ceníme pracovního nasazení tohoto druhu.“

Samotný produkt je pečlivě a ze základních surovin vyráběné zlatavé pivo s 5 % alkoholu. Má příjemnou osvěžující chmelovou chuť s jemnou příchutí citrusů. V souladu s firemním etickým kodexem je nápoj plněn do lehké a udržitelné hliníkové plechovky, která je stěží rozbitná, rychle vychladitelná a snadno recyklovatelná. I proto se pivo R for Diversity tak výborně hodí pro eventy a festivaly, které se staly jeho významným odběrným místem.

„R“ je dostupné rovněž v plechovkách o objemu 33 cl v řadě barů a maloobchodů v Nice, Perpignanu, Paříži, Lyonu, Grenoblu a na ostrově Gran Canaria. V blízké době se dočkáme také varianty o objemu 50 cl. V průběhu roku 2021 společnost plánuje vstoupit i na další evropské trhy.