Význam balení a POP roste
Promoční akce, vizibilita produktu v regále nebo na displeji, stejně jako jasný a atraktivní obal a promoční akce patří ke klíčovým impulzům, které ovlivňují spotřebitele, aby daný produkt vložil do nákupního košíku.
Z průzkumu Shopper Engagement Study Czech Republic, který proběhl ve spolupráci POPAI CE, POPAI Global a výzkumné agentury Ipsos na konci roku 2015 , vyplynulo, že 87 % nákupního rozhodnutí se děje přímo v místě prodeje, což mimo jiné dokazuje, že role POP a balení roste.
V rámci průzkumu bylo například zjišťováno, jak využití POP médií pro prezentaci výrobků ovlivnilo navýšení prodeje prezentovaného zboží. Dle zjištění průzkumu navyšují POP média v supermarketech prodeje podporovaného sortimentu v průměru o 30 %, v hypermarketech dokonce o 60 %.
Průzkumový projekt Shopper Engagement Study Czech Republic je nejrozsáhlejší výzkum nákupního chování českých zákazníků. Celkový vzorek tvořilo 3255 nakupujících. V rámci průzkumu bylo mimo jiné analyzováno 34 112 produktů a více než 1300 POP médií. Průzkum proběhl v rámci celé České republiky ve dvanácti prodejnách supermarketových a hypermarketových maloobchodních řetězců TESCO, Albert, Globus a Billa.
Více v únorovém vydání magazínu Packaging Herald.